شمانیوز
شما نیوز

مدیر تضمین کیفیت شرکت فولاد خوزستان:

تحریم ها باعث بومی‌سازی صنایع شده است

با اینکه تحریم‌ها بر صنایع فشار و سختی وارد می‌کند ولی باعث شد تا صنعت فولاد خوزستان، ساخت تجهیزات و قطعات این صنعت را بومی‌سازی، و محصولات مورد نیاز را از تولیدکنندگان داخلی تامین کند.

تحریم ها باعث بومی‌سازی صنایع شده است

به گزارش  چیلان ، محمود اکابر در نشست ترمیم ساختار کمیته های فنی متناظر در سرسرای شرکت فولاد خوزستان بیان کرد: تحریم ها بر صنایع و اقتصاد اثر منفی دارند اما ۲ نوع نگاه را می توان به تحریم ها داشت هم نگاه تهدید و هم نگاه فرصت و می توان از تحریم ها به عنوان فرصتی برای کسب درآمد بیشتر استفاده کرد.

تولید سه میلیون و ۸۰۰ هزار تن محصول در سال

وی گفت: ظرفیت تولید فولاد خوزستان در سال های اخیر از هزار و ۵۰۰ تن در سال به سه میلیون و ۸۰۰ هزار تن در سال افزایش یافته است.

اکابر، با بیان اینکه فولاد خوزستان قابلیت رقابت با محصولات همپای خود در کشورهای دیگر جهان را به لحاظ استاندارد و کیفیت دارد افزود: فولاد خوزستان محصولات خود را علاوه بر ۲۱ کشور اطراف ایران، به کشورهای دور هم صادر می کند و در سال های اخیر موفق شدیم که  ۷۰ درصد تولیدات خود را صادر کنیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه استاندارد پایه کسب و کار و عامل تداوم اشتغال است گفت: استاندارد زبان مشترکی بین کشورهای دنیا برای مشتریان است تا امکان خرید مطمئن یک محصول را داشته باشند؛ برای تولید محصول استاندارد در شرکت فولاد خوزستان در کمیته فنی متناظر نمایندگانی را داریم و هر سه سال یک بار مدیران این کمیته بررسی، و از افراد پویا و فعال در این کمیته استفاده می شود.

استقرار کمیته فنی متناظر ایران در خوزستان

رییس پارک علم و فناوری خوزستان و عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز نیز در این نشست با بیان اینکه اهداف کمیته متناظر توسط سازمان استاندارد جهانی مشخص شده است، گفت: دبیرخانه این کمیته از سال ۸۸ در خوزستان ایجاد شده است؛ البته دبیرخانه اصلی آن در ژاپن است و کمیته فنی متناظر ایران در خوزستان مستقر است.

رضا علوی با اشاره به اینکه از وظایف کمیته فنی متناظر بومی سازی استانداردهای جهانی است افزود: نحوه فعالیت شرکت ها و کارخانه ها در رعایت تولید با استاندارد مورد ارزیابی قرار می گیرد و طرح های  استاندارد مطابق با استاندارد جهانی برای اجرا در صنایع و کارخانه ها در این کمیته پیشنهاد و بررسی می شوند.

وی با اشاره به اینکه اعضای این کمیته شامل اعضای هیات علمی از دانشگاه های مختلف، نمایندگانی از صنایع و کارخانجات در سطح کشور و ادارات استاندارد است گفت: رعایت استانداردهای جهانی برای افزایش صادرات و امکان رقابت در بازار جهانی است.

شرکت فولاد خوزستان که در اهواز مستقر است، بزرگترین عرضه کننده شمش فولاد و دومین قطب تولید فولاد خام در کشور است که ظرفیت فعلی تولید این شرکت سالانه سه میلیون و ۸۰۰ هزار تن است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied