شمانیوز
شما نیوز

قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار، امروز شنبه 98/07/20 + تغییرات

قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار، امروز شنبه 98/07/20// این خبر هر ساعت بروز رسانی می شود ....

قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار، امروز شنبه 98/07/20 + تغییرات

قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار، امروز شنبه 98/07/20 + تغییرات

 

 

 

در حال بروزرسانی...

 

 

 

 

قیمت سکه در بازارتهران//شنبه 20 مهر

قیمت سکه تمام‌‌بهار آزادی در بازار تهران امروز به ۴میلیون و ۸ هزار تومان، طلای ۱۸عیار هم ۴۰۸ هزار و ۶۰۰ تومان و قیمت دلار در صرافی‌های بانکی ۱۱هزار و ۴۰۰ تومان ارزش‌گذاری شده است.

امروز در بازار آزاد قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید با تغییر جزئی نسبت به روز کاری قبل، 4  میلیون و 8 هزار تومان و سکه بهار آزادی طرح قدیم 3 میلیون و 994 هزار تومان معامله می‌شود.

در بازار آزاد هر قطعه نیم‌سکه بهار آزادی 2میلیون و 38 هزار تومان، ربع‌سکه یک‌میلیون و 239 هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی 849 هزار تومان فروخته می‌شود. قیمت طلای 18عیار هم 408 هزار و 600 تومان ارزش‌گذاری شده است. ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت 1488 دلار معامله می‌شود.

فعالان بازار طلا و سکه معتقدند حباب قیمت سکه تمام و نیم‌سکه با توجه به نبود تقاضا در بازار، به صفر رسیده است؛ آن‌طور که محمد کشتی‌آرای می‌گوید: چند هفته‌ایست که تقاضایی برای خرید سکه در بازار وجود ندارد و هم‌اکنون این بازار در رکود شدید است.

در عین حال در بازار ارز نیز تقاضا برای ارز کم شده و فقط خریداران واقعی در این بازار هستند. بازاری‌ها می‌گویند: تقاضای کاذب دیگر برای دلار نداریم و با توجه به افت و خیزهایی که در سال قبل داشت و آرامش نسبی ماه‌های اخیر دیگر کسی به‌نیت سرمایه گذاری وارد این بازار نمی‌شود.

هم‌اکنون قیمت دلار در بازار آزاد 11 هزار و 398 تومان، قیمت درهم امارات 3 هزار و 168 تومان و قیمت پوند انگلیس 14 هزار و 156 تومان تعیین شده و به‌فروش می‌رسد.

صرافی‌های بانک‌ها امروز پنج شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم 11هزار و 400 تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 11هزار و 300 تومان خریداری می‌کنند، بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها 12 هزار و 600 تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 12 هزار و 500 تومان است.

فعالان بازار ارز معتقدند: خروج بازیگران بزرگ از بازار ارز، فروشنده شدن بازیگران خرد، رفتارهای مؤثر بازارساز، افزایش عرضه و کاهش تقاضا و راه‌اندازی بازار متشکل ارزی از مهمترین دلایل کاهش شدید قیمت ارز در روزهای گذشته به‌حساب می‌آید./تسنیم

 

 

 

 

قیمت دلار//امرزو شنبه 20 مهر

صرافی‌های بانک‌ها امروز شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم با ثبات نسبت به روز کاری قبل 11 هزار و 400 تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 11هزار و 300 تومان خریداری می‌کنند.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها 12هزار و 600 تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 12هزار و 500 تومان است.

 5 صرافی بانکی در خیابان فردوسی با داشتن کارت ملی، کارت شتاب و شماره همراه به نام متقاضی از ساعت 10 تا 15 تا 2000 دلار آمریکا به متقاضیان واجد شرایط عرضه می‌کنند. این صرافی‌ها در طول روز متناسب با نوسان قیمتی در بازار آزاد، خرید و فروش دلار و یورو را با قیمت‌های مختلفی انجام می‌دهند.

قیمت درهم برای فروش در بازار آزاد در روز جاری 3هزار و 168 تومان و قیمت پوند انگلیس 14 هزار و 156 تومان تعیین شده است؛ ضمن اینکه صرافی های آزاد، قیمت دلار را برای فروش به مردم 11 هزار و 398 تومان اعلام می کنند.قیمت دینار عراق برای زائران اربعین 10 هزار تومان است.

گفتنی است، امروز بانک‌های عامل قیمت دلار را 11 هزار و 71 تومان و 4 ریال، قیمت یورو را 12 هزار و 224 تومان و 9 ریال  و قیمت پوند انگلیس را 14 هزار و 50 تومان و 3 ریال برای خرید از مردم اعلام کرده‌اند.

** توجه داشته باشید که قیمت‌های درج‌شده در این خبر برای دلار، یورو و پوند، قیمت خرید بانک از مردم است نه فروش! ضمن آنکه قیمت های خرید بانک هم برای موجودی ارز کمتر از 5 هزار دلار است.

شعب منتخب فروشنده ارز مسافرتی در نظام بانکی فروش ارز مسافرتی را طبق روال روزهای قبل، بعد از ساعت 11 آغاز کرده و به مسافران یورو را با قیمت 12 هزار و 650 تومان و 6 ریال می‌فروشند.

به گزارش تسنیم، مسافران خارج از کشوری که اسناد و مدارک خواسته‌شده را به شعب بانک‌های عامل ارائه کنند می‌توانند برای کشورهای همسایه و مشترک‌المنافع حداکثر 500 یورو و برای سایر کشورها تا 1000 یورو خریداری کنند.

نوع ارز

قیمت

قیمت دلار صرافی بانکی

11 هزار  و 400 تومان

قیمت دلار در بازار آزاد

11  هزار و 398 تومان

قیمت یورو

12 هزار  و 600 تومان

قیمت درهم امارات

3 هزار و 168 تومان

قیمت پوند

14 هزار و 156 تومان

قیمت ارز مسافرتی

12 هزار و 650 تومان

قیمت خرید دلار در بانک‌ها

11 هزار و 71 تومان

قیمت خرید یورو در بانک‌ها

12 هزار و 224 تومان

قیمت خرید پوند در بانک‌ها

14 هزار و 50 تومان

 

 

قیمت طلا//امروز شنبه 20 مهر

قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با ۰.۳۳ درصد کاهش به ۱۴۸۹ دلار و یک سنت رسید.

در حالی که نگرانی ها در مورد جنگ تجاری آمریکا و چین و خروج انگلیس از اتحادیه اروپا کاهش یافته و اشتها برای بازارهای پرریسک تقویت شده است، قیمت طلا روز جمعه بیش از یک درصد کاهش داشت و بزرگترین کاهش هفتگی از ماه مارس را تجربه کرد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با 0.33 درصد کاهش به 1489 دلار و یک سنت رسید. در اوایل جلسه دیروز قیمت فلز زرد حدود 1.4 درصد کاهش داشت که بیشترین افت از پایان ماه مارس تاکنون محسوب می شد. قیمت طلای آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز با 0.81 درصد کاهش به 1488 دلار و 70 سنت رسید. 

جیم ویکوف، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «به نظر می رسد که آمریکا و چین در حال دستیابی به یک توافق محدود تجاری هستند و این مسئله موجب تقویت احساس سرمایه گذاری در بازارهای پرریسک شده است. این مسئله عاملی منفی برای بازارهای امن از جمله بازار طلا محسوب می شود.»

سرمایه گراران انتظار دارند مذاکرات تجاری سطح بالا بین مقامات چینی و آمریکایی منجر به یک توافق تجاری محدود شود و ضمن کاستن از شدت اختلافات تجاری 15 ماه اخیر  موجب تعویق افزایش تعرفه های آمریکا علیه کالاهای چینی شود.

ویکوف افزود: «همچنین گزارش هایی وجود دارد مبنی بر اینکه انگلیس و اتحادیه اروپا ممکن است به پیشرفت هایی در زمینه برگزیت دست یافته باشند و این می تواند جلوی خروج دشوار انگلیس از اتحادیه اروپا را بگیرد و طبیعتا عاملی کاهشی برای بازار طلا محسوب می شود.»

لئو وارادکار، نخست وزیر ایرلند با مثبت توصیف کردن نشست خود با بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس گفت، ممکن استدتت پایان ماه اکتبر توافقی در مورد برگزیت به دست آید که به انگلیس اجازه بدهد به شکلی نظام مند از اتحادیه اروپا خارج شود./تسنیم

 

 

 

مرور بازار در روز گذشته ( جمعه 19 مهر )

 در حالی که سرمایه گذاران در انتظار مشخص تر شدن وضعیت جنگ تجاری و برگزیت هستند قیمت طلت امروز با افزایش مواجه بود و بخشی از افت قیمت ناشی از امیدواری ها نسبت به نتیجه مذاکرات تجاری آمریکا و چین را خنثی کرد.

در عین حال قیمت فلز پالادیوم نیز امروز با 0.2 درصد افزایش به بالاترین رقم تاریخ فروش این فلز یعنی‌17‌04 دلار و 59 سنت رسید و در مسیر رشد هفتگی حدودا 2 درصدی قرار گرفت.

این فلز که در صنعت خودروسازی مصرف‌دارد چهارمین جلسه افزایشی متوالی خود را پشت سر می گذارد.

بر اساس‌این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.3 درصد افزایش به 1499 دلار و 15 سنت رسید، اما در معاملات هفته جاری‌حدود 0.3 درصد کاهش داشته است. قیمت طلا‌ در بازار آمریکا امروز 0.1 درصد افزایش به 1502 دلار و 30 سنت رسید.

برایان لن تحلیلگر بازار طلا در سنگاپور گفت: «ما خبرهای مثبتی از مذاکرات تجاری دریافت کرده ایم اما هنوز هیچ نتیجه قطعی ای به دست نیامده است. بازار همچنان اندکی تردید دارد...برخی تحولات هنوز بلاتکلیف هستند مثل برگزیت بدون توافق. زمان در حال سپری شدن است و پیشرفت چندانی حاصل نشده است. وضعیت هنگ کنگ نیز هنوز آرام نشده است.»

پس از آنکه ترامپ اعلام کرد که با مذاکره کننده ارشد چین دیدار خواهد کرد ارزش سهام در بازارهای بورس افزایش داشت. در همین حال یک مقام کاخ سفید گفته روز اول مذاکرات احتمال‌بهتر از حد انتظار بوده است.

هرچند این احتمال وجود دارد که دو طرف‌در پاره ای مسائل نظیر ارز و حقوق مالکیت معنوی به توافقاتی دست یابند اما‌ بعید است آنها بر سر موضوعات پرمناقشه به تفاهمی برسند.//تسنیم

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied