شمانیوز
شما نیوز

وزیر صمت در مراسم افتتاح واحد جدید سن ایچ اعلام کرد :

بیش از دو سوم تولیدات کشور در 6 ماه نخست سال افزایشی بوده است/ صنعت غذایی با افزایش 15 درصدی مواجه شده است

​وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم بهره‌برداری از واحد جدید سن ایچ در شهرستان فیروزکوه استان تهران، گفت: خوشبختانه طبق برآوردها و همچنین آمارهای موجود تا حدود بسیاری از شرایط سخت تحریم ها و مشکلات مرتبط به آن عبور کرده ایم.

بیش از دو سوم تولیدات کشور در 6 ماه نخست سال افزایشی بوده است/ صنعت غذایی با افزایش 15 درصدی مواجه شده است

به گزارش شمانیوز و به نقل از شاتا؛  رضا رحمانی افزود: به طور منظم 100 قلم کالای مصرفی در سطح بازار از سوی وزارت صنعت، معدن تجارت مورد رصد قرار می‌گیرد و امروز خوشحالم بگویم که طی ۶ ماه نخست امسال بیش از دو سوم تولیدات کشور با رشد مثبت مواجه بوده است.

وی ادامه داد: از صنعت فولاد تا انواع محصولات فلزی، غیر فلزی، پوشاک، لوازم خانگی و همچنین صنعت غذایی این آمار افزایشی است.

رحمانی اعلام کرد: در 6 ماهه نخست امسال صنایع غذایی ۱۵ درصد، صنایع فولاد 6 درصد، محصولات فولادی ۹.۳ درصد، محصولات مس ۱۸ درصد، کاشی و سرامیک 6.5 درصد، سیمان حدود ۶ درصد و بسیاری دیگر از اقلام تولیدی رشد داشته اند.

وی با اشاره به آمار اعلام شده از سوی بانک مرکزی ایران در خصوص رشد مثبت بخش صنعت گفت: این روند در 6 ماه اول امسال نیز تداوم داشته و آمار مثبت موجود مؤید همین نکته است و البته خوشبختانه طبق اعلام بانک جهانی اقتصاد کشورمان در حال رشد بوده و در سال 99 عموم شاخص های صنعتی کشور مثبت خواهند شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد: از یک وضعیت سخت عبور کردیم و از حمایت تمامی دست اندرکاران بخش تولید به ویژه عنایات ویژه مقام معظم رهبری، شخص رئیس جمهور و همچنین توجهات ویژه و پیگیری‌های آقای جهانگیری تقدیر و تشکر می‌کنم.

رحمانی گفت: صنایع غذایی به عنوان یکی از مهمترین صنایع کشور ۹ درصد از مجموع سرمایه گذاری بخش صنعت، ۱۱.۶ درصد ارزش افزوده و ۱۴ درصد اشتغال کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: یکی از ویژگی های مهم و بارز صنعت غذایی در کشور ما سرمایه گذاری کم و اشتغال بالای آن است و البته در دوره تحریم نیز کمترین دغدغه را در این حوزه داشته ایم.

رحمانی اعلام کرد: سال گذشته حدود 1.7 دهم درصد صادرات وزنی کشور و بیش از ۷ درصد صادرات ارزشی کشور در بخش صنایع غذایی بوده و این نشان دهنده آن است که زنجیر های ایجاد شده و تولید کالا در این بخش تبدیل به ارزش افزوده بالایی شده است.

وی خاطر نشان کرد: در سطح کشور ظرفیت های خالی تولیدی همراه با امکان فروش و بازار مناسب وجود دارند که صنعت غذایی یکی از آن موارد است و باید روی این بخش بیش از گذشته کار و سرمایه‌گذاری شود.

وزیر صمت با اشاره به عضویت ایران در پیمان اقتصادی اوراسیا، اعلام کرد: صنعت غذایی یکی از مواردی است که در تعرفه های ترجیحی طرفین امتیازات خوبی برای کشورمان ایجاد شده و از ظرفیت‌های بسیار بالایی برای مبادلات تجاری فیمابین برخوردار است در همین راستا انتظار داریم تشکل‌های بخش خصوصی و اتاق های بازرگانی موثرتر از پیش برای فعال سازی این ظرفیت‌ها گام بردارند.

رحمانی تصریح کرد: امسال وزارت صنعت، معدن و تجارت به صورت ویژه برای افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی تولیدات صنایع خود نسبت به سال قبل برنامه ریزی کرده و اقدامات مقتضی نیز در دستور کار است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد: اگر مبنای سال رونق تولید است و همه مسئولان بسیج شدند تا این حوزه را بیش از پیش تقویت کنند ضرورت دارد در تامین نقدینگی مورد نیاز واحدها و سرمایه در گردش درخواستی آنها اقدامات موثرتری از پیش انجام گیرد چراکه تامین نقدینگی و افزایش تولید مشکل اشتغال، خودکفایی در بسیاری از بخش‌های تولیدی و قطع وابستگی کشور به برخی واردات را به طور کامل برطرف سازد.

رحمانی در پایان تصریح کرد: مشکل نقدینگی مورد نیاز واحدها به شیوه های عادی حل نمی‌شود مگر اینکه یک اراده عمومی و همراهی و همکاری لازم میان بخش ها صورت گیرد تا بتوانیم از این طریق سرمایه گذاران بخش خصوصی را برای افزایش تولیدات و توسعه صنعتی کشور بیش از پیش حمایت و تقویت کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied