شمانیوز
شما نیوز

اختصاصی شمانیوز/

اپراتوری که وعده سر خرمن "اینترنت هدیه" داد

ایرانسل در حالی بسته هدیه اینترنت یک گیگابایتی دو روزه برای مشترکانش فعال کرده که همچنان اینترنت موبایل در بسیاری از نقاط کشور قطع و مختل است!

اپراتوری که وعده سر خرمن "اینترنت هدیه" داد

به گزارش شمانیوز؛ به دنبال افزایش قیمت بنزین و اعمال آن از صبح روز شنبه (25آبان ماه) شاهد بالا گرفتن اعتراضات مردمی به این تصمیم دولت و به دنبال آن سوء استفاده آشوبگران و برپایی اغتشاشات در کشور بودیم.

اما دولت برای سرکوب اغتشاشات متوسل به راه کارهای گوناگونی شد که در این میان قطع اینترنت به عنوان چاره ای برای جلوگیری از سوء استفاده اغتشاشگران و رسانه های معاند مطرح شد.

گفته شد که تصمیم قطع اینترنت تصمیم شورای عالی امنیت ملی بود. علی ربیعی – سخنگوی دولت در این باره گفت که وقتی سنگ در اتوبان خالی شد و از فضای مجازی برای اغتشاش استفاده شد، شورای عالی امنیت برای اینترنت تصمیم گرفت؛ البته زندگی مردم نباید به مشکل بخورد، بانک ها و خدمات مشکل ندارند و احتمالا از امروز یا فردا مشکل برای برخی استان ها حل خواهد شد.

در این میان بسیاری از مشترکان اپرتورهای کشور در کنار نارضایتی از قطع اینترنت نگران به هدر رفتن حجم بسته های مدت داری که تهیه کرده بودند، شدند.

از آنجایی که خانواده‌های خارج کشور از حال عزیزانشان در ایران باخبر نشدند و دانشجویان و اساتید که در این مدت از دسترسی به منابع علمی بین‌المللی محروم بودند و برخی شرکت‌های صادراتی و وارداتی نیز دچار خسارت شدند بر همین اساس مسئولان برای این معضل نیز چاره جویی کردند.

در همین راستا وزیر ارتباطات از اپراتورهای تلفن همراه خواسته شد زمان بسته‌های اینترنتی را به میزان قطع ارتباط تمدید کنند؛ آذری جهرمی همچنین گفت: برای تکریم مشترکان تلفن همراه، یک بسته یک گیگابایتی از سوی اپراتورها به همه مشترکان داده خواهد شد که می‌توانند با شمارگیری #98* این بسته اینترنتی را فعال کنند.

در صورتیکه انتظار می رفت این وعده وزیر ارتباطات در زمان برقراری ارتباطات و بازگشت شبکه اینترنت اپراتورهای سیار به وضعیت عادی، اجرایی شود اما ایرانسل از ابتدای هفته جاری که همچنان دسترسی به اینترنت از طریق موبایل امکان پذیر نبود، بسته هدیه یک گیگابایتی خود را با درخواست مشترکان فعال کرد که عملا برخی مشترکان مدت استفاده شان از این بسته در همان زمان قطعی اینترنت به پایان رسید.

این رویکرد و روش ایرانسل بیشتر انسان را به یاد ضرب المثل «وعده سر خرمن» می اندازد چرا که زمانی که اینترنت ها هنوز در محدودیت بوده و امکان بهره مندی از آنها میسر نیست، فعال شدن هدیه یک گیگاباتی بی فایده بوده و تنها دسترسی به محتوای داخلی فراهم است.

 

گزارش:معصومه قلباربند

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۹ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • وطن

    اغااا اینترنت رو وصل کنین دیگه مردم رو بیچاره کردین ول کن هم نیستین کافیه دیگه کافیههه

  • ناشناس

    بابا نتو وصل کنید چ وضعشه