شمانیوز
شما نیوز

ساخت بلندترین برج کنترل ترافیک دریایی کشور در بندر چابهار کلنگ زنی شد

عملیات ساخت بلندترین برج کنترل ترافیک دریایی کشور در بندر چابهار با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور آغاز شد.

ساخت بلندترین برج کنترل ترافیک دریایی کشور در بندر چابهار کلنگ زنی شد

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از فرینا: مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عملیات اجرایی برج کنترل بندر شهیدبهشتی چابهار با پیش‌بینی ۳۴۸ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی ساخته می‌شود.

بهروز آقایی گفت: زیربنای این پروژه هزار و ۵۰۰ مترمربع است و طبق برنامه‌ریزی انجام شده در مدت ۲۴ ماه ساخته می‌شود و برای ۵۰ نفر فرصت اشتغال مستقیم ایجاد خواهد کرد.

آقایی افزود: این پروژه به دلیل پتانسیل مکانی و قرارگیری روی زمین مرتفع، بلندترین ساختمان برج کنترل در کل بنادر کشور خواهد بود و به دلیل موقعیت راهبردی بندر چابهار و پیچیدگی عملکردی می‌تواند به عنوان نماد شهر و بنادر و دریانوردی کشور جایگاه ویژه‌ای کسب کند.

وی گفت: ایستگاه جزر و مدسنجی بندر شهید بهشتی چابهار نیز با ۴۰ متر مربع زیربنا با هدف ثبت و اندازه‌گیری داده‌های جزر و مد سنجی جهت بهره‌گیری در ناوبری و مهندسی سواحل با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افتتاح می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان بیان کرد: بازدید از پروژه دایک حفاظت ساحلی جنوب شرقی بندر شهید بهشتی، انبارهای سرپوشیده، زیرساخت‌ها، اسکله‌ها، تجهیزات استراتژیک، ساختمان‌های عملیاتی، پروژه تأسیسات زیربنایی، سوله غلات و انبارهای چندمنظوره طرح توسعه بندر شهید بهشتی و شرکت در نشست بررسی موانع، مشکلات و ارائه راهکارهای توسعه‌ای بندر چابهار از دیگر برنامه‌های مدیرعامل و اعضای هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور به بندر چابهار است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied