شمانیوز
شما نیوز

پس از ساخت و نصب موفقیت آمیز 74 درب فلکسیبل سمت کک

پس از ساخت و نصب موفقیت آمیز تعداد 74 درب فلکسیبل باتری شماره سه کک سازی در سمت کک و بر اساس این تجربه عملیاتی ، ساخت درب های سمت تخلیه این باتری نیز در دستور کار قرار گرفت.

پس از ساخت و نصب موفقیت آمیز 74 درب فلکسیبل سمت کک

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از روابط عمومی ذوب آهن اصفهان: پس از ساخت و نصب موفقیت آمیز تعداد 74 درب فلکسیبل باتری شماره سه کک سازی در سمت کک و بر اساس این تجربه عملیاتی ، ساخت درب های سمت تخلیه این باتری نیز در دستور کار قرار گرفت. در این خصوص با مهندس یوسف اسکندری،معاون تجهیزات مکانیک مدیریت تولیدات کک و مواد شیمیایی گفتگویی انجام داده ایم که در ادامه می خوانید :

مهندس یوسف اسکندری،معاون تجهیزات مکانیک مدیریت تولیدات کک و مواد شیمیایی در خصوص درب های سمت تخلیه باتری گفت : طراحی و تهیه نقشه دربهای سمت تخلیه با استفاده از تجربه ساخت دربهای سمت کک از اول سال جاری در دفتر فنی  کک سازی شروع شد و تا پایان مرداد ماه نقشه ساخت  این درب ها  به تعداد253 برگ در 560 ساعت کاری آماده شد.

 وی افزود : تهیه،تنظیم سفارش و کدگذاری در مدت زمان سه روز انجام شد و تکنولوژی ساخت توسط مهندسی نت تنظیم شده و به کارگاه های ساخت ارجاع گردید.

مهندس اسکندری تصریح کرد : ساخت مدل قطعات ریخته گری به ویژه بدنه اصلی درب که دارای پیچیدگی های خاص از لحاظ ابعاد و دقت جزئیات بر روی آن استبه انجام رسید و با ریخته گری و عملیات حرارتی قطعات ،کارماشین کاری آن ازاول آبان ماه شروع شد. مونتاژ نمونه اولیه تا بیست و دوم آبان ماه به اتمام رسید و جهت آجر چینی و انجام رگلاژ اولیه در اختیار بخش کک سازی قرار گرفت .

معاون تجهیزات مکانیک مدیریت تولیدات کک و مواد شیمیایی ادامه داد :نصب درب نمونه بر روی سلول شماره پنج در تاریخ سی ام آبان ماه انجام گرفت و بعد از سه دوره شارژ و تخلیه جهت کنترل و اصلاح موارد مورد نیاز دمونتاژ گردید.

وی گفت : پس از اصلاح موارد و انجام تغییرات لازم مجدداً از چهارم آذرماه درب بر روی سلول شماره پنج باتری نصب گردید تا بهره برداری آزمایشی به منظور شناسایی نقاط قوت و ضعف آن به انجام برسد.

مهندس اسکندری بیان کرد : طبق گراف مصوب ساخت 74 عدد درب سمت تخلیه تا پایان اردیبهشت ماه 99 به حول وقوه الهی و تلاش پرسنل دست اندرکار به اتمام خواهد رسید .

معاون تجهیزات مکانیک مدیریت تولیدات کک و مواد شیمیایی گفت : تفاوت عمده درب های سمت تخلیه با سمت کک در دریچه پلانیر آن می باشد که شامل متعلقاتی است که زمان شارژ سلول توسط ماشین تخلیه باز می گردد و امکان پلانیر زدن و مسطح کردن سطح زغال داخل سلول را فراهم می کند این دریچه حدود 140 قطعه را شامل می شود که بحث آب بند بودن آن و همچنین مطابقت و هماهنگی آن با مکانیزم باز کننده دریچه ماشین تخلیه بسیار مهم می باشد .

وی اظهار داشت : حجم فعالیتی که برای ساخت این درب ها انجام می گیرد بسیار زیاد است از بحث تامین و خرید مواد اولیه ( متریال) و قطعات استاندارد گرفته تا برون سپاری ماشین کاری بعضی از قطعات و همچنین ساخت و مونتاژ قطعات بر روی بدنه اصلی درب و بعد از آن آجر چینی و تعویض دربها و انرژی بسیار زیادی را می طلبد که بعضا با فعالیت هایی که برای کارگاه های ساخت و نیرو های بخش تعریف شده تداخل دارد .

مهندس اسکندری در پایان از زحمات پرسنل سخت کوش بخش و کارگاه های ساخت مهندسی نت و مدیریت های خرید و سفارشات تشکر و قدردانی نمود.

باتری1

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied