شمانیوز
شما نیوز

اظهارات وزیر اقتصاد در مراسم افتتاح سومین دوره آموزش تسهیل گران اقتصادی- اجتماعی بنیاد برکت

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به روش های مختلف محرومیت زدایی، اظهار داشت: از دیدگاه نظری و در عمل، استراتژی توانمند سازی اقتصادی مردم با ایجاد درآمد پایدار ، برای رفع محرومیت بهتر از حمایت های کالایی و نقدی است.

اظهارات وزیر اقتصاد در مراسم افتتاح سومین دوره آموزش تسهیل گران اقتصادی- اجتماعی بنیاد برکت

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از روابط عمومی سازمان خصوصی سازی: دکتر فرهاد دژپسند طی سخنانی در آیین افتتاح سومین دوره آموزش تسهیل گران اقتصادی- اجتماعی بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با تقدیر از اقدامات این بنیاد در آموزش و توانمند سازی اقشار مختلف مردم به ویژه در استان های محروم برای راه اندای کسب و کارهای محلی و اشتغالزایی تصریح کرد: دشمن احساس کرد مردم از نظر معیشت در فشار هستند و اگر شرایط سخت تر شود، شکاف میان دولت و ملت شکل گرفته و نظام، توان مدیریت آن را نخواهد داشت.

دژپسند با بیان اینکه "برای مقابله با دشمن، باید دقیقا همان بخشی را که او نشانه رفته، هدف بگیریم" گفت: بخش مورد نظر دشمن، معیشت مردم است اما چگونه باید به مردم کمک کرد؟ بدیهی است، از طریق برداشت از خزانه و دادن پول نقد به مردم به عنوان یک مسکن، نتیجه مطلوب حاصل نمی شود بلکه باید به سمت توانمندسازی اقشار مختلف مردم و ایجاد درآمد پایدار برای آنان، حرکت کنیم.

وی افزود: در توانمندسازی اقتصادی اقشار مختلف مردم، تلاش ها باید معطوف به دادن اعتماد به نفس و آموزش چگونگی استفاده از داشته ها و سرمایه های موجود به آنان باشد.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: امروز مفهوم توانمند سازی قدری متفاوت شده و تنها محدود به تامین مالی نیست بلکه تامین ابزار تولید نیز ارزش زیادی یافته است.

دژپسند آموزش استفاده بهینه از منابع در اختیار و روش های کاربرد منابع را از جمله اصول توانمند سازی متقاضیان شروع کسب و کارهای محلی و کوچک عنوان و تاکید کرد: تامین مالی باید همراه تحرک متقاضی باشد و نیز تضامین لازم برای باز پس گیری پول از وی گرفته شود تا وی بداند ناچار از پس دادن پول است و ناچار از کار و تکاپوی بیش از پیش شود.

وی افزود: به این شکل، شاهد پایداری درآمد خواهیم بود و خود اتکایی به معنای واقعی شکل می گیرد و  قدرت مشارکت در سرنوشت  را به فرد میدهد، زیرا همه می دانیم، فرد فقیر نمی تواند از حقوق خود به خوبی دفاع کند.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: بدیهی است، توانمند سازی، یک بستر محیطی هم می خواهد و تامین زیر ساخت های منطقه ای، ایجاد شهرکهای صنعتی و کشاورزی، از جمله ملزومات این امر است و می تواند حتی موجب مهاجرت معکوس از شهرها به روستا ها شود.

وی گفت: در صورت استفاده مناسب از جزء به جزء نقاط سرزمینی کشور که سرشار از استعداد ها و ظرفیت های کشاورزی، معدنی، صنعتی، گردشگری و ... است، دیگر تحریم موضوعیت ندارد، زیرا با وضع تحریم‌ها، این کشور های دیگر هستند که متضرر می شوند.

وی همچنین در بخشی از سخنان خود با اشاره به برخی شاخص های اقتصادی اظهار داشت، شواهد نشانگر آن است که اقتصاد کشور روند رو به بهبودی دارد، به نحوی که رشد اقتصادی بدون نفت  در بهار امسال ۰.۴ درصد بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied