شمانیوز
شما نیوز

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اعلام کرد:

مشارکت فعال بانک های خصوصی در رونق تولید

حمید گرمابی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، عملکرد بانک های خصوصی در مشارکت وپرداخت تسهیلات به بنگاه های اقتصادی را مثبت و مصداق واقعی «رونق تولید ملی » ارزیابی کرد.

مشارکت فعال بانک های خصوصی در رونق تولید

به گزارش شمانیوز به نقل از نسیم اقتصادی : تحریم های اقتصادی، مشکلات بازار ، نوسان نرخ ارز که البته چندی است که ثبات نسبی یافته و... موجب شده تا بسیاری از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی در پیشبرد اهداف از پیش تعیین شده خود ، تامین ارز و اعتبار مالی برای اجرای پروژه های خود با مشکل مواجه شوند .

 

رهایی از اقتصاد تک محصولی وابسته به نفت تنها با اتکاءبر پتانسیل های بخش خصوصی میسر می شود؛ بنابراین برای رهایی از اقتصاد تک محصولی و تکیه به درآمد حاصل از فروش نفت که با اعمال تحریم ها دچار مشکل فروش و صادرات شده است، توجه به پتانسیل های داخلی در حوزه های مختلف امری  ضروری است و این امر با استفاده بهینه از امکانات و داشته های بخش خصوصی در حوزه های مختلف میسر می شود.

 

دراین راستا ،حضور موثر بانک های خصوصی  در مشارکت  و واگذاری تسهیلات به شرکت های اقتصادی در راستای اجرای برنامه ها و پروژه های خود از جمله مواردی است که همواره محل اختلاف صاحبنظران اقتصادی بوده است .؛ اما اکثریت قریب به اتفاق این گروه از افراد حضور و مشارکت بانک های خصوصی را نه تنها مطلوب بلکه ضرورتی می دانند که تحقق «رونق تولید» در شرایط کنونی را محقق می سازد.

 

در همین خصوص حمید گرمابی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت:  بانک های خصوصی در راستای حمایت از بنگاه های کوچک با وجود  مشکلاتی همچون کمبود نقدینگی ، عملکردی  مطلوب  و نقش موثری  در رشد اقتصادی ،ایجاد اشتغال و ... داشته اند.

 

وی خاطرنشان کرد:  بدیهی است مشارکت بانک های خصوصی همانند بانک پارسیان مصداق واقعی همکاری در اجرای پروژه های اقتصادی است. پرداخت تسهیلات و سرمایه گذاری در پروژه سنگان، مشارکت در تامین مالی طرح های کارخانه جهان آرا اروند، فولاد سبزوار، پرداخت تسهیلات برای خرید تضمینی گندم و ... از جمله مصداق های مشارکت با بخش اقتصادی بوده که توسط این  بانک صورت گرفته است.

 

عملکرد بانکهای خصوصی رشد کمی و کیفی مطلوبی داشته است

 

این نماینده شهر نیشابور در ادامه با بیان اینکه بانک ها همواره با روشهای مختلف به تامین منابع مالی پرداخته و تلاش می کنند تا حد امکان اقدام به واگذاری تسهیلات با بهره های مناسب کنند،تاکید کرد : عملکرد بانکها به ویژه بانک خصوصی در سالهای اخیر ، بهبود بیشتری یافته است.

 

گرمابی ضمن ابراز امیدواری نسبت به اینکه بانک های خصوصی توان واگذاری تسهیلات با بهره کمتر را نیز یافته اند ، تصریح کرد  :‌

 

عملکرد بانک ها طی سال های اخیر بهبود آشکاری یافته ، اما هنوز جای رشد و پیشرفت بیشتری وجود دارد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: واگذاری تسهیلات بانکها به بنگاه های اقتصادی از جمله انگیزه های ایجاد بانک ها است و مسلماَ اطمینان آنها از بازگشت سرمایه انگیزه بیشتری برای طی مسیر راه و حضور پررنگ تر ان ها می دهد.

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس،در پایان ابراز امیدواری کرد:  تعامل بانکها با بنگاه های کوچک و متوسط افزایش یافته تا مشکلات آنها در بخش  کمبود نقدینگی برطرف شده وبتوانند حضور فعالی در این حوزه داشته باشند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied