شمانیوز
شما نیوز

مدیر کل دفتر امور پست بین الملل گفت:

پیشنهاد ایران به حل مشکل ارسال مرسولات الجزایر به ایران کمک کرد

ارایه مشورت سازنده پست ایران به الجزایر، مشکل ارسال مراسلات ناشی از تحریم ها به ایران را حل کرد.

پیشنهاد ایران به حل مشکل ارسال مرسولات الجزایر به ایران کمک کرد

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست: محمدمهدی بهرامی با اشاره به قانون گردش آزاد مرسولات در بین کشورهای عضو اتحادیه پستی جهانی، افزود: براین اساس، هر کشور موظف است موانع و مشکلات پیش روی ارسال یا توزیع مرسولات به دیگر کشورهای عضو را بررسی و نسبت به رفع آنها اقدام کند. بر این اساس پست الجزایر در تلاش برای رفع مشکلاتی که به علت تحریمها از سوی برخی واسطه های اجرایی در ارسال پست به ایران داشت، برآمد.

وی تصریح کرد: در مذاکراتی که با مسئولان پست الجزایر در جریان اجلاس اتحادیه جهانی پستی در سوئیس انجام شد، ایران در جریان مشکل پست الجزایر در ارسال مرسولات خود به کشور قرار گرفت. در بررسی دقیق تر دلیل فنی مشخصی که مانع رسیدن مراسلات به کشور ایران باشد،  پیدا نشد.

به گفته وی، با توجه به اینکه پایبندی به قانون گردش آزاد مرسولات از اصول اساسی اتحادیه و به تبع آن پست ایران است، با وجود اینکه مسئولیتی متوجه ما نبود تلاش کردیم تا مشکل به وجود آمده را پیدا کرده و با ارایه مشاوره مناسب و تعامل سازنده، کمک کنیم تا مسئله حل شود.

او با اشاره به برقرار نبودن پرواز مستقیم بین ایران و الجزایر، اظهار داشت: استفاده از حمل کننده ها ( ایرلاین های) واسطی که هم به ایران پرواز دارند هم به الجزایر، با مسئولان پست الجزایر مطرح و پیشنهادهای جدیدی در خصوص استفاده از حمل کننده ها و هاب های  فعال در این زمینه شامل فرانسه(شارل دوگل)، آلمان(فرانکفورت) و لبنان(رفیق حریری) ارایه شد.

بهرامی افزود: در نهایت، الجزایر با استفاده از هاب کشور لبنان، موفق به ارسال مرسوله به ایران و رفع اختلال در ارتباط پستی دو کشور شد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied