شمانیوز
شما نیوز

کردی در همایش تجاری ایران و ازبکستان:

ایجاد هاب لجستیکی میان چابهار و منطقه ویژه اقتصادی ناوایی ازبکستان

شرایطی که کشور ازبکستان به لحاظ اقتصادی طی سال های اخیر تجربه کرده و با رشد اقتصادی قابل قبولی مواجه بوده است.

ایجاد هاب لجستیکی میان چابهار و منطقه ویژه اقتصادی ناوایی ازبکستان

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از فرینا: عبدالرحیم کردی افزود: در زمینه های لازم برای دسترسی آسان به کریدورهای انتقال کالا، ظرفیت بسیار خوبی برای همکاری‌های ایران و ازبکستان از طریق کشورمان وجود دارد.

کردی ادامه داد: در چارچوب فرصت های کریدور شمال و جنوب و امکانی که برای دسترسی به کشورهای جنوب شرق آسیا از طریق ایران ایجاد می‌شود می توانیم از طریق چابهار، سرخس و ترکمنستان این شرایط را مهیا کنیم.

وی تصریح کرد: در جمع بندی که با طرف های ازبکی انجام شده است، می‌توانیم یک هاب لجستیکی با یکی از مناطق ویژه اقتصادی این کشور برقرار کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار اضافه کرد: در بازدیدی که از یکی مناطق ویژه ازبکستان داشتیم، ظرفیت همکاری های مشترک مورد بررسی و توجه قرار گرفت.

کردی گفت: خوشبختانه مذاکرات بسیار خوبی بین دو طرف انجام گرفته است و امیدواریم که ارتباط مناسبی را بین منطقه ویژه ناوایی در ازبکستان و سرخس را ایجاد کنیم.

وی افزود: با این پیوند همکاری با کشور ازبکستان به عنوان مرکز اصلی تجاری و اقتصادی کشورهای آسیای میانه می توانیم به سایر کشورهای منطقه دسترسی پیدا کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: با توجه به حجم مبادلات تجاری کشور ازبکستان با هند، چابهار به عنوان یک بندر مهم می‌تواند نقش ویژه‌ای را در توسعه روابط این دو کشور ایفا نماید.

کردی تصریح کرد: در چارچوب همکاری‌های های مشترک می توانیم زمینه تسهیلات انبارداری و سایر مشوق های مرتبط به منطقه آزاد را به طرف ازبک ارائه کنیم.

وی اعلام کرد: به زودی میزبان هیاتی تجاری و اقتصادی از کشور ازبکستان در منطقه آزاد چابهار خواهیم بود و بسترهای همکاری مشترک را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied