شمانیوز
شما نیوز

آغاز راه اندازی نیروگاه10 مگاواتی خورشیدی استان سمنان استارت خورد

مدیرعامل شرکت پویا انرژی نگین سبز خاورمیانه با اشاره به افتتاح نیروگاه10 مگاواتی خورشیدی استان سمنان(فتوولتائیک) از راه اندازی نیروگاه بادی در دامغان خبر داد.

آغاز راه اندازی نیروگاه10 مگاواتی خورشیدی استان سمنان استارت خورد

به گزارش شمانیوز، مهدی پورهاشم مدیرعامل شرکت پویا انرژی نگین سبز خاورمیانه  در حاشیه کلنگ زنی نیروگاه10 مگاواتی خورشیدی استان سمنان(فتوولتائیک) گفت: شرکت پویا انرژی در سال 1396 تاسیس شد و هم اکنون مالک نیروگاه های شاهرود و سمنان است.

مدیرعامل شرکت پویا انرژی نگین سبز خاورمیانه  با بیان اینکه این شرکت کل نیاز برق استان سمنان را پاسخگو بوده و تامین می کند، افزود: استراتژی که برای سال 1403 این شرکت تبیین شده است در بخش انرژی های تجدید پذیر 100 مگاوات نیروگاه خورشیدی است که امروز توفیق آن حاصل شد که در کنار مسوولان حاضر برای آغاز فرآیند نیروگاه 10 مگاواتی با عنوان نیروگاه شهید حمید باکری سمنان افتتاح شود.

وی ادامه داد: این پروژه با حدود اندکی کمتر از 7 میلیون یورو در مدت نزدیک به یک سال به سرانجام و بهره برداری می رسد و به شبکه سراسری وصل خواهد شد.

 

3dde8995-5c19-4bac-94fd-841a82d972ff

 

پورهاشم از پیش بینی برنامه های جامع برای آغاز و اجرایی کردن پروژه دوم این شرکت خبر داد و گفت: چنانچه مقدمات اداری این پروژه به طور مداوم صورت گیرد مشابه همین پروژه در شاهرود عملیاتی خواهد شد که بر اساس آن معادل 10 مگاوات برق تولید خواهد بود.

وی به صرفه جویی گاز منطقه به دنبال فعالیت این نیروگاه اشاره کرد و افزود: در هر ساعت معادل دوهزار و 800 تا سه هزار متر مکعب گاز در زمان فعالیت نیروگاه صرفه جویی می شود ضمن آنکه فعالیت به میزان قابل توجهی در کاهش آلودگی هوا نیز موثر خواهد بود..

مدیرعامل شرکت پویا انرژی نگین سبز خاورمیانه  به ظرفیت استان سمنان برای راه اندازی نیروگاه خورشیدی اشاره کرد و بیان داشت: امید است شرایط لازم برای پیشبرد این مهم فراهم شود.

وی به دیگر برنامه های شرکت پویا انرژی در زمینه تولید انرژی برق اشاره کرد و اظهار داشت: در این خصوص لازم است از دکتر اردکانیان وزیر نیرو که طرح توسعه نیروگاه های سمنان و شاهرود را برای بخش بخار جزء طرح های اولویت دار سال 98 به صندوق توسعه ملی معرفی کر قدردانی کنم.

پورهاشم این دو نیروگاه نزدیک به 360 مگاوات برق تولید خواهند کرد بدون اینکه سوختی مصرف کنند ضمن آنکه نیروگاه ها از سیکل ساده به سیکل ترکیبی تبدیل خواهند شد. امید است ظرف مدت 32 تا 36 ماه در مدار تولید قرار گیرند.

وی با اعلام اینکه هزینه پیش بینی شده برای این دو پروژه نزدیک به 260 میلیون یورو پیش بینی شده است ادامه داد: صندوق توسعه ملی 205 میلیون یوروی آن را تامین می کند که بانک سپه به عنوان بانک عامل انتخاب شده است.

مدیرعامل شرکت پویا انرژی نگین سبز خاورمیانه  همچنین از انجام مطالعات مقدماتی درخصوص پتانسیل انرژی بادی دامغان سخن به میان آورد و گفت: برنامه ما این است که 50 مگاوات نیروگاه بادی در این استان راه اندازی شود.

وی درخصوص عمده سهامداران این شرکت بیان داشت: سهامداران عمده این شرکت، شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات است که 100درصد سهام این شرکت را در اختیار دارد و یکی از اهداف این شرکت تامین زیر ساخت های لازم برای تمامی شرکت های زیرمجموعه از جمله فولاد خراسان،‌گوهرزمین و... است.

پورهاشم از پیش بینی برنامه های ویژه برای تولید برق شرکت معدنی و کارخانه های فولادی گفت و خاطرنشان کرد: برنامه ویژه‌ای برای شرکت گهرزمین داریم که مقدمات کار آن در سیرجان فراهم شده است. همچنین برق فولاد خراسان را از شاهرود تامین می کنیم و نیازی به ساخت نیروگاه در داخل سایت فولاد خراسان نیست.

گفتنی است نیروگاه10 مگاواتی خورشیدی استان سمنان(فتوولتائیک) امروز با حضور استاندارد سمنان، برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسوولان محلی افتتاح و کلنگ آن به زمین زده شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied