شمانیوز
شما نیوز

نوروزی در گفت‌وگو با شمانیوز:

لاریجانی تلاش می‌کند در مجلس دهم مانند جنتلمن‌ها عمل کند/ رئیس خانه ملت با دولت بیش از حد مماشات کرد

عضو کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: لاریجانی در روابطش با سیاسیون بسیار ضعیف عمل کرده و سعی می‌کند مانند جنتلمن‌ها عمل کند و این واقعاً اشتباه است.

لاریجانی تلاش می‌کند در مجلس دهم مانند جنتلمن‌ها عمل کند/ رئیس خانه ملت با دولت بیش از حد مماشات کرد

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن نوروزی، عضو کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری و تحلیلی شمانیوز، درباره عملکرد علی لاریجانی در دوران ریاست خود بر مجلس اظهار کرد: عملکرد لاریجانی در مجلس نسبی است؛ یعنی عملکرد او در بعضی جاها نسبت به عملکرد مرحوم هاشمی رفسنجانی، ناطق نوری و مهدی کروبی برابر بوده یا در جاهای دیگر بهتر بوده است.

وی افزود: یکی از ضعف‌های آقای لاریجانی، مماشات بیش از حد او با دولت است.

 

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی دیگر از ضعف‌های رئیس فعلی مجلس این است که برای خود فراکسیون مستقلین ایجاد کرده است و اینکه در بسیاری از مواقع نتوانست از خود دفاع کند و نیز همپایی او با آقای روحانی یک کار اشتباهی که از سوی لاریجانی سر زد.

 

نوروزی دوران ریاست لاریجانی را با دوران ریاست حدادعادل بر مجلس مقایسه کرد و گفت: آقای حدادعادل در مسائل سیاسی، زوایا را حفظ می‌کرد و حتی با آقای احمدی‌نژاد درگیر بود و به همین دلیل احمدی‌نژاد با او مخالفت می‌کرد؛ لذا حدادعادل از فهم و هوش بالای سیاسی برخوردار بود، اما مدیریت خوبی بر مجلس نداشت؛ در صورتی که لاریجانی اشرافش بر مسائل مدیریتی مجلس، آیین‌نامه‌ها، برنامه ششم توسعه و سیاست‌های کلی نظام بیشتر از حدادعادل بود و در مسائل سیاسی سعی می‌کرد همه را راضی نگاه دارد.

 

وی درباره در جریان نگذاشتن نمایندگان مجلس در ماجرای افزایش قیمت بنزین خاطرنشان کرد: لاریجانی اشتباه کرد که به نمایندگان اطلاع نداد قرار است قیمت بنزین افزایش یابد. من خودم در همان شبی که قرار بود قیمت بنزین افزایش یابد، در شاندیز مشهد سخنرانی داشتم و به مردم اطمینان دادم که هرگز قیمت بنزین افزایش نمی‌یابد، اما یک‌باره قیمت افزایش یافت و خود من متعجب شدم.

عضو کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: لاریجانی در روابطش با سیاسیون بسیار ضعیف عمل کرده و سعی می‌کند مانند جنتلمن‌ها عمل کند و این واقعاً اشتباه است.

 

نوروزی با اشاره به اصلاح قانون انتخابات تصریح کرد: من هم مانند آقای کدخدایی اعتقاد دارم که قانون انتخابات باید اصلاح شود، اما فعلاً هر کسی که برای انتخابات ثبت نام کرده باید این قانون و شورای نگهبان را قبول داشته باشد.

وی درباره استانی شدن انتخابات گفت: استانی شدن انتخابات مانع دموکراسی است؛ زیرا کسانی که سرمایه‌دار و مشهور هستند رأی می‌آورند و بیشتر به نفع نمایندگانی است که فوق‌العاده‌ای رسانه‌ای هستند و در رادیو و تلویزیون بیشتر حضور دارند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied