شمانیوز
شما نیوز

معاون سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند گفت :

اروند سرآمد در صادرات نسبت به سایر مناطق آزاد کشور

اروند بیشترین میزان صادرات را نسبت به سایر مناطق آزاد تجاری کشور دارد.

اروند سرآمد در صادرات نسبت به سایر مناطق آزاد کشور

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند: سیدعلی موسوی در نشستی که صبح امروز به مناسبت روز ملی صادرات با خبرنگاران داشت؛ افزود:سه نوع صادرات از منطقه آزاد اروند انجام می شود؛صادرات مجدد ، صادرات تولیدات منطقه و صادرات کالاهای سرزمین اصلی که از بندر خشک شلمچه و بنادر آبادان و خرمشهر به خارج از کشور صادر می شود.

وی با اشاره به رشد ۵۱ درصدی صادرات کالا‌های تولید شده در منطقه اروند در ۶ ماهه امسال نسبت به سال گذشته گفت: در ۶ ماهه سال ۹۷، ۵۱ میلیون دلار صادر شده بود که این رقم در سال جاری به ۸۶ میلیون دلار رسیده و شامل مواد غذایی، قیر، محصولات شیلاتی و خرما بوده است.

موسوی ادامه داد: صادرات کالا‌های تولید شده در سرزمین اصلی در ۶ ماهه سال گذشته ۲۸۱ میلیون دلار بوده که امسال به ۶۴۰ میلیون دلار رسیده است.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند خاطرنشان کرد: ترانزیت خارجی نیز در ۶ ماهه امسال در این منطقه رشد ۳۴ درصدی داشته و از رقم ۹۳ میلیون دلار سال گذشته به عدد ۱۲۵ میلیون دلار رسیده است.

وی با اشاره به سرمایه گذاری صورت گرفته در این منطقه خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۸۰ فرصت سرمایه گذاری در منطقه تعریف شده که ۳۵ مورد از آن‌ها تبدیل به بسته سرمایه گذاری شده است.

معاون سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند تصریح کرد: همچنین ۱۳۸ پروژه در دست اجرا قرار دارد که ۹۸ مورد آن صنعتی، ۶ مورد تجاری خدماتی و ۳۴ مورد آن گردشگری و عمرانی است.

موسوی ادامه داد: ۱۳۸ پروژه در دست اجرا ۶ هزار و ۵۷۹ شغل مستقیم و ۱۸ هزار و ۵۷۲ شغل غیرمستقیم ایجاد کرده است.

وی با اشاره به رشد ۵۱ درصدی جذب سرمایه گذاری نسبت به مدت زمان سال گذشته گفت: در ۶ ماهه سال ۹۷، سه هزار و ۷۶۹ میلیارد ریال سرمایه گذاری جذب شده بود که این رقم در سال ۹۸ به ۵ هزار و ۵۹۹ میلیارد ریال رسیده است.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به برگزاری مراسم تقدیر از صادرکنندگان منطقه آزاد اروند با همکاری اتاق های بازرگانی آبادان و خرمشهر بعد از اتمام ماه صفر، اظهار داشت: به منظور حمایت از صادرکنندگان کالا و تولید کنندگان کالا در منطقه آزاد اروند ضمن ارائه بسته های آموزشی تخصصی رایگان و یا یارانه ای ثبت سفارش برای این واحدها حذف شده است.

موسوی در ادامه گفت: برای حمایت از فعالان اقتصادی و صادرکنندگان کالا و واحدهای تولیدی مجوز بهره برداری آنها از یک ساله به پنج ساله صادر می شود .

وی تسهیل ورود و خروج ارزی از مشکلات صادرکنندگان عنوان کرد و گفت:  با تعریف سامانه ای در مناطق آزاد مشکل نقل و انتقال ارزی تسهیل شد و صادرکنندگان می توانند  ارز صادراتی خود را وارد کشور کنند.

موسوی حمایت از صنایع دانش بنیان را از دیگر برنامه های منطقه آزاد اروند برشمرد و گفت: تقویت تشکل ها و اتحادیه های صادراتی یکی از راهبردی مهم صادرات در منطقه آزاد اروند است.

وی توسعه زیرساخت های صادراتی و راههای ارتباطی با کشورهای همسایه از  جمله اقدامات و راهبردهای اساسی ما در بخش صادرات منطقه آزاد اروند عنوان کرد و گفت: تسهیل در رویه ها و دستورالعمل های صادرات و پایش قوانین مخل در زمینه صنایع تولیدی و  فعالان اقتصادی از جمله راهبردی است که در راستای روان سازی تجاری و رونق کسب و کار در دست پیگیری است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied