شمانیوز
شما نیوز

عوامل موثر بر کاهش قیمت نفت

روند تولید نفت شیل در آمریکا و همچنین ادامه جنگ تعرفه بین آمریکا و چین باعث شد تا قیمت نفت در آغاز معاملات امروز با کاهش همراه شود، ‌هر چند خبر احتمال تمدید توافق کاهش تولید نفت باعث شد تا افت قیمت طلای سیاه چشمگیر نباشد.

عوامل موثر  بر کاهش قیمت نفت

به گزارش شمانیوز و به نقل از ایرنا؛ قیمت نفت امروز در سایه پیش‌بینی آینده تولید نفت شیل یا همان نفت‌های غیرمتعارف با کاهش همراه شد. تولید نفت شیل در ماه اکتبر سال ۲۰۱۹ در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۸ روزانه ۸۵۰ هزار بشکه رشد را تجربه کرده و این در حالی است که رشد نفت خام شیل در سال ۲۰۱۸ حدود ۱.۶ میلیون بشکه در روز بوده است.

از سوی دیگر احتمال توافق تجاری بین آمریکا و چین کمتر شده و این مسئله بر دورنمای اقتصاد جهانی و تقاضای انرژی تأثیر منفی گذاشت. با این حال دونالد ترامپ اعلام کرده که احتمال به نتیجه رسیدن مذاکرات برای حل تنش تجاری آمریکا و چین در ماه‌های آینده بسیار زیاد است. در صورتی که این موضوع محقق شود و به دنبال آن تقاضای نفت افزایش یابد، قیمت‌های نفت روندی صعودی خواهد داشت که می‌تواند برای صنعت شیل نقشی تعیین‌کننده داشته باشد و سبب افزایش رشد تولید شیل شود.

با وجود این عوامل تضعیف کننده در بازار نفت اما احتمال ادامه توافق کاهش تولید نفت می‌تواند فراتر از سه ماه نخست سال ۲۰۲۰ میلادی تمدید شود و همین امر مانع کاهش بیشتر قیمت‌ها در بازار نفت شد.

بر این اساس قیمت نفت برنت امروز ۲۷ سنت کاهش داشت و هر بشکه نفت برنت ۶۱ دلار و ۷۹ سنت معامله شد. قیمت نفت شاخص آمریکا نیز با افتی ۲۲ سنتی به ۵۶ دلار و ۵۸ سنت در هر بشکه رسید.

بازار نفت در روزهای اخیر اگرچه تحت تاثیر ورود به فصل سرما در نیمه شمالی کره زمین قرار دارد اما بیش از هر چیز در انتظار برگزاری جلسه اوپک تا کمتر از یک ماه آینده است تا ببیند آیا توافق کاهش تولید تمدید خواهد شد؟

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied