شمانیوز
شما نیوز

خانه‌های خالی مشمول دریافت مالیات می‌شوند

نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال 99 گفت: با مصوبه امروز کمیسیون تلفیق، خانه‌های خالی مشمول دریافت مالیات می‌شوند و شهرداری‌ها موظف به شناسایی این واحدهای خالی هستند.

خانه‌های خالی مشمول دریافت مالیات می‌شوند

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از فارس: علی‌اصغر یوسف‌نژاد نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه عصر امروز کمیسیون تلفیق بودجه سال 99 گفت: در این جلسه اعضای کمیسیون با مصوبه خود خانه‌های خالی را مشمول اخذ مالیات کردند.

وی افزود: براساس متن پیشنهادی؛ شهرداری‌های کشور موظف‌اند واحدهای مسکونی خالی واقع در شهرهای با جمعیت بیش از یکصد هزار نفر جمعیت در سال‌های 1397، 1398 و 1399 را شناسایی و مالیات متعلقه ماده (54) مکرر قانون مالیات‌های مستقیم را از مالکان اخذ کند.

نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال 99  اظهار داشت: در این مصوبه آمده است، پنجاه درصد (50%) از درآمد حاصل از این مالیات به حساب درآمد عمومی در ردیف 110204 جدول شماره (5) این قانون نزد خزانه‌داری کل کشور و پنجاه درصد (50%) باقیمانده به عنوان سهم شهرداری‌ها به حساب شهرداری شهرهای محل اخذ مالیات واریز می‌شود.

یوسف‌نژاد خاطرنشان کرد: طبق مصوبه امروز کمیسیون تلفیق، سازمان امور مالیاتی و وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و نیرو و دیگر وزارت‌خانه‌ها به تشخیص آیین‌نامه اجرایی این بند مکلف‌اند کلیه اطلاعات لازم جهت شناسایی خانه‌های خالی را در اختیار شهرداری‌های کشور قرار دهند.

وی در پایان گفت: همچنین براساس این مصوبه، معافیت‌های مالیاتی موضوع تبصره (11) ماده (53) در محاسبه مالیات موضوع این حکم درنظر گرفته نخواهند شد. آیین‌نامه اجرایی این بند توسط شهرداری با همکاری مشترک وزارت‌خانه‌های امور اقتصادی و دارایی (سازمان امور مالیاتی) و راه و شهرسازی و شورای عالی استان‌ها ظرف مدت دو ماه تهیه و به کلیه شهرداری‌های کشور ابلاغ می‌رسد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied