شمانیوز
شما نیوز

ناظر گمرکات استان هرمزگان در نشستی خبری تشریح کرد:

جزئیات کشف ۲۲۲ کیلوگرم ماده مخدر شیشه توسط مأموران گمرک شهیدرجایی

ناظر گمرکات استان هرمزگان از ‌کشف حدود ۲۲۲ کیلوگرم مت‌آمفتامین (شیشه) در گمرک شهید رجایی بندرعباس خبر داد.

جزئیات کشف ۲۲۲ کیلوگرم ماده مخدر شیشه توسط مأموران گمرک شهیدرجایی

به گزارش شمانیوز و به نقل از روابط عمومی گمرک ایران؛ ابوالفضل اکبرپور که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، افزود: این مقدار مواد مخدر که در ۲۲۸ بسته و به صورت ماهرانه در سقف یک کانتینر یخچالدار جاسازی شده بود، از افغانستان وارد کشور شده و قرار بود به امارات برود که شناسایی و کشف شد.

وی اظهارداشت: در گذشته آمار بالایی درخصوص کشف پیش‌سازهای مواد مخدر داشته‌ایم، اما کشف ۲۲۱ کیلوگرم و ۸۰۰ گرمی ماده مخدر خالص برای اولین بار صورت گرفته است.

اکبرپور با اشاره به اینکه طی سال‌های اخیر جمهوری اسلامی ایران و گمرک در مورد مبارزه با قاچاق و کشف مواد مخدر مورد تشویق مجامع بین‌المللی بوده‌اند، گفت: انواع مواد مخدری که در سراسر کشور در سال ۹۷ کشف شده بیش از ۹۵ تن بود، اما در ۷ ماهه سال ۹۸ این عدد به بیش از ۴۵۰ تن رسید که حکایت از رشد ۳۹۰ درصدی دارد.

مدیرکل گمرک شهید رجایی بندرعباس بیان کرد: با توجه به اینکه امروزه جاسازی مواد مخدر از شکل سنتی خود خارج شده و قاچاقچیان از روش‌های جدیدتری استفاده می‌کنند، کشف اخیر صورت نمی‌گرفت، مگر با استفاده از دستگاه ایکس‌ری. بنابراین به‌کارگیری دستگاه‌های ایکس‌ری برای کشورهایی که دغدغه قاچاق مواد مخدر را دارند، ضروری است.

وی افزود: در عین حال اگر مدیریت ریسک نباشد، امکان اسکن حجم بالایی از کانتینرها با دستگاه‌های ایکس‌ری وجود ندارد و کشف 222 کیلوگرم شیشه نیز براساس گزارش‌های اطلاعاتی انجام شد.

مدیرکل گمرک شهید رجایی عنوان کرد: در این گمرک سه دستگاه ایکس‌ری کامیونی وجود دارد که یک دستگاه آن پرسرعت است.

ناظر گمرکات هرمزگان خاطرنشان کرد: درخصوص قاچاق مواد مخدر، قاچاقچیان از هیچ تلاشی فروگذار نیستند، به طوری که ترکیبات مت‌آمفتامین یا شیشه بین مرزهای ایران و افغانستان در سال گذشته ۵۰۰ درصد افزایش داشته و مهمترین مرز خروجی آن هم گمرک شهید رجایی است.

مدیرکل گمرک شهید رجایی تصریح کرد: هرمزگان مهمترین دروازه اقتصاد و ورود کالا به کشور است، به طوری که ۶۰ درصد واردات، صادرات و ترانزیت کشور از طریق این گمرک انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: خدمات شبانه‌روزی گمرک شهیدرجایی باعث شده، حجم کالاها نه تنها کمتر نشود، بلکه بسیاری از بازرگانان این مرز را برای ورود و خروج کالاهای خود انتخاب کنند.

ناظر گمرکات هرمزگان اظهارداشت: گمرک با بیش از ۴۵ قانون مختلف و ۱۵ کنوانسیون بین‌المللی سروکار دارد و با توجه به وظیفه ذاتی خود کارکنان گمرکات کشور و ازجمله گمرک شهیدرجایی نهایت تلاش خود را در این شرایط اقتصادی برای کمک به تولیدکنندگان به‌عمل می‌آورند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied