شمانیوز
شما نیوز

مشارکت فولاد خراسان در توسعه کریدور ملی

آغاز بسترسازی انتقال سنگ آهن از سنگان به فولاد خراسان

مراسم عملیات اجرایی احداث خط دوم مسیر «سنگان، خواف، رشتخوار و تربت حیدریه» با مشارکت فولاد خراسان با هدف انتقال سنگ آهن از سنگان خواف به صنایع معدنی سرمایه گذارآغاز شد.

آغاز بسترسازی انتقال سنگ آهن از سنگان به فولاد خراسان

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از روابط عمومی فولاد خراسان: در این مراسم که روز چهارشنبه 17 مهر ماه با حضور معاون وزیرصمت و رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در تربت حیدریه برگزار شد، معاون وزیر و مدیرعامل«شرکت ساخت و توسعه حمل و نقل کشور»، مدیرعامل«مجتمع فولاد خراسان» و جمعی از مسئولان منطقه حضور داشتند.

معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایمیدرو در این مراسم گفت: راه اندازی این مسیر، «اقدامی ملی» است؛ چرا که با احداث این مسیر و اجرای زیر ساخت های لازم، بخش معدن با شرایط مطلوب تری به صنایع بالادست متصل می گردد و با توسعه زیرساخت مهمی مانند راه، مواد خام و محصولات پایین دستی از جمله کنسانتره و گندله به صنایع فولاد سازی به راحتی منتقل و فراوری می شود و از این طریق از خام فروشی جلوگیری می گردد و منافع عمومی نیز برای مردم منطقه را در بردارد.

خداداد غریب پور، با بیان این که سیاست دولت توسعه زیرساخت هاست سازمان «ایمیدرو» را به عنوان مجری این سیاست توسعه ای  در بخش صنعت و صنایع معدنی معرفی کرد و افزود:  یکی از اهداف این سازمان، سرمایه گذاری در منطقه سنگان خواف برای رسیدن به تولید 17 میلیون تن کنسانتره و گندله است و برای تحقق این مهم، ایمیدرو به‌ جز سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی، توجه به زیرساخت‌ها را نیز مد نظر دارد.

رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) «توجه به زیر ساخت ها را رویکرد جدید در ایمیدرو عنوان کرد و افزود: در این رویکرد، دولت و بخش خصوصی و سرمایه گذار در کنار هم قرار می گیرند، چرا که معتقدیم سرمایه گذار نیز برای حمل مواد از معادن به صنعت بالادست خود نیاز به زیر ساخت های لازم دارد.

دکتر غریب پور با تشکر از سرمایه گذاران و مشارکت کنندگان، از جمله فولاد خراسان، افزود: ترابری مواد خام وتجهیزات، آمد و شد کارکنان کارخانه ها و شرکت ها و اهالی منطقه، شرایط ویژه ای ایجاد می کند و از این رو ضروری است که هم با هدف بهره وری اقتصادی و هم برای پیشگیری از خسارات مالی و تلفات جانی زیرساخت های ترانزیت جاده ای، ریلی و... در منطقه تقویت شود.

رییس هیات عامل ایمیدرو، از رایزنی هایی با وزارت راه درباره مسیر ریلی«سنگان -بافق» برای حمل حجم عظیم مواد معدنی سنگ آهن خام خبر داد و افزود:  در راستای توسعه زیر ساخت‌ها همچنین به توسعه ریلی در این منطقه و حتی برنامه‌ریزی برای میسر بودن امکان احداث فرودگاه در سنگان می‌اندیشیم.

در بخش دیگری از این مراسم، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه حمل و نقل کشور  یکی از ویژگی نخست این پروژه را آغاز عملیات اجرایی آن از مسیر ابتدایی و انتهایی به صورت هم زمان اعلام کرد و گفت: مزیت دوم اشتراک مساعی دو وزارت خانه «راه و شهرسازی» و «صمت» در احداث این پروژه است.

خادمی با اشاره به اهمیت ملی توسعه اقتصادی منطقه سنگان، افزود: اهمیت اقتصادی این منطقه معدنی برای کشور تقویت زیرساخت‌های منطقه از جمله احداث بزرگراه را ایجاب می کرد.

گفتی است پروژه احداث خط دوم جاده سنگان، خواف، رشتخوار و تربت حیدریه به طول 150کیلومتر و با سرمایه گذاری 866 میلیارد تومان با مشارکت شرکت «تأمین و توسعه زیر ساخت‌های شرق ایران» و شرکت «ساخت و توسعه زیربنای حمل و نقل کشور» و زمان بندی 40 ماهه اجرا خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied