شمانیوز
شما نیوز

کارشناس بازار سرمایه عنوان داشت:

بازار سرمایه هنوز پر سود ترین بازار فعال اقتصادی در کشور است

زمانی که بازار ارز سال ۹۶ و ۹۷ وارد تلاطم شد انتظار بر این بود که یک بازاری به مردم برای سرمایه گذاری معرفی شود که آثار تخریبی ورود به بازار ارز و طلا را نداشته باشد و این بازار چیزی جز بورس نبود.

بازار سرمایه هنوز پر سود ترین بازار فعال اقتصادی در کشور است

به گزارش شمانیوز و به نقل از  پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا)، همایون دارابی، کارشناس بازار سرمایه در خصوص نوسانات بازار سرمایه اظهار داشت: ابتدای سال ۹۶ شاخص بورس ۹۶ هزار واحد بود که امروز این عدد به ۳۰۸ هزار واحد رسیده یعنی بیش از ۲۰۰ درصد رشد داشته است. بر این اساس، بورس این اطمینان خاطر را ایجاد کرد که می تواند سپر تورمی مناسبی باشد.

وی افزود: شاخص بورس در شش ماهه نخست سال جاری ۷۴ درصد رشد را تجربه کرد در حالی که بازار ارز ۱۱ درصد و بازار طلا ۱۴ درصد در این مدت عقب نشینی داشتند.

دارابی تصریح کرد: امروز می توان این اطمینان را به مردم داد که بازار سرمایه آثار تخریبی بازار ارز و سکه را ندارد.

وی در این خصوص توضیح داد: سرمایه مردم پس از ورود به بورس به سمت بنگاه های اقتصادی، اجرای طرح های توسعه ای، ایجاد اشتغال، رشد اقتصادی و موارد این چنینی هدایت می شود و از طرفی بورس محلی است که مزیت اقتصادی بنگاه ها را در بین مردم ایران تقسیم می کند.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: این مهم مصداق واقعی اقتصاد مقاومتی است که مقام معظم رهبری همواره برآن تاکید موکد دارند.

وی اظهارداشت: تمامی بازارها هم اکنون در حالت رکود نسبی به سر می برند اما بازار سرمایه توانسته نقدینگی مردم را جذب و رونق خوبی داشته باشد. صرفنظر از نوسانات کوتاه مدت این بازار ثابت کرده است در بلند مدت نقش موثری در جمع آوری سپرده های مردم و هدایت این منابع به بخش های مولد جامعه داشته است.

وی ضمن اشاره به اینکه ۵۰ درصد تولیدات صنعتی ایران توسط شرکت های بورسی انجام می شود، افزود: بازار سرمایه همانند سایر بخش های اقتصادی نیازمند حمایت، مدیریت، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مناسب است.

کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: این بازار یکی از معابر و گذرگاه های اصلی اقتصاد کشور جهت رسیدن به رونق تولید و توسعه اقتصادی امروز ایران است.

وی در ادامه مصاحبه تصریح کرد: بازار سرمایه در اقتصاد کشور نقشی مهم در تحقق برنامه های اقتصادی کشور ایفا می کند  و می تواند با اتکا به ایجاد مشارکت گسترده مردم و توزیع ارزش افزوده بهترین شکل اقتصاد مردمی را در کشور ایجاد کند. جدا از این بازار سرمایه، محلی است که می تواند با رفع مشکل نقدینگی به عنوان مهمترین مشکل در مسیر رونق اقتصادی کمک شایانی به اقتصاد انجام دهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied