شمانیوز
شما نیوز

قیمت طلا، سکه و دلار امروز جمعه 98/10/20 + تغییرات

قیمت طلا، سکه و دلار امروز جمعه 98/10/20 + تغییرات

قیمت طلا، سکه و دلار امروز جمعه 98/10/20 + تغییرات

قیمت طلا، سکه و دلار امروز جمعه 98/10/20 + تغییرات

 

 

این خبر در هر ساعت بروزرسانی می شود...

 

 

سقوط ۶ دلاری قیمت نفت در ۴۸ ساعت

هر بشکه نفت خام برنت در معاملات صبح امروز در بازارهای جهانی با قیمت ۶۵.۶۵ دلار داد و ستد شد تا ظرف ۴۸ ساعت گذشته هر بشکه نفت برنت پنج دلار سقوط کرده باشد.

 قیمت هر بشکه نفت خام برنت در معاملات صبح امروز (جمعه دهم ژانویه)   با کاهش ۰.۱۳ درصدی به ۶۵ دلار و ۶۵ سنت رسید. همچنین هر بشکه نفت خام وست تگزاس آمریکا (WTI) نیز هم‌ اکنون به بهای ۵۹.۴۶ دلار داد و ستد می‌شود.

این در حالی است که نفت برنت پس از حمله تروریستی آمریکا که به شهادت سردار سلیمانی منجر شد در بالاترین میزان به قیمت ۷۱ دلار به فروش رفته و پس از دو روز در پی کاهش تنش در منطقه به ۶۶ دلار کاهش یافت//ایبنا

divider1

طرح پرداخت تسهیلات به متقاضیان خرید سهام نهایی شد

جلسه شورای عالی بورس امروز (جمعه ۲۰ دیماه) با حضور فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی، شاپور محمدی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و سایر اعضای این شورا برگزار شد.

در حاشیه این جلسه، فرهاد حنیفی، معاون نظارت بانک مرکزی گفت: هدف از حضور ما در جلسه امروز شورای عالی بورس، اعلام حمایت کامل بانک مرکزی از بازار سرمایه بود.

وی در این خصوص بیان داشت: بانک مرکزی و سازمان بورس دو بال اقتصادی کشور هستند و با اهداف مشترک، منابع مورد نیاز شرکت‌ها را تأمین می‌کنند.

وی افزود: مشتری‌ها بر اساس سر رسید، تضامن و نیازهای خود به این دو بازار مراجعه می‌کنند. ما امیدوار هستیم با همکاری نزدیک این دو نهاد، که از قبل هم وجود داشته بتوانیم جلوه بزرگ و کامل‌تری را از اقتصاد توانمند کشور نمایان کنیم.

حنیفی ادامه داد: اینجا لازم می دانم اعلام کنم که بحث‌های مربوط به اعطای تسهیلات بانک‌های مجاز به مشتریان برای خرید سهام نهایی شده و به زودی سهامداران عزیز می‌توانند از تسهیلات بانک‌ها برای خرید سهام استفاده کنند.//مهر

 

divider1‌در بازارهای جهانی؛طلا کاهشی شد

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۳ درصد رشد کرد و به ۱۵۶۰ دلار و ۳۶ سنت رسید. قیمت‌ها روز چهارشنبه تا مرز ۱۶۱۰ دلار و ۹۰ سنت صعود کرده بودند که بالاترین رکورد از مارس سال ۲۰۱۳ بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا در ۱۵۶۰ دلار و ۵۰ سنت ثابت بود. بهای معاملات این بازار روز گذشته در ۱۵۶۰ دلار و ۲۰ سنت بسته شد در حالی که اواسط معاملات تا مرز ۱۶۱۳ دلار و ۳۰ سنت پیش رفته بود.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد آمریکا لزوما به حمله ایران به پایگاه‌های این کشور در عراق پاسخ نظامی نخواهد داد.

ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارشد ارزی در شرکت دیلی فارکس در این باره به رویترز گفت: اظهارنظرات نشان می‌دهد که این حملات ادامه نخواهند داشت و ترامپ هم اعلام کرده که قصد ندارد پاسخ نظامی دهد بنابراین بازارها اندکی آسودگی خاطر پیدا کرده اند. هیچ نشانی از بالا گرفتن تنش‌ها وجود ندارد با این حال این ریسک همچنان وجود دارد.

طلا که در شرایط ابهامات سیاسی و اقتصادی به پناهگاه مطمئن دارایی تبدیل می‌شود، روز چهارشنبه در واکنش به پاسخ کوبنده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به حمله تروریستی آمریکا، حداکثر ۲.۴ درصد صعود کرده و از مرز ۱۶۰۰ دلار عبور کرده بود.

عاملی که رشد قیمت طلا را محدود کرد، صعود بازارهای سهام آسیایی در پی تعدیل نگرانیها نسبت به التهابات ژئوپلیتیکی بود.

به گفته استفن اینس، استراتژیست بازار در شرکت “اکسی تریدر”، ادامه نگرانی‌های ژئوپلیتیکی در منطقه خاورمیانه از قیمت طلا پشتیبانی کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه‌گذاران همچنان آمار اقتصادی چین را دریافت کردند که نشان داد قیمت‌های تولیدکننده در دسامبر ۰.۵ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشت که ششمین رشد منفی ماهانه بود و نشان داد تولیدکنندگان چینی همچنان با تقاضای ضعیف و پیامدهای جنگ تجاری در کشمکش هستند.

موجودی طلای “اس‌پی‌دی‌آر گلد تراست” که بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز چهارشنبه ۱.۰۵ درصد کاهش یافت و به ۸۸۶.۸۱ تن رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۱.۲ درصد افزایش یافت و به ۲۱۲۹ دلار رسید. هر اونس نقره با ۰.۳ درصد افزایش، ۱۸ دلار و ۱۴ سنت معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد افزایش، ۹۵۸ دلار و ۷۳ سنت بود.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز پنج‌شنبه ۱۹ دی ساعت ۱۷ با ۱۷۶ تومان کاهش نسبت به روز گذشته، ۱۳,۲۰۰ تومان معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز پنج‌شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم، ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۳ هزار و ۱۰۰ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز پنج‌شنبه ۱۹ دی ساعت ۱۷ با ۱۶۹۵ تومان کاهش نسبت به روز قبل، ۱۴,۸۱۱ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۱۴ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۱۴ هزار و ۷۰۰ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۷، قیمت سکه تمام طرح قدیم چهار میلیون و ۶۷۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و ۷۴۰ هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه تمام نسبت به دیروز کاهش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۴۸۱ هزار و ۴۰۰ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، ۲ میلیون و ۴۷۹ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و ۴۹۰ هزار تومان و ۹۲۰ هزار تومان است.//ایسنا

divider1قیمت طلا، سکه و دلار امروز جمعه 98/10/20// ساعت 12:20

 
تغییر قیمت لحظه نوع
(۰.۰۷%) ۹۰ ۱۳۲,۰۹۰ دلار
(۰.۰۷%) ۱۱۰ ۱۴۸,۱۱۰ یورو
(۰.۰۴%) ۷۰ ۱۷۵,۲۷۰ پوند
(۰.۰۵%) ۲۰ ۳۶,۸۲۰ درهم امارات
(۰.۲۱%) ۱۰۰,۰۰۰ ۴۶,۷۰۰,۰۰۰ سکه بهار آزادی
(۰.۲۱%) ۱۰۰,۰۰۰ ۴۷,۴۰۰,۰۰۰ سکه طرح جدید
(۱.۱۷%) ۲۹۰,۰۰۰ ۲۴,۷۹۰,۰۰۰ نیم سکه
(۰.۳۴%) ۵۰,۰۰۰ ۱۴,۹۰۰,۰۰۰ ربع سکه
(-۱.۰۸%) -۱۰۰,۰۰۰ ۹,۲۰۰,۰۰۰ سکه گرمی
(۰.۰۶%) ۳,۰۰۰ ۴,۸۱۴,۰۰۰ گرم طلای 18
(۰.۰۵%) ۳,۰۰۰ ۶,۴۱۸,۰۰۰ گرم طلای 24
(۰.۱۴%) ۳۰,۰۰۰ ۲۰,۸۳۰,۰۰۰ مثقال طلا
(۰%) ۴ ۱,۵۵۱.۴۳ انس طلادلار
(۰.۰۷%) ۶۵ ۹۷۷.۹۵ پلاتیندلار
(۰.۰۶%) ۱ ۱۷.۹۵ انس نقرهدلار
 

divider1

روز پرنوسان بازار جهانی

بازار‌های جهانی با تشدید تنش‌های خاورمیانه وارد امواج رفت‌و‌برگشتی پرنوسان در بخش فلزات گرانبها، نفت، اوراق و سهام شدند. طلا نیمه‌شب چهارشنبه و بعد از اقدام تقابلی ایران علیه پایگاه آمریکا در عراق، در زمان کوتاهی از مرز ۱۶۰۰ دلار عبور کرد.

بعد از رسیدن خبر اقدام موشکی سپاه، طلا تا قیمت ۱۶۱۱ دلاری بالا رفت؛ قیمتی که رکورد ۷ساله محسوب می‌شود. اما در اواسط روز بازار پیش‌بینی کرد آمریکا اقدام تقابلی ایران را پاسخ نخواهد داد بنابراین قیمت تا ۱۵۷۵ دلار کاهش یافت. divider1

خطر مداخله در کمین بورس 

بامداد روز گذشته شاهد انتقام سخت نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از نیرو‌های آمریکایی اسکان یافته در عراق بودیم. برهمین اساس بازار‌های جهانی نفت و طلا مسیر صعودی را پیمودند و بازار‌های سهام با افت مواجه شدند. 

این اتفاق موجب فشار بر بورس تهران هم شد. البته از طرفی با محدود کردن دامنه نوسان قیمت سهام به ۲ درصد و حمایت گسترده سهامداران حقوقی از قیمت‌ها، موجب شد تا افت شاخص کل بورس تهران به ۴/ ۱ درصد محدود شود.

البته این محدود کردن دامنه نوسان به ۲ درصد منجر به نگرانی بسیاری از کارشناسان بازار مبنی بر ادامه یافتن این روند و دخالت‌های بیشتر مقام ناظر شد، دخالت‌هایی که می‌تواند یک اصلاح را به رکودی بلندمدت تبدیل کند. divider1

مرور بازار در روز گذشته 19 دی//

قیمت سکه تمام‌‌بهار آزادی در بازار تهران امروز به ۴ میلیون و ۷۵۱ هزار تومان، طلای ۱۸عیار هم ۴۸۰ هزار و ۲۰۰ تومان و قیمت دلار در صرافی ملی به ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان رسیده است.

امروز در بازار آزاد قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید  4 میلیون و 751 هزار تومان و سکه بهار آزادی طرح قدیم 4 میلیون و 670 هزار تومان معامله می‌شود.

در بازار آزاد هر قطعه نیم‌سکه بهار آزادی 2 میلیون و 539 هزار تومان، ربع‌سکه یک‌میلیون و 540 هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی 940 هزار تومان فروخته می‌شود. قیمت طلای 18عیار هم 480 هزار و 200 تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت 1547 دلار معامله می‌شود.

همچنین در بازار سبزه‌میدان، قیمت طلای 24عیار 640 هزار و 300 تومان، هر مثقال طلا 2 میلیون و 82 هزار تومان تعیین شده است.

هم‌اکنون در بازار آزاد قیمت درهم امارات 3 هزار و 725 تومان، یورو 14 هزار و 800 تومان و قیمت پوند انگلیس 17 هزار و 827 تومان تعیین شده و به‌فروش می‌رسد.

صرافی‌های بانک‌ها امروز پنج شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم  13 هزار و 200 تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 13  هزار و 100 تومان خریداری می‌کنند، بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها 14 هزار و 800 تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 14 هزار و 700 تومان است.// تسنیمdivider1

** منبع قیمت ها در جدول سایت .tgju.org می باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied