شمانیوز
شما نیوز

اختصاصی شمانیوز/

مجلس به دنبال تک نرخی کردن قیمت بنزین/ دولت می خواهد مجلس آینده را در دست بگیرد

یک نماینده مجلس شورای اسلامی معتقد است؛ بنزین دو نرخی زمینه ساز بروز فساد است و قیمت بنزین باید به سمت واقعی شدن پیش برود.

مجلس به دنبال تک نرخی کردن قیمت بنزین/ دولت می خواهد مجلس آینده را در دست بگیرد

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار شمانیوز گفت: براساس قانون هدفمندی یارانه ها هر چه قیمت بنزین و فراورده های نفتی به سمت واقعی شدن پیش می رود، دولت موظف است مابه التفاوت این قیمت را به صورت یارانه به مردم برگرداند که تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

“احمد علیرضا بیگی” اظهار داشت: پس از گران شدن بنزین، دولت ارقامی را در قالب کمک‌ معیشتی به برخی از افراد جامعه پرداخت نموده که این عمل دولت قانونی نیست و از سویی نتوانسته مردم را راضی کند زیرا بسیاری از افراد جامعه از دریافت آن محروم شده اند.

وی افزود: دولت باید مابه التفاوت گرانی قیمت بنزین را در چارچوب قانون هدفمندی یارانه ها و در قالب یارانه به مردم پرداخت کند نه در قالب کمک معیشتی. زیرا این قبیل پرداخت ها ثباتی ندارد و مردم نگران هستند که از ماه های آینده آیا این کمک معیشت پرداخت می شود یا نه ؟

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بنزین دو نرخی زمینه ساز بروز فساد است، ما در مجلس معتقدیم که بنزین باید تک نرخی شده و در قالب کارت سوخت ارایه شود تا بتوان مصرف را کنترل نمود.

“علیرضا بیگی” گفت: اگر هم مجلس در مورد تک نرخی کردن بنزین به جمع بندی نرسید به دنبال این هستیم که سهمیه ها را افزایش داده و سهمیه واقعی به مردم داده شود و نه ۶۰ لیتر و مازاد بر آن سهمیه واقعی، اگر کسی خواست از بنزین آزاد استفاده کند با نرخ کارشناسی بنزین در اختیارش قرار گیرد.

وی ادامه داد: البته هرگونه تغییری در نرخ بنزین باید در چارچوب مصوبه شورای عالی امنیت ملی صورت پذیرد.

وی خاطرنشان ساخت: تاکید می کنم که هر تغییری در نرخ بنزین یا سهمیه ها انجام شود باز هم مابه التفاوت آن باید در قالب یارانه به همه افراد جامعه پرداخت شود.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی هدف دولت از گران کردن بنزین در آستانه انتخابات را تضعیف مجلس دانست و گفت: دولت از ترس اینکه مجلس آینده، مجلسی انقلابی و متفاوت از مجلس فعلی بشود اقدام به گرانی بنزین کرد تا مردم را نسبت به انتخابات دلسرد کرده و بتواند مجلسی متناسب با سلیقه خود تشکیل دهد که باید بگویم این خواب دولت هیچ وقت تعبیر نخواهد شد و مردم خطاهای دولتمردان را به پای انقلاب و نظام نخواهند گذاشت و همانند گذشته، پرشور در انتخابات شرکت نموده و با انتخاب نمایندگانی مردمی و انقلابی، تشکیل مجلسی مقتدر را رقم خواهند زد.

گفتگو از: شهرام درویش

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied