شمانیوز
شما نیوز

عملکرد مناسب بانک توسعه تعاون در پرداخت تسهیلات

استاندار تهران در حاشیه جلسه کارگروه شورای اشتغال استان تهران با انتقاد از عملکرد سایر بانک‌ها در پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی عملکرد بانک توسعه تعاون را مناسب ارزیابی کرد.

عملکرد مناسب بانک توسعه تعاون در پرداخت تسهیلات

به گزارش شمانیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما، انوشیروان محسنی بندپی در نهمین کارگروه شورای اشتغال استان تهران افزود: صندوق کارآفرینی امید در استان تهران در پرداخت تسهیلات عملکرد مطلوبی نداشته است.

وی گفت: در همه بخش‌ها سهم ملی استان تهران از اعتبارات ملی کم بوده و در حوزه صنعت و معدن این مشکل مشهود است.

 

استاندار تهران بابیان اینکه در دریافت اعتبارات اشتغال‌زایی استانی در رتبه ۲۷بودیم، افزود: در جلسات متعدد توانستیم بخشی از این سهم را دریافت کنیم و منابع برای پرداخت تسهیلات کارآفرینی فراهم است، اما مشکلی وجود دارد که از آن جمله، ضمانت مددجویان کمیته امداد است.

وی گفت: تجربه کمیته امداد امام (ره) در ایجاد صندوق اعطای تسهیلات کارآفرینی به مددجویان تجربه موفقی است که باید الگو باشد.

 

محسنی بندپی گفت: تحقق شعار رونق تولید و خنثی‌سازی توطئه استکبار؛ حضور اثربخش مدیران در ایجاد اشتغال است و بانک‌ها کم‌کاری خود را در اعطای تسهیلات اشتغال جبران کنند، اگر بانک‌ها نتوانند کم‌کاری خود را در اعطای تسهیلات اشتغال جبران کنند، دیگر ضرورتی ندارد در جلسات کارگروه اشتغال شرکت کنند.

 

استاندار تهران افزود: میانگین ایجاد شغل در تسهیلات پرداختی کشور برای طرح‌ها ایجاد دو شغل است درحالی‌که در تهران به‌طور میانگین هفت شغل ایجادشده است.

وی گفت: همچنین در استان تهران تعداد فارغ‌التحصیلان روستایی هم بیشتر است که باید از این ظرفیت استفاده کرد.

 

کاهش ۲.۱درصدی نرخ بیکاری

استاندار تهران از کاهش ۲و یک‌دهم درصدی نرخ بیکاری امسال نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: نرخ بیکاری از ۱۲.۳درصد به ۱۰.۱درصد رسیده است.

انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه جلسه کارگروه شورای اشتغال استان تهران در جمع خبرنگاران افزود: امروز ابتدا گزارش نظارتی از عملکرد بانک‌ها و میزان اعتبارات و تسهیلات پرداختی که در صندوق توسعه ملی داده‌شده بود، بررسی و مشخص شد بانک‌ها به رسالت واقعی خود که تحرک بخشی به اشتغال و ارائه امکانات برای روستاییان بود، گام‌های جدی برنداشته‌اند.

 

وی بابیان اینکهدر ارزیابی انجام‌شده به‌غیراز بانک توسعه تعاون سایر بانک‌ها عملکرد ضعیفی داشتند، گفت: در جلسه امروز پیشنهاد کمیته امداد امام خمینی (ره) برای اشتغال افراد تحت پوشش و اعطای تسهیلات از محل صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی بررسی و قرار شد کمیته امداد از حمایت‌های لازم برخوردار شود و برای دریافت وام و تسهیلات از صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی با آن‌ها همکاری شود.

 

وی گفت: همچنین یک شرکت فعال در حوزه تولید غذایی آماده، طرحی برای توسعه اشتغال ارائه کرد که بدون دریافت تسهیلات می‌تواند در استان اشتغال ۲۰۰نفری ایجاد کند که مقرر شد زمین موردنیاز این شرکت در شهرک صنعتی قرچک تعیین شود.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied