شمانیوز
شما نیوز

عضو کمیسیون اقتصادی در گفت‌وگو با شمانیوز:

سهم درآمدهای غیرنفتی در بودجه ۹۹ خیلی چشم‌گیر نیست

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در لایحه بودجه ۹۹ دولت کاملاً موفق نشده سهم درآمدهای نفتی را بکاهد و درآمدهای غیرنفتی را افزایش دهد.

سهم درآمدهای غیرنفتی در بودجه ۹۹ خیلی چشم‌گیر نیست

احمد انارکی محمدی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری و تحلیلی شمانیوز، درباره لایحه بودجه ۹۹ اظهار کرد: لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق در حال بررسی و تجزیه و تحلیل است و انتقاداتی نسبت به آن وجود دارد.

وی افزود: یکی از ایراداتی که نسبت به این لایحه وجود دارد این است که دولت نتوانسته سهم درآمدهای نفتی را در اقتصاد کشور به طور قابل توجهی کاهش دهد و به جای آن درآمدهای غیرنفتی را جایگزین کند.

نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی دیگر از ایرادات به لایحه بودجه ۹۹ به مسئله نادیده گرفتن درآمدهای دولت از مالیات‌ها باز می‌گردد، گفت: بارها نمایندگان، مسئولان و کارشناسان گفته‌اند که درآمدهای دولت از طریق اخذ باید افزایش یابد، اما متأسفانه در این لایحهبودجه ۹۹  هنوز سهم درآمدهای دولت از راه اخذ مالیات مبهم است.

انارکی محمدی ادامه داد: دولت برای اینکه بتواند از وابستگی خود به درآمدهای نفتی بکاهد باید به سمت تقویت صادرات غیرنفتی و اخذ مالیات پیش برود.

وی گفت: دولت باید نظارتش را بر کارخانجات و کسب و کارهایی که از پرداخت مالیات فرار می‌کنند را تقویت کند تا فرار مالیاتی به حداقل کاهش یابد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کمیسیون تلفیق و کمیسیون امنیت ملی در تلاش برای افزایش بودجه بخش دفاعی هستیم، تصریح کرد: بودجه دفاعی نباید کاهش یابد؛ چون هزینه‌کرد در این بخش هدررفت هزینه‌ها نیست، بلکه سرمایه‌گذاری طولانی‌مدت در راستای حفظ امنیت است.

انارکی محمدی درباره تک‌نرخی شدن قیمت بنزین در سال آینده گفت: احتمال تک‌نرخی شدن بنزین در سال آینده بسیار کم است، البته مذاکراتی در این خصوص در جریان است، اما فعلاً هیچ چیز مشخص نیست.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied