شمانیوز
شما نیوز

موسوی لارگانی در گفت‌وگو با شمانیوز:

طرح مسکن ملی معلوم نیست چه هست یا قرار است چگونه اجرا شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: تمام برنامه‌های دولت برای مهار قیمت مسکن و بهبود وضعیت این بازار فعلاً روی کاغذ است و طرح ملی مسکن هم مانند سایر برنامه‌ها معلوم نیست چه هست یا قرار است چگونه اجرا شود.

طرح مسکن ملی معلوم نیست چه هست یا قرار است چگونه اجرا شود

حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی شمانیوز، با بیان اینکه آقای روحانی از زمانی که دولت یازدهم را تحویل گرفت مدام به مسکن مهر تاخت و آن را زیر سؤال برد، اظهار کرد: هرچند ایراداتی نسبت به مسکن مهر وجود دارد، اما کسانی هم بودند که اصلاً فکر نمی‌کردند زمانی بتوانند صاحب خانه شوند با هزینه بسیار کم صاحب یکی از همین خانه‌های مسکن مهر شدند.

 

وی با اشاره به اینکه در دولت یازدهم و دوازدهم موضوعاتی مانند مسکن اجتماعی مطرح شد، گفت: این دولت حدود دو سال است که موضوع بافت فرسوده را مطرح می‌کند تا به صورت تجمیعی بافت فرسوده شهرها را تخریب و خانه‌هایی را در این بافت‌ها بسازد و سپس تحویل مالکان دهد و حتی آن مسکنی هم که در ارتفاع ساخته می‌شود در اختیار دیگران قرار گیرد، اما همه این طرح‌ها تا به امروز روی کاغذ بوده و خیلی با جدیت تمام اجرایی نشد.

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بحث مسکن ملی که در این دولت مطرح شده، عملاً مشخص نیست چه هست یا قرار است چگونه اجرایی شود؛ زیرا اگر عملاً این طرح را در سراسر کشور اجرا می‌کرد در آن صورت می‌توان گفت آیا کارآمد خواهد بود یا خیر، ولی فعلاً دولت روی کاغذ طرح مسکن ملی را مطرح و به ابزار شعار تبدیل کرده است.

 

موسوی لارگانی با بیان اینکه بسیاری از جوانانی که موفق به ازدواج نمی‌شوند به‌خاطر عدم توانایی آنها در تأمین مسکن است، تأکید کرد: حتی بسیاری از این جوانان توان رهن و یا اجاره مسکن را ندارند چه برسد به خرید مسکن؛ لذا از دولت انتظار می‌رود هرچه سریع‌تر به وضعیت بازار مسکن سروسامان دهد و طرح‌ها را از روی کاغذ به عرصه عمل وارد کند.

 

وی افزود: من به عنوان نماینده مردم در مجلس هنوز نمی‌دانم طرح مسکن ملی چیست! پس چه توقعی باید از مردم داشت که در مورد جزئیات این طرح بدانند. پس دولت به جای وعده و وعیدهای متنوع باید در عمل نیت خود را برای مردم ثابت کند نه اینکه مدام طرح ارائه دهد و در آخر هم همه به این نتیجه برسیم که این طرح‌ها همان مشابه مسکن مهر است و فقط دولت اسم آن را تغییر داده است.

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قیمت مسکن کمی کاهش یافته است، گفت: کاهش قیمت مسکن به خاطر رکود در این بازار است؛ زیرا توان مالی مردم در خرید مسکن کاهش یافته و نباید این کاهش قیمت را به پای اقدامات دولت نوشت؛ چون دولت کار خاصی در زمینه کاهش قیمت انجام نداده است. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied