شمانیوز
شما نیوز

قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار، امروز دوشنبه 98/08/6+ تغییرات

قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار، امروز دوشنبه 98/08/6// این خبر هر ساعت بروز رسانی می شود ....

قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار، امروز دوشنبه 98/08/6+ تغییرات

قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار، امروز دوشنبه 98/08/6+ تغییرات

 

 

 

در حال بروزرسانی....

 

 

 

قیمت ارز در صرافی ملی//امروز 98/08/06

صرافی ملی امروز قیمت دلار را برای فروش به مردم ۱۱هزار و ۱۵۰ تومان و قیمت یورو را ۱۲هزار و ۴۵۰ تومان تعیین کرده، همچنین قیمت درهم در بازار آزاد ۳هزار و ۹۵ تومان و قیمت پوند ۱۴ هزار و ۴۸۵ تومان است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز دوشنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم بدون تغییر نسبت به جلسه قبل 11 هزار و 150 تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 11هزار و 50 تومان خریداری می‌کنند.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها 12هزار و 450 تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 12هزار و 350 تومان است.

 5 صرافی بانکی در خیابان فردوسی با داشتن کارت ملی، کارت شتاب و شماره همراه به نام متقاضی از ساعت 10 تا 15 تا 2000 دلار آمریکا به متقاضیان واجد شرایط عرضه می‌کنند. این صرافی‌ها در طول روز متناسب با نوسان قیمتی در بازار آزاد، خرید و فروش دلار و یورو را با قیمت‌های مختلفی انجام می‌دهند .

قیمت درهم برای فروش در بازار آزاد در روز جاری 3هزار و 95 تومان و قیمت پوند انگلیس 14 هزار و 485 تومان تعیین شده است؛ ضمن اینکه صرافی‌های آزاد، قیمت دلار را برای فروش به مردم 11 هزار و 144 تومان اعلام می‌کنند.

گفتنی است، امروز بانک‌های عامل قیمت دلار را 10 هزار و 828 تومان و 6 ریال، قیمت یورو را 12 هزار و یک تومان و 4 ریال  و قیمت پوند انگلیس را 13 هزار و 881 تومان و 5 ریال برای خرید از مردم اعلام کرده‌اند.

 توجه داشته باشید که قیمت‌های درج‌شده در این خبر برای دلار، یورو و پوند، قیمت خرید بانک از مردم است نه فروش! ضمن آنکه قیمت های خرید بانک هم برای موجودی ارز کمتر از 5 هزار دلار است.

شعب منتخب فروشنده ارز مسافرتی در نظام بانکی فروش ارز مسافرتی را طبق روال روزهای قبل، بعد از ساعت 11 آغاز کرده و به مسافران یورو را با قیمت 12 هزار و 419 تومان و 4 ریال می‌فروشند.

 مسافران خارج از کشوری که اسناد و مدارک خواسته‌شده را به شعب بانک‌های عامل ارائه کنند می‌توانند برای کشورهای همسایه و مشترک‌المنافع حداکثر 500 یورو و برای سایر کشورها تا 1000 یورو خریداری کنند.//تسنیم

نوع ارز

قیمت

قیمت دلار صرافی بانکی

11  هزار  و 150 تومان

قیمت دلار در بازار آزاد

11 هزار و 144 تومان

قیمت یورو

12 هزار  و 452 تومان

قیمت درهم امارات

3 هزار و 95 تومان

قیمت پوند

14 هزار و 485 تومان

قیمت ارز مسافرتی

12 هزار و 419 تومان

قیمت خرید دلار در بانک‌ها

10 هزار و 828 تومان

قیمت خرید یورو در بانک‌ها

12 هزار و 1 تومان

قیمت خرید پوند در بانک‌ها

13 هزار و 881 تومان

 

 

 

 
 
 

مرور بازار در روز گذشته ( یکشنبه 5 ابان ) 

بازار ارز این روز‌ها به ثبات رسیده و حداقل نوسان در این بازار وجود دارد، اما در روز‌های اخیر روند کاهشی قیمت ارز آغاز شده بر همین صرافی ملی دیروز (چهارم آبان‌ماه) هر دلار آمریکا را ۱۱ هزار و ۱۵۰ تومان و هر یورو را به قیمت ۱۲ هزار و ۴۵۰ تومان می‌فروختند.

 

قیمت دلار به آرامی در حال کاهش و در حال نزدیک شدن به مرز ۱۱ هزار تومان است.

 بازار ارز این روز‌ها به ثبات رسیده و حداقل نوسان در این بازار وجود دارد، اما در روز‌های اخیر روند کاهشی قیمت ارز آغاز شده بر همین اساس بانک‌ها دیروز (چهارم آبان‌ماه) هر دلار آمریکا را ۱۱ هزار و ۱۱۲ تومان و هر یورو را به قیمت ۱۲ هزار و ۲۸۹ تومان می‌خرند.

قیمت خرید هر پوند انگلیس در بانک‌ها نیز ۱۳ هزار و ۷۲۳ تومان اعلام شده بود.

 

ارز مسافرتی ۱۲۸۰۰ تومان شد

قیمت ارز مسافرتی در بانک‌ها همچنان از قیمت فروش آن در بازار بالاتر است؛ به طوری که قیمت فروش ارز مسافرتی در بانک‌ها ۱۲ هزار و ۴۵۷ تومان اعلام شده که با احتساب کارمزد به حدود ۱۲ هزار و ۸۰۰ تومان می‌رسد..

 

نرخ ارز در صرافی‌های بانکی

همچنین صرافی‌های مجاز بانک مرکزی نیز قیمت خرید دلار را ۱۱ هزار و ۵۰ تومان و قیمت فروش آن را ۱۱ هزار و ۱۵۰ تومان اعلام کرده‌اند که نسبت به هفته گذشته ۱۰۰ تومان کاهش یافته است. این صرافی‌ها دیروز هر یورو را به قیمت ۱۲ هزار و ۳۵۰ تومان می‌خرند و ۱۲ هزار و ۴۵۰ تومان می‌فروشند.

 

نرخ دلار و یورو در صرافی ملی

 

نوع ارز نرخ خرید نرخ فروش
یورو
۱۲۳,۵۰۰
۱۲۴,۵۰۰
دلار
۱۱۰,۵۰۰
۱۱۱,۵۰۰

 

روند کاهشی قیمت سکه و طلا در بازار

روند کاهش قیمت‌ها در بازار سکه و طلا نیز کاملا مشهود است به طوری‌که هر گرم طلای ۱۸ عیار در روز‌های نخست امسال ۴۲۸ هزار تومان بود، اما اکنون به کمتر از ۴۰۰ هزار تومان رسیده است.

این کاهش قیمت طلا و سکه در حالی است که قیمت جهانی طلا تغییر چندانی نداشته است؛ بنابراین علت کاهش قیمت طلا، علاوه بر کاهش نرخ ارز، کاهش تقاضا هم بوده است.  

به گفته محمد کشتی‌آرای نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر در چند ماه اخیر شاهد بودیم که قیمت سکه بین ۵٠٠ تا ٧٠٠ هزار تومان کاهش داشته و حباب سکه از بین رفته است. این در حالی است که روند قیمت طلا در بازار‌های جهانی روبه افزایش بوده است.

البته در روز‌های اخیر با توجه به ایام تعطیلات و روز‌های پایانی ماه صفر، تمایل خرید طلا و سکه در بازار به شدت کاهش پیدا کرد.

 

قیمت سکه و طلا 

قیمت سکه و قیمت طلا روز گذشته و بعد از مدت ها صعودی شد که این افزایش قیمت بیشتر به خاطر افزایش ارزش اونس جهانی طلا بود.

 

روز گذشته هر گرم طلای ۱۸ عیار هم ۳۹۶ هزار ۱۰۰ تومان ارزش گذاری شد و هر اونس طلا ۱۵۰۵ دلار قیمت خورد.

 

دیروز هر سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۳ میلیون ۸۹۰ هزار تومان قیمت و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با قیمت ۳ میلیون ۸۸۰ هزار تومان معامله شد.

شنبه چهارم آبان در بازار آزاد هر قطعه نیم سکه بهار آزادی دو میلیون تومان و ربع سکه هم یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۸۲۰ هزار تومان فروخته شد.//فرارو

 

قیمت سکه و قیمت طلا 
نوع قیمت 
مثقال طلا
۱۷,۲۷۰,۰۰۰
طلای ۱۸ عیار
۳,۹۸۶,۷۸۰
سکه جدید
۳۸,۹۰۰,۰۰۰
سکه قدیم
۳۸,۸۰۰,۰۰۰
نیم سکه
۲۰,۰۰۰,۰۰۰
ربع سکه
۱۲,۰۰۰,۰۰۰
سکه گرمی
۸,۲۰۰,۰۰۰
انس طلا
۱۵۰۵ دلار

 

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied