شمانیوز
شما نیوز

عضو هیات مدیره شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران مطرح کرد:

بیش از ۴ هزار و ۳۰۰ معدن غیرفعال در کشور وجود دارد

در کشورمان بیش از ۱۱ هزار معدن داریم که از این تعداد بیش از ۴ هزار و ۳۰۰ معدن غیرفعال است، این تعداد معدن منفعل برای اقتصاد کشور اتفاق خوبی نیست چرا که معدن می‌تواند شرایط را برای ارتقا اقتصاد و رونق تولید مهیا کند.

بیش از ۴ هزار و ۳۰۰ معدن غیرفعال در کشور وجود دارد

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران: وی با اشاره به اینکه کشورمان یک کشور معدن‌خیز است، گفت: در کشورمان بیش از ۹۸ درصد معادن، کوچک مقیاس و ۱۰ درصد از ذخایر معدنی کشور منابع فلزی هستند و این در حالی است که بیش از ۴۳ درصد تولیدات ما از ذخایر فلزی می باشد و این هشداری برای تمام شدن این ذخایر و توجه جدی به اکتشافات فلزی است.

برنا افزود: بیشتر معادن ما یا مصالح ساختمانی یا سنگ نما هستند که برخی از آنها هم غیرفلزی‌ها را شامل می‌شوند.

عضو هیئت مدیره شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران تشریح کرد: شرکت تهیه و تولید مواد معدنی از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه‌هایی را در طرح معدن کاری کوچک مقیاس طراحی کرده است تا بتواند استارت‌آپ‌های معدنی را فعال و محور‌هایی که معادن مقیاس کوچک در آن وجود دارد را شناسایی کند.

او ادامه داد: این طرح به عنوان یک کلینیک تخصصی مشکلات را حل می کند و انجمن‌ها می‌توانند در جایی که مشکل وجود دارد حضور یافته و آن مشکل را حل کنند.

برنا در خاتمه با اشاره به فرآوری سیستم‌های موبایل برای آن دسته از معادن کوچک مقیاس که می‌توانند در بحث فناوری کمک کنند، گفت: با کمک سیستم های فرآوری موبایل می توانیم در محورهایی از کشور فرآوری را رونق داده و ارزش افزوده از ذخایر معدنی را بالا ببریم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied