شمانیوز
شما نیوز

برگزاری بیست و نهمین جلسه شورای برنامه ریزی سازمان منطقه آزاد قشم

بیست و نهمین جلسه شورای برنامه ریزی سازمان منطقه آزاد قشم با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به همراه معاونان، مدیران و مشاوران این سازمان شامگاه دوشنبه 18 آذر ماه در سالن مرکز بین المللی رشد برگزار شد.

برگزاری بیست و نهمین جلسه شورای برنامه ریزی سازمان منطقه آزاد قشم

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از فرینا: این جلسه با ارائه گزارشی از علی یدقار، مشاور مدیرعامل این سازمان با عنوان «نگاهی به مقوله سرمایه گذاری در ایران» آغاز شد.

تعریف سرمایه گذاری، راه هایی که به ثبات سرمایه گذاری کمک می کنند، وظایف دولت ها در مهیا کردن محیطی مناسب برای جذب سرمایه گذار، بخش هایی از این گزارش بود.

همچنین بررسی موانع سرمایه گذاری بلند مدت در کشور، پیش نیازهای سرمایه گذاری در صنعت و فضای کسب و کار و سرمایه گذاری در کشور مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه بر تدوین بسته های آمایش صنعتی به عنوان راهنمایی برای سرمایه گذاران در مناطق مختلف کشور تاکید شد.

بخش دیگری از محورهای بحث در این جلسه، بررسی دلایل جذب سرمایه گذار خارجی بود. به گفته یدقار، کمبود منابع و نیاز کشور به استفاده از تکنولوژی ها و فناوری های روز دنیا، مهم ترین علت برای زمینه سازی و تسهیل ورود سرمایه گذاران خارجی است.

در ادامه این جلسه، عباس براهیمی، مشاور صنایع خلاق مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز در مورد توجه به مبحث سرمایه گذاری در کشور سخنانی عنوان کرد.

ناصر ذاکری، مدیر طرح و برنامه سازمان منطقه آزاد قشم نیز به بیان راهکارهایی برای ارتقا سطح جذب سرمایه گذاران خارجی پرداخت و بر آسان سازی شرایط قانونی برای تسهیل ورود سرمایه گذاران تاکید کرد.

در پایان بیست و نهمین جلسه شورای برنامه ریزی سازمان منطقه آزاد قشم، حمید رضا مومنی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل این سازمان با اشاره به فعالیت های موفقیت آمیز مدیریت حقوقی این سازمان از تلاش های این مجموعه و سایر مدیریت هایی که در راستای اهداف و سیاست های منطقه آزاد قشم گام برمی دارند، قدردانی کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied