شمانیوز
شما نیوز

تور لحظه آخری استانبول و جاهایی که باید دید!

تجربه سفر به استانبول با تور لحظه آخری استانبول می­تواند چیزی فراتر از بازدید مساجد و گشت­و­گذار در شهر باشد.

تور لحظه آخری استانبول و جاهایی که باید دید!

تجربه سفر به استانبول با تور لحظه آخری استانبول می­تواند چیزی فراتر از بازدید مساجد و گشت­و­گذار در شهر باشد. این شهر مرکز فرهنگ و تاریخ است. ردپاهای به‌جامانده از امپراتوری‌های بزرگ، چشم‌انداز اسکله‌های ماهیگیری و فرهنگ غنی، باعث شده است استانبول تبدیل به شهری منحصربه­فرد و تحسین­ برانگیز شود. (این متن توسط متین لشکری گردشگری ایرانی تهیه شده است. در ادامه همراه ما باشید!)

 

[[[[[[[[[[[[[[[[[[ (1)

بعد از یک سفر ناموفق در سال‌های گذشته، این دومین سفر من به استانبول بود و یقین داشتم استانبول ارزش دوباره دیدن را دارد.

 

بهترین زمان برای سفر به استانبول چه موقع است؟

بهار: محلی‌های استانبول به من گفته بودند که بهترین زمان برای بازدید از این شهر، بهار است. در این فصل، شهر مملو از گل لاله می‌شود و هوا بسیار دلپذیر است.

تابستان: من اولین بار در تابستان به استانبول آمدم. می‌توانید در این فصل به سواحل و جزایر اطراف بروید اما هوا بسیار گرم و مرطوب است، تنها نکته‌ی مثبت این است که چون روزها طولانی‌تر است شما بیشتر می‌توانید در شهر به گشت‌وگذار بپردازید.

پاییز: این بار من در پاییز عازم استانبول شدم. در این فصل هوا مقداری خنک بود اما اگر لباس گرم بپوشید هوا بسیار لذت‌بخش خواهد شد. سرما به‌هیچ‌عنوان مانع گشت­وگذار شما در فصل پاییز نمی‌شود.

زمستان: سفر به استانبول در این فصل پیشنهاد نمی‌شود، زیرا هوا بسیار سرد است و حتی سفر با کشتی نیز لذتی ندارد.

 

[[[[[[[[[[[[[[[[[[

 

آیا سفر به استانبول امن است؟

سفر با تور ارزان ترکیه به استانبول کاملاً امن است و هیچ دلیلی برای فکر کردن به اینکه سفر به این مکان ممکن است خطرناک باشد وجود ندارد. همیشه امکان سرقت از شما به هنگام سفر به مقاصد گردشگری بزرگ وجود دارد اما من هیچ‌وقت احساس نا­امنی در این رابطه نداشتم و حتی از مسافران دیگر هم‌چنین موردی را نشنیدم. من به‌عنوان یک زن تنها همیشه احساس امنیت داشتم لذا چیزی وجود ندارد که بخواهد جلوی تجربه­ی شما از سفر به استانبول را بگیرد.

 

در استانبول کجا اقامت داشته باشیم؟

وسایل حمل­ونقل عمومی در استانبول بسیار کاربردی هستند و رزرو هتل در نزدیکی یکی از ایستگاه‌های متروی T1، کار شمارا بسیار آسان می‌کند زیرا این مترو در کنار تمام جاذبه­های اصلی شهر ایستگاه دارد.

 

بهترین مکان‌هایی که می‌توانید در آن اقامت داشته باشید به شرح زیر است:

سلطان احمد: تمام جاذبه‌های اصلی شهر استانبول در این منطقه قرار دارند. مکان‌هایی مثل هاگیا صوفیه، مسجد آبی، گرند بازار، باسیلیکا سیسترن و کاخ توپکاپی همگی در منطقه سلطان احمد قرارگرفته‌اند به‌طوری‌که می‌توانید پیاده هم می‌توان به این مکان‌ها سر بزنید. انواع مغازه‌های سوغاتی و رستوران‌ها را نیز می‌توانید در این بخش بیابید.

 

هتل‌هایی که در سلطان احمد می‌توانید در آن‌ها اقامت داشته باشید

هتل‌هایی که می‌توانید با بودجه‌ی نسبتاً کم در آن­ها اقامت داشته باشید، مهمانخانه آگورا و هتل آنتیک هستند. اگر قصد دارید کمی بیشتر پول بپردازید، هتل‌های پانوراما، گرین لایف و امپرس زو برای شما مناسب است و اگر قصد ماندن در هتل‌های لوکس را دارید می‌توانید در هتل‌های چهارفصل و آجوا اتاق رزرو کنید.

 

منطقه‌ی گالاتا (محله‌های تقسیم، بیوغلو و کاراکو)

این سه محله تقریباً نزدیک به یکدیگر هستند و در اطراف برج گالاتا قرار دارند. شما می‌توانید به مغازه­ها، رستوران­ها و کافی‌شاپ‌های این محله به‌آسانی با مترو دسترسی داشته باشید. اگر قصد پیاده‌روی در خیابان­های این مناطق را دارید مدنظرتان باشد که این خیابان‌ها شیب‌های زیادی دارند و ممکن است خسته شوید.

 

هتل‌های منطقه‌ی گالاتا

هتل‌هایی که می‌توانید با بودجه‌ی نسبتاً کم در آن­ها اقامت داشته باشید، مهمانخانه بهانه و بانک هستند. اگر قصد دارید کمی بیشتر پول بپردازید، سوئیت­های ویلا پرا و مهمانخانه گرین هاوس برای شما مناسب است و اگر قصد ماندن در هتل‌های لوکس را دارید می‌توانید در هتل سیرگان پالاس اتاق رزرو کنید.

 

بخش آسیایی استانبول (محله‌ی مودا و کادیکوی)

توریست‌های کمی حاضر می‌شوند در بخش آسیایی استانبول اقامت داشته باشند. من در اولین سفرم نتوانستم به این بخش استانبول بیایم اما این بار برای خوردن غذا در اطراف محله­ی کادیکوی توقف کردم. چون این محله توریستی نیست، قیمت‌ها بسیار مناسب‌تر و کیفیت، بالاتر است و همچنین به‌راحتی با قایق می‌توانید به این بخش دسترسی داشته باشید.

 

هتل‌های پیشنهادی این منطقه

بودجه نسبتاً کم: مهمانخانه بهانه

بودجه معمولی: هتل لوکا سوئیت

بودجه بالا: هتل ویندهام گرند استانبول

 

چگونه در استانبول سیم‌کارت تهیه کنیم؟

سیم­کارت­های ترک­سل، وُدافون و ترک تلکام برای مسافران در دسترس است. در فرودگاه غرفه‌هایی وجود دارد که می‌توانید سیم‌کارت‌ها را ازآنجا یا از مناطق توریستی شهر تهیه کنید. تمام سیم‌کارت‌هایی که خریدم بیش از 100 لیر هزینه برداشت و هرکدام حداقل یک گیگ اینترنت داشت.

 

در کجای استانبول می‌توانیم مبادلات ارزی انجام دهیم؟

بدترین مکان برای مبادله­ی پول، فرودگاه است و برای رسیدن به شهر چاره‌ای جز مبادله در فرودگاه ندارید. بهترین مکان برای مبادلات ارزی، گرند بازار است. شما می‌توانید هرچقدر که برای رسیدن به شهر نیاز دارید در فرودگاه تبدیل کنید و مابقی پول خود را در صرافی‌های داخل شهر مبادله‌کنید.

 

چگونه از فرودگاه جدید استانبول به شهر برویم؟

تاکسی: فرودگاه جدید استانبول حدود 40 کیلومتر تا منطقه سلطان احمد فاصله دارد و تقریباً 40 دقیقه طول می‌کشد تا به مرکز شهر برسید. بسته به ترافیک، کرایه تاکسی از 105 لیر تا 150 لیر متغیر است.

اتوبوس: اتوبوس‌های شاتلِ دو شرکت هاوایست و IETT بین فرودگاه جدید استانبول و شهر در حال رفت‌وآمد هستند. شرکت اتوبوس‌رانی اول 20 خط اتوبوس و شرکت دوم، سه خط دارد و حدود 50 تا 90 دقیقه با این اتوبوس­ها طول می­کشد تا به شهر برسید.

مترو: ارزان‌ترین و سریع‌ترین راه برای رسیدن به شهر مترو است. در ایستگاه زیر فرودگاه سوار مترو شوید و در ایستگاه ”زیتین بورنو"، پیاده شده و دوباره سوار خط مترو T1 شوید. هزینه­ی شما با این وسیله­ی نقلیه کمتر از 6 لیر می­شود.

 

گردش در استانبول

استانبول دارای سیستم حمل‌ونقل گسترده‌ای متشکل از مترو، تراموا، کشتی و اتوبوس است. دسترسی به تاکسی‌ها بسیار آسان است و شما می‌توانید برای صرفه‌جویی در هزینه‌های خود از نرم‌افزارهای بی­تاکسی و اوبر استفاده کنید.

برای استفاده از مترو، کشتی و اتوبوس باید یک عدد، استانبول کارت بخرید و تا حد نیاز آن را شارژ کنید. دستگاه‌های شارژ استانبول کارت در همه جای شهر وجود دارند و شما می‌توانید در ایستگاه‌های اتوبوس، مترو و کشتی‌ها آن‌ها را پیدا کنید. این دستگاه‌ها از زبان‌های مختلفی پشتیبانی می‌کند. قیمت استانبول کارت فقط 6 لیر است و مدنظرتان باشد که دستگاه‌های شارژ هیچ پولی را به شما بازنمی‌گردانند پس به‌اندازه‌ای که نیاز دارید شارژ کنید. هزینه‌ی هر بار استفاده از استامبول کارت 3 لیر است.

 

طریقه­ی لباس پوشیدن در استانبول

ترکیه یک کشور سکولار است و مردمان زیادی با مذاهب مختلف در این کشور زندگی می‌کنند. بیشتر مردم این کشور مسلمان هستند و شما می‌توانید در هر جای ترکیه به‌غیر از مساجد از هر نوع پوششی که دوست دارید استفاده کنید.

وقتی وارد مسجد می‌شوید، زن‌ها موظف هستند موها، پاها و بازوهای خود را بپوشانند. جلوی درب ورودی تمام مسجدها غرفه‌ای وجود دارد که به شما چادر برای پوشیدن می‌دهند اما به نظر من بهتر است یک روسری به همراه داشته باشید تا مجبور نشوید از آن چادرها استفاده کنید چون ممکن است خیلی‌ها آن‌ها را پوشیده باشند.

 

0004-1024x576

 

بهترین جاذبه‌های استانبول

استانبول دارای ساختمان‌های تاریخی، مساجد، موزه‌ها و بازارهایی است که ارزش یک‌بار دیدن را دارد. تعدادی از اصلی‌ترین جاذبه‌های استانبول به شرح زیر است:

هاگیا صوفیه

گرند بازار

کاخ توپکاپی

مسجد آبی

مسجد سلیمان

بازار اسپایس

برج گالاتا

کاخ دولماباغچه

باسیلیکا سیسترن

خیابان استقلال

مسجد ارتاکوی

کلیسای چورا یا موزه­ی کاریه

 

آیا کارت ورودی موزه استانبول ارزش خریدن دارد؟

اگر علاقه‌ای به موزه ندارید این کارت را نخرید چون قیمت ارزانی ندارد و همچنین نمی‌توانید با این کارت از کاخ دولماباغچه یا باسیلیکا سیسترن دیدن کنید.

 

بهترین تجربیات در استانبول

تورهای غذایی بک استریت کولیناری

همراه شدن با این تورهای غذایی یکی از بهترین تجربیات من بود. به‌عنوان یک راهنمای تور غذا در ایران، اگر با توری همراه شوم خوب یا بد بودن آن را بلافاصله متوجه می‌شوم. ما بهترین راهنما را در تور خود داشتیم. "گونکا" در رابطه با همه‌چیز نظر صادقانه‌ای می‌داد و باعث می‌شد ترکیه را همان‌طور که هست بشناسیم. حدود 6 ساعت در استانبول قدم زدیم و غذاهای خوشمزه‌ای را تست کردیم و چای و قهوه‌های ترکی نوشیدیم و همچنین مقداری از باقلواهای خوشمزه را هم امتحان کردیم. این تورها ممکن است کمی گران‌تر از تورهای دیگر باشد اما مطمئن باشید ارزش پولی که می‌پردازید را دارد.

 

6

 

سفر دریایی در بسفر

سفر در خلیج بوسفر یک تجربه‌ی به‌یادماندنی برای شما خواهد بود. از روی کشتی‌ها می‌توانید منظره‌ی زیبای شهر را مشاهده کنید. این کشتی­های تفریحی خدمات گوناگونی را ارائه می‌دهند به‌طور مثال اجرای زنده‌ی موسیقی یا سرو شام جزء خدمات آن‌ها محسوب می‌شود. قیمت پایه 25 لیر است و من پیشنهاد می‌کنم نزدیک غروب به این سفر بروید.

 

سه‌شنبه‌بازار کادیکوی

قدم زدن در گرند بازار بسیار لذت‌بخش است اما چون یک مکان توریستی است قیمت اجناس آن نیز بسیار بالا است. لذا اگر می‌خواهید یک تجربه‌ی خوب از بازار گردی داشته باشید به شما سه‌شنبه‌بازار کادیکوی را پیشنهاد می‌کنم.

 

بازار ماهی کادیکوی

اگر قصد خوردن غذا یا خریدن ادویه و لوازم آشپزی رادارید، بازار کادیکوی بهترین مکان برای بازدید است. رستوران‌های شگفت‌انگیز، کافه‌ها، اغذیه‌فروشی‌ها و تقریباً هر نوع غذایی در این مکان یافت می‌شود. چند مغازه‌ی سوغاتی در این بازار وجود دارد که نسبت به گرند بازار قیمت‌های مناسب‌تری دارند.

 

سفر به جزایر بویوکادا و پرنسس

به بندرگاه کاباتاش رفته و ازآنجا با کشتی به جزیره­ی پرنسس بروید. این جزیره زیبا شمارا از شلوغی­های شهر دور می‌کند.

 

غذاهایی که باید در استانبول امتحان کنید.

کامپیر: سیب‌زمینی پخته‌شده که روی آن سس مایونز ریخته شده است.

بورک: بورک یکی از معروف‌ترین میان وعده‌ها در بین مردم کشور ترکیه است که از لایه‌های خمیر نازک به همراه مخلفات درون آن تهیه می‌شود.

سیمیت: نان‌های کنجدی هستند که در همه جای استانبول به فروش می‌رسند.

لاهماجون: پیتزای ترکیه‌ای با مخلوط گوشت چرخ‌کرده.

دونر: کباب معروف ترکی که روی یک سیخ بزرگ چرخان درست می‌شود.

برای مطالعه راهنماهای سفر برای دیگرشهرهای ترکیه به سایت keysafar.com مراجعه فرمایید. کی سفر مرجع برگزاری تورهای ترکیه ، از جمله تور لحظه آخری آنتالیا ، استانبول، ازمیر و.. می باشد. در کی سفر می توانید به راحتی و به صورت آنلاین تور خود را رزرو نمایید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied