شمانیوز
شما نیوز

بافت فردا میزبان رئیس جمهور است

کارخانه آهن اسفنجی بافت با تکنولوژی ایرانی افتتاح می شود

کارخانه احیا مستقیم فولاد بافت با سرمایه گذاری 600 میلیارد تومان فردا با حضور رئیس جمهور و مقام های عالی کشور افتتاح می شود.

کارخانه آهن اسفنجی بافت با تکنولوژی ایرانی افتتاح می شود

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو): ظرفیت فاز یک طرح فولاد بافت ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی است و با بهره‌برداری از آن برای ۳۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌شود.

طبق گفته حسن یونسیان مدیر عامل شرکت ملی فولاد، این کارخانه با کیفیت ترین آهن اسفنجی را در بین فولادهای استانی تولید می کند.

یونسیان تاکید کرد: به رغم اینکه کشور در شرایط تحریم به سر می برد اما احیای مستقیم بافت از به روزترین تجهیزات اتوماسیون و کمپرسورها بهره می برد.

وی با بیان اینکه تجهیزات فوق توسط شرکت های ایرانی تولید شده، تاکید کرد: این کارخانه به تولید پایدار 107 تن بر ساعت دست یافته که ویژگی خاصی برای کارخانه های اهن اسفنجی به شمار می آید.

افتتاح زیرساخت ها

مدیر عامل شرکت ملی فولاد همچنین خبر داد: همزمان با افتتاح واحد آهن اسفنجی بافت، زیرساخت های این طرح نیز افتتاح خواهد شد. 

طرح اهن اسفنجی بافت با تولید ۷۰ هزار تن آهن اسفنجی طی مهرماه امسال، رکورد جدیدی در بین هفت طرح فولادی به ثبت رساند.

طرح فولاد بافت یکی از طرح‌های هفت‌گانه فولاد کشور است. این طرح در اجرای اصل ۴۴ در سال ۹۵ به بخش خصوصی واگذار شد. ایمیدرو و گروه مالی گردشگری از سهامداران این طرح به شمار می روند. 

فولاد بافت در شهرستان بافت استان کرمان واقع شده است. 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied