شمانیوز
شما نیوز

در نخستین روز از مهلت 6 روزه؛

واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری «معیار» پذیره‌نویسی شد

ادیب‌مهر برنامه‌های آتی صندوق را نیز تلاش برای دریافت مجوز فعالیت در حداقل زمان ممکن، افزایش سقف واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق تا 250 میلیون واحد سرمایه‌گذاری و ایجاد حداکثر نقدشوندگی ممکن برای معاملات ثانویه صندوق اعلام کرد.

واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری «معیار» پذیره‌نویسی شد
به گزارش شملنیوز و به نقل از  مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، ادیب‌مهر برنامه‌های آتی صندوق را نیز تلاش برای دریافت مجوز فعالیت در حداقل زمان ممکن، افزایش سقف واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق تا 250 میلیون واحد سرمایه‌گذاری و ایجاد حداکثر نقدشوندگی ممکن برای معاملات ثانویه صندوق اعلام کرد.
مدیران شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار به مناسبت پذیره‌نویسی واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت «معیار» در فرابورس ایران در شصت‌و‌پنجمین نشست خبری یک دیدار، یک عرضه حضور یافتند و از ظرفیت‌های این صندوق و اهداف تشکیل آن و نیز برنامه‌های آتی این شرکت در راه‌اندازی سایر صندوق‌ها سخن گفتند.

 

 در این نشست خبری وداد حسینی مدیرعامل و عضو هیات‌مدیره شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار با اعلام اینکه این شرکت در سال 1390 و به دنبال تصویب قانون ابزارها و نهادهای مالی جدید در ایران تاسیس شده است، گفت: شرکت تاکنون مجوزهای مشاور سرمایه‌گذاری، سبدگردانی و مشاور پذیرش را از سازمان بورس و اوراق بهادار اخذ کرده است.

 

او در زمینه خدمات معیار در زمینه مشاور سرمایه‌گذاری عنوان کرد: اقدامات و فعالیت‌های شرکت در خصوص مشاور سرمایه‌گذاری شامل ارائه مشاور و اظهار نظر در خصوص استراتژی‌ها و سازوکارهای سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار پذیرفته شده در بورس و فرابورس، تهیه گزارش‌های تخصصی راجع به روند قیمتی، ارزش ذاتی و روند عرضه و تقاضای اوراق بهادار پذیرفته شده در بورس و فرابورس و ... است.

 

حسینی با اشاره به اینکه ارزش دارایی‌هایی تحت مدیریت سبدگردانی معیار بیش از رقم 2500 میلیارد ریال است، افزود: صندوق‌های سرمایه‌گذاری اعتماد ملل، ارمغان یکم ملل، صندوق بازارگردانی معیار و صندوق با درآمد ثابت معیار، صندوق‌های تحت مدیریت شرکت به شمار می‌روند و شرکت معیار همچنین درصدد دریافت مجوز برای راه‌اندازی نخستین صندوق سرمایه‌گذاری معدن با هدف تامین مالی اکتشاف معادن، صندوق سینما برای تهیه فیلم و صندوق اختصاصی دارو است.

 

او خدمات این شرکت در بخش مشاور پذیرش را که منجر به پذیرش چند شرکت در بازارهای بورس و فرابورس شده است شامل شرکت‌های های‌وب، پرداخت الکترونیک سامان کیش و آپ عنوان کرد.

 

استقبال از پذیره‌نویسی واحدهای صندوق با درآمد ثابت معیار
در این نشست همچنین عضو هیات‌مدیره مشاور سرمایه‌گذاری معیار با درآمد ثابت معیار به معرفی ارکان این صندوق پرداخت و گفت: مدیر صندوق شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار و متولی آن موسسه حسابرسی رهبین است. همچنین حسابرس آن موسسه حسابرسی کوشامنش و بازارگردان آن در حال حاضر گروه صنایع بهشهر ایران است.

 

شهاب‌الدین ادیب‌مهر اهداف تاسیس این صندوق را مواردی همچون جمع‌آوری سرمایه از سرمایه‌گذاران و تشکیل سبدی از دارایی‌ها و مدیریت این سبد، کسب بازدهی بیشتر از نرخ‌های متداول شبکه بانکی کشور و استفاده از فرصت‌های بازار سهام و مدیریت پویای دارایی عنوان کرد.

 

او همچنین به پذیره‌نویسی این صندوق در بازار فرابورس اشاره و اظهار کرد: در حالی که زمان برنامه‌ریزی‌شده برای پذیره‌نویسی صندوق با درآمد ثابت معیار از تاریخ 22 تا 30 مهر‌ماه و به مدت 6 روز کاری برنامه‌ریزی شده بود، اما با استقبال سرمایه‌گذاران شاهد فروش واحدهای این صندوق در نخستین روز از مهلت تعیین‌شده و تکمیل سقف واحدهای سرمایه‌گذاری این صندوق بودیم.

 

ادیب‌مهر برنامه‌های آتی صندوق را نیز تلاش برای دریافت مجوز فعالیت در حداقل زمان ممکن، افزایش سقف واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق تا 250 میلیون واحد سرمایه‌گذاری و ایجاد حداکثر نقدشوندگی ممکن برای معاملات ثانویه صندوق اعلام کرد.

 

سعید جعفری مدیر سرمایه‌گذاری شرکت مشاوره سرمایه‌گذاری معیار نیز در بخش دیگری از این نشست با اشاره به اینکه رویکرد شرکت از ابتدای راه‌اندازی مبتنی بر ارائه تحلیل و خدمات سبدگردانی در بازار سهام بوده است، عنوان کرد: اما در حال حاضر بازار اوراق نیز در حال توسعه است و بازار جذابی برای صندوق‌ها به منظور فعالیت وجود دارد که بر این اساس شرکت معیار، صندوق با درآمد ثابت خود را تاسیس کرد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied