شمانیوز
شما نیوز

شرکت های بیمه ملزم به سرمایه گذاری در بازار سرمایه

رئیس کل بیمه مرکزی از برنامه‌ریزی برای تبدیل اوراق بیمه‌ای به اوراق بهادار برای خرید و فروش در بازار سرمایه خبر داد و گفت: در آئین‌نامه جدید سرمایه‌گذاری بیمه تکلیف شده تا شرکت‌های بیمه ۴۰ درصد درآمد خود را در بازار سرمایه، سرمایه‌گذاری کنند.

شرکت های بیمه ملزم به سرمایه گذاری در بازار سرمایه

​به گزارش شمانیوز به نقل از تسنیم ، غلامرضا سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی در ششمین همایش بورس، بانک، بیمه که در جزیره کیش برگزار شد با اشاره به اهمیت برنامه ششم توسعه به ارتقاء صنعت بیمه اظهار داشت: صنعت بیمه می‌تواند ریسک تمام انسان‌ها، صنایع، واحدهای پولی و تولیدی را پوشش دهد.

 

 

وی با تاکید بر این که صنعت بیمه به تمام بخش‌ها کمک می‌کند، تا ریسک خود را به حداقل برساند از اهمیت بیمه برای رشد سرمایه‌گذاری سخن گفت و افزود: شاخص  توسعه‌یافتگی کشورها براساس میزان ضریب نفوذ بیمه در آن کشور سنجیده می‌شود. بنابراین اگر سرمایه‌گذاری‌ها در کشور بیمه شوند علاوه بر رشد سرمایه‌گذاری، رشد نفوذ بیمه را نیز به دنبال خواهد داشت.

 

رئیس کل بیمه مرکزی ضمن اشاره به این که هرچه نقش دولت در صنعت بیمه کمرنگ‌تر باشد این صنعت بیشتر رشد می‌کند، خاطر نشان کرد: یک زمانی صد در صد شرکت‌های بیمه دولتی بود ولی الان سهم بیمه از صنعت بیمه 32 درصد است. این در حالی است که در حال گسترش بیمه‌های تخصصی نیز هستیم.

 

سلیمانی از آغاز به کار دومین بیمه زندگی در صنعت بیمه خبر داد و تصریح کرد: جذب نقدینگی،‌رشد سرمایه‌گذاری و افزایش سرمایه‌گذاری خرد از طریق بیمه زندگی انجام می‌شود.

 

وی ادامه داد: نفوذ بیمه زندگی مسئله بسیار مهمی در صنعت بیمه است و باید برنامه‌ریزی به سمت افزایش سهم بیمه زندگی در این صنعت باشد؛ الان در کشور 11 میلیون نفر تحت پوشش این بیمه هستند، در حالی که باید به جایی برسیم که 60 درصد پرتفوی صنعت بیمه به بیمه زندگی اختصاص یابد.

 

رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به خرید بیمه‌های زندگی در دوره‌های زمانی مختلف، بیان کرد: مردم الان فقط بیمه را در شخص ثالث و درمان می‌بینند، ولی باید محصولات بیمه‌ای به صورت گسترده در جامعه شناخته شود.

 

سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که صنعت بیمه می‌تواند پول‌های خرد جامعه را در کنار بانک‌ها و بازار سرمایه جمع‌آوری کند، افزود: در آئین‌نامه جدید سرمایه‌گذاری بیمه تکلیف شده تا شرکت‌های بیمه 40 درصد درآمد خود را در بازار سرمایه، سرمایه‌گذاری کنند.

 

به گفته وی ورود شرکت‌های بیمه در بازار سرمایه به رشد بازار مالی ختم می‌شود. البته یکی از ارکان قدرتمند بازارهای مالی صنعت بیمه است که در بسیاری از کشورها قدرت شرکت‌های بیمه موجب تاسیس بانک می‌شود، هرچند در ایران روال برعکس است.

 

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: دنبال تبدیل اوراق بیمه‌ای به اوراق بهادار برای خرید و فروش در بازار سرمایه هستیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied