شمانیوز
شما نیوز

نگاهی به دومین نمایشگاه توانمندی ها ونیازمندی های مجتمع مس سرچشمه

رفسنجان دومین نمایشگاه توانمندی ها و نیازمندی های مجتمع مس سرچشمه در بستر اقتصاد مقاومتی طی سه روز در سالن شهدای گمنام دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان برگزار شد .

نگاهی به دومین نمایشگاه توانمندی ها ونیازمندی های مجتمع مس سرچشمه

 به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از دنیای معدن: مدیر مجتمع مس سرچشمه در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت : نمایشگاه سال گذشته منجر به این شد که تفاهم نامه بین ۱۰۰ کارگاه فعال شهرستان و منطقه امضا شود تا قطعات مورد نیازمان را در صورت داشتن کیفیت تأمین کنیم. مهندس حسین احمدی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰ واحد فعال هستند و با مجتمع همکاری دارند ، افزود : سال گذشته با تلاش همه همکاران و کارگران در سرچشمه کارخانه اسیدسولفوریک راه اندازی شد و در شرایط تحریم توانستیم قطعات مورد نیازمان را از خارج از کشور تأمین کنیم. مجتمع مس سرچشمه الگویی برای کمک به رشد و توسعه صنایع کوچک رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان کرمان نیز در این مراسم گفت : شرکت ملی صنایع مس ایران به حوزه صنعت و معدن استان کرمان کمک به سزایی می کند و واحدهای صنعتی کوچک و متوسط را حمایت می کند.

مهدی حسینی نژاد اظهار کرد : ۲۸ ابرکارخانه در استان کرمان برنامه ریزی کردیم که یکی از آن ها کارخانه اسیدسولفوریک مجتمع مس سرچشمه بود که موتور محرکه برای گام بعدی برنامه ریزی شده که صنایع وابسته ، قطعه سازی و خدمات هستند. تولید ۲۵ قطعه مورد نیاز مس توسط قطعه سازان رفسنجانی مدیر روابط عمومی و خدمات اجتماعی مجتمع مس سرچشمه نیز اظهار کرد : دومین نمایشگاه توانمندی ها و نیازمندی های مجتمع مس سرچشمه در بستر اقتصاد مقاومتی از ۲۸ تا ۳۰ آبان ماه در دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان برگزار شد ، ضمن اینکه در کنار نمایشگاه پنل های تخصصی آموزشی و پژوهشی ارائه شد.

محمدرضا رجب پور تصریح کرد : تعداد ۲۵ قطعه در رفسنجان توسط قطعه سازان رفسنجان برای شرکت مس ساخته می شود و امیدواریم امسال این رقم بیشتر شود. توانمندی های مجتمع مس سرچشمه مضاعف و نیازمندی های آن کم شود نماینده ولی فقیه در استان کرمان نیز در حاشیه بازدید از این نمایشگاه ابراز امیدواری کرد در آینده توانمندی های مجتمع مس سرچشمه مضاعف و نیازمندی های آن کم شود.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی گفت : از دو جهت خیلی خوشحال شدم یکی بحث توانمندی های مجتمع مس که جوانان دانشمند و با اراده ما چه کارهای بزرگی انجام می دهند و به سرعت خود را به استانداردهای جهانی نزدیک می کنند و بلکه از برخی مسائل از آنها عبور می کنند. وی افزود : نکته دوم در بخش نیازمندی های مجتمع مس سرچشمه که خیلی مومنانه و مخلصانه نیازمندی های خود در طبق اخلاص گذاشتند و فراخوان عمومی زدند که هر کسی که توان دارد بیاید و آنچه که مورد نیاز مجتمع مس می باشد را تامین کند.

توانمندی شرکت صنایع مس بیشتر از تصورم بود معاون عمرانی استاندار کرمان نیز در حاشیه بازدید از این نمایشگاه با بیان اینکه توانمندی شرکت صنایع مس بر همه واضح و مبرهن است ، گفت : این موضوع نیاز به گفتن من ندارد اما در این نمایشگاه با توجه به بازدیدی که داشتم این توانمندی ها بیشتر از آن تصوری بود که داشتم. دکتر آیت اللهی موسوی افزود : کار خوبی انجام شده بود ، هم بواسطه ارائه اقدامات مجتمع و هم بواسطه ارائه نیازمندی های مجتمع مس سرچشمه که لازم است صنعتگران خرد بتوانند از این موقعیت استفاده کنند و از این امکانی که مهیا شده برای ارائه تولیدات خود و چرخه اقتصادی خوبی که ایجاد خواهد کرد ، بهره ببرند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied