شمانیوز
شما نیوز

انارکی در گفت‌و‌گو با شمانیوز:

مدیریت مصرف سوخت قربانی بدسلیقگی دولت‌ها شد/ دولت یارانه‌های پنهان را سازمان‌دهی کند

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه نوع اجرای مدیریت مصرف سوخت در طول سال‌های گذشته قربانی بدسلیقگی دولت‌ها شد.

مدیریت مصرف سوخت قربانی بدسلیقگی دولت‌ها شد/ دولت یارانه‌های پنهان را سازمان‌دهی کند

احمد انارکی محمدی، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی شمانیوز، اظهار کرد: مدیریت مصرف سوخت در طول سال‌های گذشته باید انجام می‌شد، اما نوع اجرای مدیریت مصرف سوخت به نوعی قربانی بدسلیقگی دولت‌ها شد.

وی اظهار کرد: اگرچه نسبت به افزایش قیمت بنزین انتقاداتی وجود دارد، اما به هر حال اجرا شده و باید از آن حمایت کرد.

نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بعد از افزایش قیمت بنزین یکی از وظایف نمایندگان مجلس نظارت بر وضعیت بازار و کنترل قیمت‌هاست، گفت: در این خصوص با اتاق اصناف، اتاق بازرگانی، سازمان تعزیرات حکومتی و قوه قضائیه جلسات متعددی برگزار می‌کند.

انارکی محمدی ادامه داد: همه سازمان‌ها باید دست به دست هم دهند تا تورمی که افراد سودجو بعد از افزایش قیمت بنزین  به دنبال آن هستند، بر مردم تحمیل نشود و همچنین باید در این راستا سوداگران بازار را پیدا و معرفی کرد تا فشار مضاعف اقتصادی و معیشتی بر مردم تحمیل نشود.

وی خاطرنشان کرد: مطمئناً مجلس شورای اسلامی پیگیر حقوق و مطالبات مردم است و همچنین نمایندگان مردم به ملت این اطمینان را می‌دهند که بخشی از سود حاصل از افزایش قیمت بنزین نصیب آنها خواهد شد که مبالغی در این خصوص به حساب مردم واریز شده است.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت در آینده باید به سمت سازمان‌دهی یارانه‌های پنهان برود، گفت: میزان یارانه‌های پنهان بیش از 900 هزار میلیارد ریال است که باید دولت یارانه‌های پنهان را مدیریت کند تا از قِبَل آن بسیاری از مشکلات اعم از اختلاس‌ها و رانت‌ها حل و فصل شود.

انارکی محمدی با بیان اینکه با افزایش قیمت  بنزین حداقل به طور روزانه 10 درصد در مصرف سوخت صرفه‌جویی می‌شود، تأکید کرد: این 10 درصد حدود 10 میلیون لیتر در روز می‌شود که عواید حاصل از آن قطعاً‌ نصیب مردم می‌شود و در بخش توسعه زیرساخت و رونق اشتغال و تولید سرمایه‌گزاری صورت می‌گیرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied