شمانیوز
شما نیوز

آغاز عملیات اجرایی نفلین سینیت سراب با حضور رئیس جمهور

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه زیرساخت های تولید آلومینا از نفلن سینیت سراب آماده است، گفت: تلاش می کنیم با امضای قرارداد پروژه، عملیات اجرای آن در سفر رئیس جمهور آغاز شود.

آغاز عملیات اجرایی نفلین سینیت سراب با حضور رئیس جمهور

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از دنیای معدن: محمدرضا پورمحمدی دوشنبه شب در جلسه شورای عالی معادن اظهار داشت: اجرایی شدن کارخانه تولید آلومینیا از نفلن سینیت در شهرستان سراب از جمله مطالبات جدی استان است و سال ها به دلایلی به مرحله استخراج و راه اندازی کارخانه منجر نشده بود که خوشبختانه موانع آن برطرف شده است.

وی تاکید کرد: خوشبختانه این کار با توان کارشناسی داخلی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه بخش معدن یکی از ظرفیت های مغفول کشور است، اظهار داشت: نتوانسته ایم از معادن موجود در کشور استفاده درست داشته باشیم و اگر در جاهایی هم اکتشاف و بهره برداری انجام شده، به شکل خام فروشی بوده و موارد محدودی فرایندهای تبدیل به محصول نهایی انجام یافته است.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه یک درصد معادن مس دنیا متعلق به آذربایجان شرقی است و رتبه برتر معادن مس کشور را دارایم، افزود: با تاکید وزیر صمت کمک شد تا فاز سوم کنسانتره مس سونگون و همچنین طرح مختلفی چون تغلیظ و ذوب به خوبی در استان پیش برود و امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم تولید مس کاتدی را در استان انجام دهیم.

وی ادامه داد: با توجه به قابلیت های موجود در استان آذربایجان شرقی درخواست می کنیم کمک شود از این ظرفیت برای توسعه استان و کشور بهره مند شویم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied