شمانیوز
شما نیوز

آقاپور در گفت‌وگو با شمانیوز:

دائمی نبودن شفافیت در مجلس یازدهم به ضرر کشور است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس یازدهم باید تلاش کند شفافیت‌ها و رصد را دایمی کند در غیر این‌صورت کشور متضرر می‌شود.

دائمی نبودن شفافیت در مجلس یازدهم به ضرر کشور است

معصومه آقاپور علیشاهی، نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری و تحلیلی شمانیوز، با بیان اینکه شفافیت مالی تبلیغات انتخاباتی در مجلس دهم در دستورکار قرار گرفت،‌ اظهار کرد: اصلاح قانون انتخابات در اردیبهشت 1398 وارد صحن علنی مجلس شد و حدود دو ماه نمایندگان بر روی آن کار کردند و سپس به تصویب رساندند که در نهایت در مرحله نهایی؛ یعنی در شورای نگهبان به خاطر ایرادات به چند ماده رد شد.

به گفته او؛ حداقل سه بند از این قانونی که تصویب شده مرتبط با شفافیت مالی تبلیغات انتخاباتی بود.

 

* شفافیت و رصد باید دایمی باشد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این دوره از انتخابات باید هم نظارت‌ها و هم بازرسی‌ها بیش از گذشته باشد، گفت: شفافیت‌ها باید دائماً رصد و پیگیری شود.

آقاپور افزود: اگر چنین اتفاقی نیفتد، در واقع شاهد انفجاری در مجلس یازدهم خواهیم بود که نه به صلاح نظام است و نه شایسته مردم.

به گفته او؛ مجلس یازدهم با مدنظر قرار دادن تهدیدات، فرصت‌ها و شرایط مجلس دهم باید بتواند نمره خوبی را نسبت به مجلس دهم کسب کند.

 

*مشکلات را بر سر یکدیگر آوار نکنیم

نماینده مردم شبستر در مجلس دهم با اشاره به اینکه نباید در شرایط فعلی کشور به دنبال مقصر بود، بیان کرد: شرایط کشور را در نظر بگیرید، آیا در 40 سال گذشته کشورمان چنین تحریم‌های ظالمانه‌ای را متحمل شده بود؟ آیا در رابطه با جنگ‌های رسانه‌ای ابزار لازم در مقابله با این نوع جنگ‌ها را در اختیار داریم؟ یکی از مشکلاتی که متأسفانه در حال حاضر وجود دارد، عدم توازن رشد نبوغ سیاسی با توسعه اقتصادی است و همین عدم توازن منجر به افزایش انتظارات و توقعات مردم شده است.

آقاپور افزود: از طرفی هم تمامی مشکلاتی که در این چند ساله وجود داشته، بر سر مسئولان فعلی آوار شده است؛ بنابراین به نظر من به‌جای اینکه مدام انتقادات بی‌رحمانه داشته باشیم، بهتر است همراه با انتقاد از خود بپرسیم چه انرژی و پتانسیلی در اختیار داریم که می‌توان کنار مسئولان بود، پس آوار کردن مشکلات بر سر یکدیگر هیچ مشکلی را حل نمی‌کند.

 

* دولت به مجلس دهم توجهی نکرد

وی در رابطه با جایگاه مجلس دهم در تعامل با دولت گفت: مجلس دهم بهترین تعامل را با دولت دوزادهم داشت، اما این تعامل تا حدودی یک‌طرفه بود و دولت خیلی با ما همراهی نکرد، نمونه آن افزایش قیمت بنزین بود که نمایندگان بسیار ناراحت هستند و اگر ترکیب مجلس به نفع مخالفان دولت پررنگ بود، قطعاً سکوت نمی‌کردند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied