شمانیوز
شما نیوز

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:

حمایت از سرمایه گذاران برای ورود به تولید در کرمانشاه

بیش از ۵۰۰ قلم کالا را با کشورهای اوراسیا مورد مبادله قرار می دهیم که عموماً کالاهایی هستند که ما در آن‌ها مازاد مصرف داخل داریم.

حمایت از سرمایه گذاران برای ورود به تولید در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از ایدرونیوز: رضا رحمانی در حاشیه آغاز عملیات اجرایی پنج پروژه صنعتی و معدنی در شهرستان سنقر و کلیایی در گفتگو با خبرنگاران، در خصوص اولویت‌های صادراتی کشورمان، بیان کرد: یکی از اولویت‌های امسالمان صادرات به کشورهای همسایه است که خوشبختانه اخیراً به کشورهای اوراسیا پیوستیم که یک موفقیت قابل توجهی در شرایط جدید بوده است.

او با بیان اینکه دشمنان گمان می کردند که کشورمان با تحریم منزوی می شود، تصریح کرد: پیوستن به اوراسیا نشان داد که نقشه دشمن شکست خورده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص کالاهایی که با اوراسیا تجارت خواهد شد، گفت: بالای ۵۰۰ قلم کالا که اکثراً محصولات کشاورزی و کالاهای تولیدی صنعتی است را با کشورهای عضو اوراسیا مورد مبادله قرار می‌دهیم که عموماً کالاهایی است که ما در آن‌ها مازاد مصرف داخل داریم.

رحمانی با اعلام اینکه این کالاها بسیاری از حوزه‎های کالایی از پتروشیمی تا کاشی و سرامیک و محصولات فولادی را در برمی گیرد، اضافه کرد: یقیناً این حرکت به نفع تولید ملی و تولید داخلی خواهد بود.

او درخصوص وضعیت استفاده از پول ملی در مبادلات تجاری با کشورهای دوست به ویژه در بخش صنعت، اضافه کرد: سیاست دولت مبادله با پول ملی با کشورهای دوست و همسایه است و با برخی کشورهای همسایه مانند ترکیه و روسیه این توافقات انجام شده است که قطعاً مبادله با پول ملی، به نفع هر دو طرف است و کشورها هم اقبال خوبی را نشان داده اند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص حمایت‌های وزارتخانه از تولید در کرمانشاه، بیان کرد: به برکت خون شهدا و امنیتی که حاکم است دولت سعی کرده که با تامین بسترها و زیرساختها شرایط خوبی را برای تولید در شهرکها و نواحی صنعتی و خارج آن فراهم کند.

رحمانی ادامه داد: تامین زمین و تسهیلات و معافیت‌های مالباتی متناسب با مناطق را در دستور کار داریم و با توجه به اینکه امسال سال رونق تولید است از ورود سرمایه گذاران و مردم به تولید به شرطی که محصول تولیدی آنها قابلیت صادرات را داشته باشد، حمایت می کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied