شمانیوز
شما نیوز

امکان جدید برای سپرده گذاری کوتاه مدت ؛

جزییات تسهیلات طرح «2و1» بانک مسکن اعلام شد

بانک مسکن با تصویب یک طرح، امکان جدید برای سپرده گذاری کوتاه مدت عادی به همراه دریافت تسهیلات حداکثر 200 میلیون تومانی را برای مشتریان خود فراهم کرد.

جزییات تسهیلات طرح «2و1» بانک مسکن اعلام شد

به گزارش شمانیوز به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا ، این بانک با هدف تجهیز بهینه منابع و تخصیص هدفمند اعتبارات،‌ طرحی تحت عنوان طرح «2و1» را به تصویب رسانده است که براساس آن، همزمان با سپرده گذاری با حداقل سپرده مشخص، در ازای درصدی از مبلغ سپرده، تسهیلات میان مدت (حداکثر 5 ساله) به فرد سپرده گذار پرداخت می شود.

براساس جزییات طرح «2و1»، حداقل مبلغ لازم برای سپرده گذاری در این طرح 10 میلیون تومان تعیین شده است و سقف تسهیلاتی که یک فرد با تشکیل حساب در قالب طرح «2و1» می تواند هم زمان با سپرده گذاری، از بانک مسکن دریافت کند نیز معادل 85 درصد میزان سپرده و تا حداکثر 200 میلیون تومان است. به این معنا که اگر مبلغ سپرده هر چقدر از 235 میلیون تومان بیشتر باشد، آن فرد بیش از 200 میلیون تومان نمی تواند دریافت کند.

محمدحسن مرادی مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن با تشریح ابعاد مختلف شرایط سپرده گذاری و تسهیلاتی طرح «2و1» به پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا اعلام کرد: در این طرح، نرخ سود سپرده گذاری به شکل نرخ سود علی الحساب سالانه معادل 2 درصد است که همانند سایر سپرده های کوتاه مدت عادی محاسبه و به حساب مشتریان پرداخت می شود. همچنین نرخ سود تسهیلات نیز رقمی برابر با یک درصد سالانه است.

مرادی با بیان اینکه در طرح «2و1»، یک سپرده گذار می تواند نرخ سود سپرده گذاری و تسهیلات مربوطه را هم زمان دریافت کند،‌ افزود: تسهیلاتی که در چارچوب طرح «2و1» به مشتریان پرداخت می شود، تسهیلات مرابحه است به این معنا که یک کالا یا خدمات با قیمت مشخص فروخته می شود و اقساط آن از خریدار دریافت خواهد شد.

مرادی تصریح کرد: تسهیلات مرابحه برای خرید کالا همچون مسکن، خودرو و ... و همچنین خرید خدمات همچون سفرهای زیارتی و سیاحتی، شهریه مدرسه یا دانشگاه و مواردی از این دست پرداخت می شود که تسهیلات گیرنده لازم است در هر ماه نسبت به پرداخت اقساط معین تسهیلات اقدام کند.

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، حداکثر مدت بازپرداخت تسهیلات طرح «2و1»، 60 ماهه تعیین شده است و تسهیلات گیرنده در عین حال میتواند در قرارداد خود، مدت زمان کمتری را برای بازپرداخت کامل تسهیلات، اعلام کند.

در طرح «2و1» بانک مسکن، سپرده فرد سپرده گذار به عنوان وثیقه تسهیلات توسط بانک پذیرفته می شود و در مدت بازپرداخت تسهیلات، نسبتی از سپرده به تسهیلات، به عنوان سپرده مسدودی نزد بانک به عنوان وثیقه قرار می گیرد. این نسبت به شکل 100 به 85 است به این معنا که اگر فرد سپرده گذار در ازای 150 میلیون تومان سپرده گذاری، 85 میلیون تومان تسهیلات مرابحه در قالب این طرح از بانک مسکن دریافت کرده است، 100 میلیون از کل 150 میلیون تومان سپرده آن فرد، به عنوان وثیقه تسهیلات، تا انتهای مراحل بازپرداخت کامل تسهیلات، نزد بانک مسدود خواهد ماند.

تسهیلات طرح «2و1» هم به سپرده گذار و هم به بستگان درجه یک او همچون پدر، مادر،‌‌ همسر و فرزند قابل پرداخت است.

بانک مسکن در عین حال برای ارایه تسهیلات به مشتریان حقوقی خود، امکان استفاده از امکانات طرح «2و1» از سوی کارفرمایان برای کارمندان شرکت ها را نیز فراهم کرده است. در این خصوص، برای اشخاص حقوقی، بر اساس نظر و درخواست سپرده‌گذار، تسهیلات به شخص حقوقی یا اشخاص حقیقی زیرمجموعه و تحت پوشش شخص حقوقی پس از احراز تحت پوشش بودن شخص معرفی شده از طریق اخذ مدارک مثبته از جمله تصویر قرارداد استخدامی، لیست بیمه، فیش حقوقی و ... قابل پرداخت خواهد بود. هر فرد حقیقیِ مجاز به اخذ تسهیلات (اشخاص حقیقی معرفی شده از سوی شخص حقوقی و یا بستگان درجه یک اشخاص حقیقی) در قالب این طرح می‌تواند تا سقف 200 میلیون تومان با رعایت سایر شرایط و ضوابط از تسهیلات استفاده کند. در دستورالعمل اجرای طرح «2و1» آمده است، افتتاح حساب به نام اشخاص حقوقی و توثیق سپرده نزد بانک به نفع اشخاص زیرمجموعه یا خود شخص حقوقی، صرفاً در صورت پیش‌بینی موضوع در اساسنامه شرکت امکان‌پذیر خواهد بود.

آخرین بروزرسانی 1398/7/29

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied