شمانیوز
شما نیوز

فولاد خوزستان صادر کننده نمونه کشور شد

لوح تقدیر و تندیس ویژه صادر کننده نمونه کشور در سال ۹۸ در آیین بیست و سومین سالروز ملی صادرات به شرکت فولاد خوزستان اهدا شد.

 فولاد خوزستان صادر کننده نمونه کشور شد

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از روابط عمومی فولاد خوزستان: علی محمدی مدیرعامل فولاد خوزستان، لوح و تندیس صادر‌ کننده نمونه کشور را از اسحاق جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری و رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت دریافت کرد. 

این گزارش حاکیست، مراسم بیست و سومین سالروز ملی صادرات روز دوشنبه ۱۱ آذرماه ۹۸ در محل سالن اجلاس سران در تهران برگزار شد و در آن علاوه بر مقامات عالی‌رتبه دولتی و نمایندگان مجلس، جمع زیادی از مدیران عامل شرکت‌های صادرکننده و روسای سازمان ها حضور داشتند.

  

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در این مراسم از صادرکنندگان به عنوان رزمندگان جنگ اقتصادی و مدافعان کیان و تمامیت ارضی کشور نام برد و با بیان این که قطعا این دوران در تاریخ ایران به ثبت خواهد رسید،‌ افزود: باید دست فعالان عرصه صادرات که توانسته اند با وجود فضای بسته و محدودیت های مختلف فعالیت کنند را بوسید.

وی با اشاره به خروج آمریکا از برجام و فشار‌های همه جانبه این کشور بر بخش‌های اصلی اقتصاد ایران، گفت: آمریکایی‌ها در دو سال گذشته تمام گلوگاه‌های اصلی فعالیت اقتصادی ایران را مسدود کردند، اما با وجود همه این مسائل، امروز با سرافرازی می‌گوییم که اقتصاد ایران اگرچه با مشکلات مختلفی روبرو شد، اما توانست روی پای خود بایستد.

معاون اول رئیس جمهور افزود: بر اساس آمارها میزان صادرات غیرنفتی در ۸ ماه سال جاری بیش از ۱۶ درصد از نظر وزنی نسبت به سال گذشته رشد داشته است که این یعنی کشتیرانی و بنادر ایران فعالیت گسترده ای داشته و صادر کنندگان نیز ریسک هایی را پذیرفته اند تا در نهایت اقتصاد کشور توانسته روی پای خود بایستد.

جهانگیری از صادرات غیر نفتی به عنوان یک فرصت برای مبارزه با رقبا و به دست آوردن بازارهای بین المللی یاد کرد و با تاکید بر اینکه صدور بخشنامه های لحظه ای می تواند به صادرات لطمه وارد کند، گفت: مدیر واقعی کسی است که نیازهای کشور را شناسایی و نسبت به آن پاسخ دهد. هر تصمیم و سیاست گذاری ما ممکن است برای یک بخش مفید باشد اما باید ابعاد و زوایای مختلف و تاثیرات آن بر سایر بخش ها را نیز به دقت مورد ارزیابی و بررسی قرار دهیم.

وی صادرات غیرنفتی را از مهمترین پیشران های اقتصاد کشور برشمرد و گفت: بر اساس برنامه ریزی ها و تصمیمات اتخاذ شده نظام بانکی ۱۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی پیشران اقتصاد پرداخت خواهد کرد که در این راستا واحدهای تولیدی که فعالیت صادراتی دارند در اولویت خواهند بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت هم در این مراسم یکی از راهبردها برای مقابله با تحریم را مشارکت مردم و فعالان اقتصادی عنوان کرد و گفت: این یک شعار نیست بلکه سیاست دولت و سیاست وزارت صمت است که تشکل ها، بخش خصوصی و مردم محور فعالیت های اقتصادی باشند.

رحمانی خاطرنشان کرد: یکی از راهبردهای اساسی برای عبور از تحریمها حضور پررنگ مردم و تشکل‌های بخش خصوصی در همه عرصه ها به ویژه در حوزه اقتصاد است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه گفت: افزایش نرخ ارز باید سبب جهش صادراتی بشود، اشکالات ساختاری برای نیل به این هدف باید اصلاح بشود. همچنین به دنبال شیوه های نوین تامین مالی هستیم، نظام بانکی باید تقویت بشود و این نیازمند همکاری و همراهی مشترک است.

رحمانی ادامه داد: توسعه صادرات جزو ۷ برنامه محوری ماست و باور داریم که امسال و سال آینده پیشران اقتصادی ما همین صادرات است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران نیز در این مراسم توسعه صادرات را یکی از راه های دستیابی به توسعه اقتصادی دانست و گفت: بسیاری از کشورها با تاکید بر بخش صادرات توانسته اند به رشد بالای اقتصادی دست پیدا کنند.

مساله تامین مالی صادرات، مالیات بر ارزش افزوده، نبود متولی واحد و مدیریت یکپارچه برای سیاست گذاری در امر صادرات از مهمترین مسائلی بود که از سوی رئیس اتاق بازرگانی ایران مطرح شد.

گزارش خبرنگار روابط عمومی حاکیست، شرکت فولاد خوزستان به دلیل کیفیت جهانی شمش تولیدی، همواره از توان بالای صادراتی برای فروش محصولات خود در بازارهای منطقه و بین المللی برخوردار بوده است. این شرکت طی سال های گذشته با توجه به کیفیت مرغوب محصولات و وجود مشتریان خاص، جهش قابل توجه ای در حوزه صادرات داشته است و محصول خود را به ۱۸ کشور در ۴ قاره جهان صادر نموده است. 

شرکت فولاد خوزستان در سال جاری با اولویت تامین نیاز داخل کشور، صادرات ۲ میلیون تن از محصولات خود را هدف گذاری نموده و همچنان پرچم دار صادرات در حوزه فولاد کشور است.

صادرات11

صادرات22

صادرات33

 

صادرات55

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied