شمانیوز
شما نیوز

امضای تفاهمنامه همکاری میان فولاد خوزستان و کشتیرانی جمهوری اسلامی

تفاهم نامه همکاری فیمابین شرکت‌های فولاد خوزستان و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به منظور توسعه و استفاده از ظرفیت‌های بالقوه موجود به امضا رسید.

امضای تفاهمنامه همکاری میان فولاد خوزستان و کشتیرانی جمهوری اسلامی

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از معدن نیوز: تفاهم نامه همکاری فیمابین شرکت‌های فولاد خوزستان و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به منظور توسعه و استفاده از ظرفیت‌های بالقوه موجود به امضا رسید.

در نشستی که روز دوشنبه 13 آبان ماه 98 با حضور محمد نادری معاون خرید، بهمن تجلی‌زاده معاون فروش و بازاریابی، مجید عبیات مدیر صادرات و جواد صادقی مجد مدیرعامل شرکت فولاد لجستیک به نمایندگی از فولاد خوزستان و فرهاد شهباز عضو هیئت مدیره، سعید جبلی معاون سرمایه انسانی و پشتیبانی، محمدرضا کمالی و محمد رادفر مشاوران شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برگزار گردید، دو طرف بر استفاده از ظرفیت موجود و توسعه همکاری تاکید داشتند.

این گزارش حاکیست، صادرات 2 میلیون تنی شرکت فولاد خوزستان از یک سو و واردات کالاهای مورد نیاز از سوی دیگر باعث شده این مجموعه بزرگ صنعتی کشور از دریا استفاده‌ دائمی داشته باشد؛ همین امر بستر مناسبی برای توسعه همکاری میان فولاد خوزستان و کشتیرانی ایران را فراهم آورده است. از ظرفیت‌ های مهم کشتیرانی ایران می‌توان به انواع کشتی‌های فله‌بر و کانتینربر و دارا بودن شبکه‌های بین‌المللی حمل و نقل اشاره کرد که می‌توان از آنها در مسیر صادرات محصولات شرکت فولاد خوزستان و واردات کالاها، قطعات، مواد افزودنی و مواد اولیه مورد نیاز بهره گرفت.

از مواردی که در این نشست مورد توافق دو طرف قرار گرفت، تشکیل کارگروهی متشکل از نمایندگان شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت فولاد خوزستان بود که مقرر شد جلساتی ماهیانه و به طور منظم با محوریت شرکت کشتیرانی ایران برگزار شود.

در این جلسه مقرر شد واحد صادرات شرکت فولاد خوزستان، ظرفیت‎های شرکت کشتیرانی را به مشتریان خود معرفی کرده و در مورد قراردادهای صادرات با ترم FOB امکان حمل و نقل محموله‌های صادراتی را توسط ناوگان کشتیرانی بررسی و به کارگروه اعلام کند. همچنین واحد خرید فولاد خوزستان امکان حمل محموله‌ های وارداتی خریداری شده با ترم FOB را از سوی کشتیرانی ایران بررسی و در مواردی که امکان‌ پذیر است، به کشتیرانی ایران اعلام کند.

از سوی دیگر شرکت کشتیرانی ایران نیز استفاده از خدمات مالی و صرافی وابسته را برای انتقال وجوه ارزی مجموعه فولاد خوزستان بررسی کرده و به کارگروه مشترک اعلام می‌کند.

گفتنی است شرکت چند وجهی فولاد لجستیک به نمایندگی از شرکت فولاد خوزستان ضمن عضویت در کارگروه مربوطه، به عنوان رابط تخصصی حوزه‌ی لجستیک حمل و نقل در جلسات کارگروه حضور خواهند یافت.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied