شمانیوز
شما نیوز

اختصاصی شمانیوز/

از شایعه تا واقعیت؛ گزارشگران صداوسیما همواره بدون اطلاعات گزارش می‌دهند؟!

اپراتورهای تلفن همراه کشور در راستای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی در کربلای معلی تعرفه های رومینگ خود را طی روزهای گذشته از طریق وزارت ارتباطات اعلام کرده بودند و هیچگونه افزایشی در تعرفه های اپراتورها لحاظ نشده است در حالیکه گزارشگر شبکه خبر صداوسیما گزارشی عجیب می‌دهد!

از شایعه تا واقعیت؛ گزارشگران صداوسیما همواره بدون اطلاعات گزارش می‌دهند؟!

 به گزارش خبرنگار شمانیوز، همزمان با فرا رسیدن اربعین حسینی و حضور بسیاری از هموطنان در خیل عظیم عزاداران اباعبدالله الحسین (ع) و مشارکت در بزرگترین راهپیمایی مسلمین جهان، شاهد انتشار خبری از تریبون شبکه خبر صداوسیما درباره گرانی بی سابقه و نجومی نیم ساعت مکالمه تلفنی بودیم که بیشتر به گزافه‌گویی شباهت داشت تا واقعیت زیرا وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تعرفه های رومینگ بین الملل برای ایام اربعین حسینی در کشور عراق را چندین مرتبه اطلاع رسانی کرد.

 

نرخ‌های مکالمات با هر سه اپراتور تلفن همراه کشورمان در عراق به شرح جدول زیر است که البته هر کدام از اپراتورها تخفیف قابل توجهی را نیز روی این تعرفه ها اعمال کرده اند:

 

WhatsApp Image 2019-10-19 at 07.21.52

با تمام این شرایط (تعرفه های مصوب)، انگار گزارشگر صدا و سیما بدون اطلاع قبلی و عدم آگاهی نسبت به تعرفه های رومینگ بین الملل عازم کربلا شده و انتظار داشته با همان نرخی که از داخل کشور با خانواده اش ارتباط برقرار می کرده، از عراق هم بتواند تماس بگیرد.

طبیعتا با توجه به ربع قرن از راه اندازی تلفن همراه در کشور، هر کسی می داند که هزینه های رومینگ تلفن همراه بیش از تعرفه های مصوب مربوط به داخل کشور است اما چرا گزارشگر شبکه خبر این اندازه ناآگاه در برابر دوربین رسانه ملی گزارش می دهد، جای تعجب دارد البته اگر جریانی تخریب کننده در پشت این گزارش که از سرزمین کربلا مخابره شد، وجود نداشته باشد.

 قطعا ادعای هزینه‌ 700 هزار تومانی برای نیم ساعت مکالمه از ایران به عراق! براساس تعرفه‌هایی که پیشتر از سوی وزارت ارتباطات و اپراتورهای موبایل ایرانی منتشر شده و جدول آن را در بالا می بینید، نمی‌تواند منطبق با واقعیت باشد. 

اما چرا گزارشگر تلویزیون ایران در کنار برخی اکانت‌های توییتری به‌دنبال القای هزینه بالای استفاده از موبایل برای زائرین ایرانی هستند؟

 با این شرایط نسبتا برابر تعرفه ای اپراتورهای کشورمان، اگر بخواهیم ادعای 700 هزار تومان برای نیم ساعت مکالمه قبول کنیم، باید بپذیریم هزینه هر دقیقه مکالمه بیش از 23 هزار تومان برای هر مسافر آب می‌خورد که کاملا دور از واقعیت است.

اگر ادعای گزارشگر صداوسیما را با نرخ مصوب اپراتورها بررسی کنید، هزینه نیم ساعت مکالمه با کشور عراق در ایام اربعین حدود 96 هزار تومان می‌شود که 604 هزار تومان کمتری از ادعای گزارشگر تلویزیون است!

با وجود شفاف بودن فرایند محاسبه مکالمات و استفاده از تلفن همراه، اما همچنان مشخص نیست اصل ماجرای انتقاد بی پایه شبکه خبر صداوسیما از تعرفه های ارتباطی ناشی از چیست؟!

گزارش: معصومه افلاکی

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی