شمانیوز
شما نیوز

مدیرعامل بانک صنعت و معدن :

در زمینه وصول مطالبات شرایط مشتریان باید در نظر گرفته شود

دکتر حسین مهری رییس هیأت مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: در زمینه وصول مطالبات، تکیه این بانک بر همکاری و تعامل با مشتریان است و ما بر این باوریم که شرایط هر یک از آنها باید در نظر گرفته شود.

در زمینه وصول مطالبات شرایط مشتریان باید در نظر گرفته شود

به گزارش شمانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن، وی که در جمع کارکنان بخش وصول مطالبات این بانک سخن می گفت، تأکید کرد : در شرایط تحریم های ظالمانه اقتصادی و کاهش مراودات بین المللی کشورمان با دیگر کشورها، تولید کنندگان با وضعیت دشواری روبه رو هستند و مشکل تورم و بیکاری شرایطی را رقم می زند که وصول مطالبات را با مشکل مواجه می سازد .

 

وی عنوان داشت : در شرایط یاد شده کارشناسان وصول مطالبات درگیر تعارض چند جانبه ای هستند به صورتی که از یک طرف باید منافع بانک را در نظر بگیرند و از سوی دیگر محدودیت هایی در زمینه تعطیلی واحدهای تولیدی مطرح است که وظیفه ما در این شرایط خاص حفظ و رونق تولید و اشتغال موجود است.

 

وی یادآور شد : سیاست جدید بانک این است که از همان ابتدای پذیرش طرح ها ، اهلیت و صلاحیت متقاضیان تسهیلات با دقت نظر مورد بررسی قرار گیرد و در شناخت و ارزیابی اقلیم منطقه اجرای طرح و دسترسی به مواد اولیه و بازار فروش محصولات تمام جوانب به درستی در نظر گرفته شود .

 

وی افزود : رعایت موارد یاد شده و بررسی دقیق گزارش توجیهی طرح و اخذ 10 تا 30 درصد وثیقه خارج از محل اجرای طرح عاملی بازدارنده برای معوق شدن مطالبات این بانک است .

دکتر مهری تصریح کرد: لازم است، گزینش مشتریان و افزایش سهم الشرکه در دستور کار قرار گیرد تا مشتری نیز در ریسک بانک شریک باشد.

 

وی ادامه داد: در سال جاری وصول مطالبات 45 درصد رشد داشته است و باید تلاش بیشتری برای مذاکره و تعامل با مشتریان صورت گیرد زیرا منابع بانک در وضعیت مطلوبی نیست و برای عمل به تعهدات لازم است وصول مطالبات و تعیین تکلیف پرونده های این بخش با شتاب بیشتری دنبال شود .

 

دکتر مهری اظهار داشت : با تقویت شعب بانک و انتقال تجارب و مهارت‌های مدیران ستادی به مدیران استانی، امکان تفویض قسمتی از ‌اختیارات بخش وصول مطالبات به شعب بانک وجود دارد و با ساماندهی پرونده‌های این قسمت و شفاف‌سازی امور، این کار با سرعت بیشتری انجام خواهد شد .

اصغر پاک‌طینت عضو هیات مدیره بانک صنعت و معدن در ادامه مباحث یاد شده بیان داشت : بخش وصول مطالبات از حساسیت زیادی برخوردار است و کارکنان باید پس از کسب تجربه و مهارت کافی وارد بخش وصول مطالبات شوند .

وی گفت : نحوه فعالیت بانک باید به گونه‌ای باشد که پس از بهره‌برداری طرح‌های تولیدی ، ارتباط و تعامل مناسب با شرکت‌ها حفظ شود و در هر مرحله برای ادامه کار واحد صنعتی در کنار مشتریان باشیم و مشاوره‌های لازم را ارائه نماییم .

 

پاک‌طینت عنوان داشت : برخورد ما با بدهکاران باید با هدف مساعدت باشد زیرا ما در سود و زیان شریک مشتریان هستیم و باید با توجه به نوسانات ارزی و افزایش قیمت مواد اولیه و تجهیزات، شرایط هریک از آنان را در نظر بگیریم و اقدامات حقوقی و صدور اجراییه به عنوان راه حل نهایی در مراحل بعد از برگزاری جلسات مذاکره قرار دارد .

 

وی بیان داشت : فقدان نهادهای مالی چابک و نبود اطلاعات مدون در خصوص رفتار مشتریان ریسک اعتباری بانک را بالا می‌برد اما می‌توان با کمک شعب بانک در این خصوص، اطلاعات لازم جمع‌آوری شود و برای هر مشتری در مورد وصول مطالبات یک نسخه و راه‌حل خاص همان مشتری را در نظر بگیریم .

 

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied