شمانیوز
شما نیوز

معاون برنامه ریزی،پشتیبانی و توسعه مدیریت شرکت ملی پست گفت:

مدیریت منابع انسانی پست متحول می شود

مدیریت توسعه سرمایه انسانی به عنوان یکی از پروژه های اصلی طرح تحول دیجیتال است که با اجرای آن شاهد تغییراتی در این حوزه خواهیم بود.

مدیریت منابع انسانی پست متحول می شود

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست: محمد محسنی با اشاره به اینکه یکی از برنامه های استراتژیک هر سازمان توسعه سرمایه انسانی است، افزود: طراحی و پیاده سازی سامانه الکترونیکی فرایندهای مدیریت منابع انسانی، چابک سازی ساختار سازمانی در راستای تحقق اهداف شرکت، شناسایی ظرفیت ها و نیازمندی ها، طراحی مدل شایستگی و نظام انتخاب و انتصاب مدیران، طراحی و استقرار نظام جانشین پروری، آموزش و توسعه مدیران با هدف دانش گرایی و شایسته سالاری، بخشی از الگوی مدیریت منابع انسانی در این طرح است.

به گفته وی، طراحی مدل و راهبری استقرار مدیریت دانش، بازنگری نظام پرداخت، طراحی مدل مدیریت و برنامه ریزی مسیر ارتقای شغلی کارمندان، تدوین الگوی متناسب برای  خروج از خدمت( بازنشستگی، بازخریدی، از کار افتادگی و.... ) و استانداردسازی کمیت نیروی انسانی در حوزه های عمومی و اختصاصی، از دیگر بخش های این مدل است.

او آموزش را از موضوعات مهم طرح تحول دیجیتال عنوان کرد و گفت: یکی از مهم ترین عوامل موفقیت سازمان ها برای مواجهه با چالش ها، توانمند سازی نیروی انسانی است که این توانمندی جز به کمک آموزش هدفمند و جهت دار امکان پذیر نیست. به همین منظور آموزش، محورهای های آموزش شامل نیازسنجی آموزشی کارکنان با توجه به تحولات ایجاد شده و بهره گیری از توان علمی کارشناسان متخصص در سطح شبکه به منظور تدریس دروس تخصصی خواهد بود.

محسنی، بررسی و گزینش مشاوران کارآمد یه منظوز اجرای پروژه های نیازسنجی مشاغل تخصصی و سنجش میزان اثربخشی دوره های آموزشی، اجرای اولین دوره طرح تحول دیجیتال با همکاری اساتید دانشگاه صنعتی شریف برای آشنایی مدیران و کارشناسان استان ها و بهره گیری از توان داخلی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از جمله ظرفیت دانشکده علمی کاربردی پست و مخابرات در برگزاری دوره های آموزشی تخصصی را از دیگر محورهای طراحی نظام آموزشی طرح تحول عنوان کرد.

وی تقویت حوزه حمل و نقل را یکی ازمهمترین بخش ها در پیاده سازی ستاپ ذکر کرد و افزود: اداره کل تامین، نگهداری و پشتیبانی در راستای نوسازی ناوگان حمل و نقل پستی اعم از ناوگان رهسپاری و توزیع، مبادرت به خرید 45 دستگاه کامیون برای تقویت ناوگان رهسپاری و دو هزار و 150 دستگاه موتورسیکلت به منظور نوسازی ناوگان توزیع کرده است.

معاون برنامه ریزی،پشتیبانی و توسعه مدیریت گفت: به روز رسانی بخشی از ناوگان حمل و نقل و توزریع از دیگر برنامه های پیاده سازی ستاپ است که براین اساس، در یک برنامه میان مدت یکساله و بلند مدت دوساله، موتور سیکلت سه چرخ و موتور برقی وارد چرخه توزیع خواهد شد.

او گفت: استفاده از موتور سه چرخ در حال حاضر در مرحله اخذ مجوز از راهور است و طراحی و تولید موتور برقی با استفاده از قابلیت های شرکت های دانش بنیان داخلی، دنبال می شود.

وی در خصوص وضعیت ترافیک و درآمد شرکت، افزایش مرسولات سفارشی و پیشتاز را یادآور شد و افزود: درآمد شبکه در شش ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 16 درصد بیشتر شده است.

محسنی به رفاهیات به عنوان یکی از موضوعات مهم که از سوی هیئت مدیره و معاونت برنامه ریزی دنبال می شود اشاره کرد و گفت: عقد قرارداد با بانک های قرض الحسنه رسالت و مهر ایران به منظور دریافت تسهیلات با کارمزد دو درصد، پرداخت متمرکز استرداد پس انداز بازنشستگان،کارکنان انتقالی و... از وجوه حاصله صندوق از سوی ستاد، تهیه و تعبیه کارت هوشمند بانکی به همکاران جهت خرید تخفیف دار روزانه و خرید اقلام الکترونیکی در اقساط ٣٦ماهه با کارمزد 1.5 درصد، بخشی از این اقدامات است.

وی آماده سازی و اعزام ورزشکاران جهت شرکت در مسابقات ورزشی به مناسبت های مختلف از جمله دهه فجر، روز تربیت بدنی.17 مهر و...، تمدید قرارداد با مجتمع زیارتی یاس مشهد، قرارداد با مجموعه های گردشگری.تفریحی و سیاحتی به منظور بهره مندی همکاران از امکانات وتسهیلات به صورت اقساط، قرارداد با برخی برندهای پوشاک آقایان و خانم ها با هدف خرید اقساطی بدون بهره و تجهیز و به روز رسانی مامورسراهای سراسر کشور در راستای حفظ شان و منزلت همکاران را از دیگر برنامه هایی عنوان کرد که امسال پیگیری خواهد شد.

او  در خصوص تبدیل وضعیت کارکنان قراردادی نیز گفت: با تعیین تکلیف ساختار سازمانی شرکت و تصویب آن توسط سازمان اداری و استخدامی کشور، امکان تغییر وضعیت نیروهای قراردادی به پیمانی و رسمی میسر خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied