شمانیوز
شما نیوز

تعمیرات اساسی فاز دوم پتروشیمی تندگویان بدون حادثه به پایان رسید

ایران آماده شکستن رکورد تولید محصولات پلی‌اتیلن ترفتالات در سال 98 می‌شود

تعمیرات اساسی فاز دوم پتروشیمی تندگویان بدون حادثه به پایان رسید

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی شهید تندگویان، رئیس مجتمع پتروشیمی شهید تندگویان با اشاره به انجام بالغ بر 30 هزار نفر ساعت تعمیرات اساسی فاز دوم این مجتمع پتروشیمی بدون حادثه، اعلام کرد: پیش بینی می‌شود امسال به رکورد تولید بیش از یک میلیون و 100هزار تن محصول در این مجتمع پتروشیمی دست پیدا کنیم.

مهندس «محمدعیسی انوشا» با اشاره به انجام بالغ بر 30 هزار نفرساعت کار بدون حادثه در قالب اجرای یکی از بزرگترین پروژه های تعمیرات اساسی فاز دوم این مجتمع پتروشیمی، گفت: از 17 تا 28 آذرماه امسال تعمیرات اساسی و دوره فاز دوم پتروشیمی تندگویان شامل واحدهای فرآیندی «سی.تی.ای» دو، «پی.تی.ای» دو، پلی اف و پلی جی این مجتمع پتروشیمی انجام شد.

رئیس مجتمع پتروشیمی شهید تندگویان با اعلام اینکه هدف از اجرای این دوره تعمیرات اساسی، افزایش راندمان و رفع گلوگاه‌های تولید و رفع برخی از مشکلات فنی از زمان طراحی تاکنون بوده است، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود با انجام این دوره تعمیرات اساسی بدون حادثه زمینه تولید پایدار و بدون توقف تولید برنامه‌ریزی نشده ای در پتروشیمی تندگویان فراهم شود.

وی با اشاره به ثبت رکوردهای جدید تولید در پتروشیمی شهید تندگویان به‌عنوان بزرگترین تولیدکننده محصولات زنجیره تولید پلی‌اتیلن ترفتالات در کشور، بیان کرد: در طول 9 ماهه نخست امسال بالغ بر 87 درصد برنامه های تولیدی پتروشیمی تندگویان محقق شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه برای سال 98 برنامه تولید حدود یک‌میلیون و 290 هزار تن محصول میانی و نهایی در دستور کار پتروشیمی شهید تندگویان قرار گرفته بود، تاکید کرد: در 9 ماهه امسال با وجود انجام تعمیرات اساسی اما امکان تولید حدود یک میلیون و 60 هزار تن محصول فراهم شده و پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری با ثبت یک رکورد جدید امکان تولید بالغ بر یک میلیون و 300 هزار تن محصول فراهم شود.

انوشا ظرفیت تولید پتروشیمی شهید تندگویان را حدود یک میلیون و 580 هزار تن عنوان کرد و در تشریح دلایل ثبت رکوردهای جدید تولید در این مجتمع پتروشیمیایی توضیح داد: در یکسال گذشته تداوم تولید، کاهش هزینه‌های تولید، تامین پایدار و مطمئن قطعات و تجهیزات یدکی و مصرفی واحدهای فرآیندی، رفع موانع و گلوگاه‌های تولید و ایجاد یک وحدت مدیریتی، همگرایی و افزایش رضایت شغلی کارکنان در دستور کار مدیریت پتروشیمی شهید تندگویان قرار گرفته است.

رئیس مجتمع پتروشیمی شهید تندگویان با بیان اینکه مجموعه این عوامل منجر به ثبت رکوردهای جدید تولید در این مجتمع پتروشیمی شده است، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی نه تنها نگرانی برای تامین نیازهای داخلی وجود ندارد که ایران به یکی از صادرکنندگان مطمئن محصولات زنجیره پلی‌اتیلن ترفتالات تبدیل شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied