شمانیوز
شما نیوز

مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان خبر داد:

پرداخت بیش از 750 میلیارد ریال به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان

مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان خبر داد: در شش‌ماهه اول امسال بیش از 750 میلیارد ریال به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان از محل عوارض مالیات بر ارزش‌افزوده پرداخت‌شده است.

پرداخت بیش از 750 میلیارد ریال به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان

به گزارش شمانیوز و به نقل از رسانه مالیاتی ایران، الوندی، مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان با اشاره به اینکه بسیاری از شهروندان نسبت به هزینه کرد مالیات وصول‌شده سوال دارند اظهار داشت: مالیات وصولی در هر استان در همان استان هزینه می‌شود و از این میان طبق قانون، 3 درصد عوارض مالیات بر ارزش‌افزوده که توسط شهروندان پرداخت‌شده است به‌صورت مستقیم به‌حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان واریز می‌شود.

الوندی تصریح نمود: مبالغ پرداختی از محل مالیات به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به‌منظور آبادانی، توسعه و عمران شهرها و روستاها صورت می‌گیرد و موجب تحقق عدالت اجتماعی و توسعه اقتصادی می‌شود.

وی اذعان نمود: خوشبختانه مبلغ کل پرداختی به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان در شش‌ماهه ابتدایی سال 98 نسبت به مدت مشابه سال قبل 26 درصد رشد داشته است.

مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان همچنین اظهار داشت: در بین شهرستان‌های استان، شهرداری‌ها و دهیاری‌های حومه سنندج با 220 میلیارد ریال و شهرداری شهر سنندج با 153 میلیارد ریال بیشترین مبلغ را در شش‌ماهه نخست امسال دریافت کرده‌اند و شهرستان سقز با 40 درصد رشد، بیشترین رشد دریافتی را نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied