شمانیوز
شما نیوز

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش:

کیش صاحب شهرک نوآوری می‌شود

تلاش برخی از افراد برای نشان دادن اوضاع نامطلوب اقتصادی در کشور، برگزاری نمایشگاه‌ها را حائز اهمیت می‌کند و حضور فعالان اقتصادی در حوزه‌های مختلف در نمایشگاه کیش اینوکس 2019 نشان از پویایی فعالیت‌های اقتصادی در کشور است.

کیش صاحب شهرک نوآوری می‌شود

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از فرینا: در حقیقت شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در کشور و تأمین منابع مالی لازم برای آن مهم است، از این رو در کیش اینوکس 2019 سعی همه شرکت کنندگان بر این است تا فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور را به شایستگی نشان دهند و حضور بخش دولتی در کنار بخش خصوصی بر اهمیت آن می‌افزاید. غلامحسین مظفری، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در مصاحبه‌ای با هفته نامه بورس از اهمیت نمایشگاه کیش اینوکس می‌گوید.

منطقه آزاد کیش از فرصت نمایشگاه کیش اینوکس چگونه استفاده می‌کند؟

همه سازمان‌ها از ظرفیت‌های بسیار خوبی برخوردار هستند که بسیاری از ظرفیت‌های سازمان‌ها هم ناشناخته است. این نمایشگاه این فرصت را ایجاد می‌کند تا همه سازمان‌ها در نشست‌های مختلف از ظرفیت همدیگر باخبر شوند. در این راستا منطقه آزاد کیش هم با تشکیل یک ستاد به دنبال این است تا بداند از فرصت نمایشگاه کیش اینوکس 2019 چگونه باید استفاده کند. پیشنهاد من این است که همه هلدینگ‌ها، شرکت‌ها، بانک‌ها و همه بخش‌هایی که در این نمایشگاه شرکت می‌کنند یک ستادی برای این منظور تشکیل دهند. در سازمان منطقه آزاد کیش هدف‌گذاری شده که بعد از نمایشگاه با اطلاعات به‌روزرسانی شده و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری اعلام شده به کشورهای همسایه برویم و در نمایشگاه‌های کشورهای دیگر شرکت کنیم تا ظرفیتهای خود را به این کشورها معرفی کنیم. البته نقطه آغاز این کار در کیش اینوکس صورت می‌گیرد زیرا با هیئت‌های خارجی که می‌آیند، می‌توانیم تبادل اطلاعات کنیم.

با توجه به شرایط ویژه حاکم بر اقتصاد کشور و انواع فشارهایی که به دلیل تحریم‌ها وجود دارد، شما برگزاری نمایشگاه کیش اینوکس را یک فرصت برای گسترش همکاری‌های بین‌المللی می‌دانید، چگونه؟

بله دقیقا به دلیل شرایط خاص تحریم، برگزاری این نمایشگاه‌ها حائز اهمیت است. به گونه ای که در این بین باید برای شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشور تلاش بیشتری صورت گیرد. باید امکانات خود را بشناسیم و زمینه‌ای فراهم کنیم تا بخش خصوصی کشور که امروز توانمندتر از گذشته است، بتواند مشارکت جدی در صحنه اقتصادی داشته باشد. با وجود اینکه در سال‌های اخیر فشارهای زیادی را تحمل کرده‌ایم اما فرصت سازی‌های بزرگی برای توسعه روابط اقتصادی بین کشورهای منطقه هم ایجاد شده است. در حال حاضر در کیش بالغ بر 30 هزار میلیارد تومان پروژه در دست اجرا قرار دارد که یک سوم بودجه عمرانی کل کشور است. از طرفی قرار است در حین برگزاری نمایشگاه کیش اینوکس از 284 طرح در مناطق آزاد رونمایی شود. گشایش مرکز نو آوری کیش با 160 دفتر برای استارت آپ‌ها و کلنگ‌زنی شهرک نوآوری از دیگر برنامه‌هایی است که در نظر داریم آن را پیاده سازی کنیم. همچنین نشان دادن فرصت‌های سرمایه‌گذاری جدید در جزیره هندورابی و برنامه‌ریزی برای بازدید سفرا و رایزنان بازرگانی کشورهای مختلف حاضر در نمایشگاه اینوکس از این جزیره به منظور جذب سرمایه‌های خارجی هم در برنامه است. قطعا بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته نظر سرمایه‌گذاران خارجی نسبت به شعارهای بی اساسی که در مورد ایران گفته می‌شود، تغییر خواهد کرد.

بنابراین چشم انداز شما از این نمایشگاه بسیار مثبت است؟

بله. به اعتقاد من اگر باور، شناخت و توانمندی‌های خود را بیشتر کنیم امکان بهره مندی ما از ظرفیت‌ها بیشتر خواهد شد. رویکرد ما این است که از توان و ظرفیت خوبی برخوردار هستیم و تاکید ما این است که در شرایط سخت توان و ظرفیت‌مان باید بیشتر شود. نمایشگاه کیش اینوکس به دلیل قدمت 11 ساله خود از تجربه خوبی بهره‌مند است و پیشنهاد من هم این است که دبیرخانه دائمی برای نمایشگاه کیش اینوکس داشته باشیم تا به طور مرتب نتایج ملاقات‌ها توسط دبیرخانه دائمی رصد شود. البته یک نرم افزاری طراحی شده تا همه اطلاعات ثبت و در کنار آن هر فصل جلسات تخصصی برگزار شود و نتایج اقدامات انجام شده ثبت شود و چون دبیرخانه دائمی است برای سال آینده ضمن اینکه اشکالات احتمالی رفع می‌شود کارهای سال آینده هم با برنامه‌ریزی دقیق‌تر انجام می‌شود و به تعبیری برگزاری نمایشگاه کیفی‌سازی می‌شود و عملکرد مجموعه به روز در اختیار افراد قرار می‌گیرد. در واقع هدف فقط برگزاری نمایشگاه نباشد و یک خروجی مشخص، روشن و کاربردی داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied