شمانیوز
شما نیوز

درب ضد سرقت یا حفاظ آکاردئونی؟

درب ضد سرقت و حفاظ آکاردئونی هر دو جهت بالا بردن امنیت خانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما اگر شما هم بین انتخاب یکی از این دو مردد هستید، با ما همراه باشید تا با ویژگی‌های هر یک و نیز تفاوت‌هایشان به خوبی آشنا شوید.

درب ضد سرقت یا حفاظ آکاردئونی؟

درب ضد سرقت و حفاظ آکاردئونی هر دو جهت بالا بردن امنیت خانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما اگر شما هم بین انتخاب یکی از این دو مردد هستید، با ما همراه باشید تا با ویژگی‌های هر یک و نیز تفاوت‌هایشان به خوبی آشنا شوید.

 

درب ضد سرقت چیست؟

در ضد سرقت، دربی است که با توجه به ساختار خاصی که دارد نسبت به درهای معمولی در مقابل ورود افراد بیگانه امنیت بیشتری دارد. ویژگی‌هایی که باعث امنیت بیشتر این نوع درها می‌شود عبارت است از::

1. ساختار کلی در: داخل دربهای ضد سرقت یک فریم و نیز ورقه فولادی تعبیه شده است که به افزایش مقاومت آن در مقابل فشارهای وارده کمک می‌کند. داخل این درها با پشم سنگ پر می‌شود که باعث می‌شود این درها علاوه بر ویژگی اصلی خود (یعنی بالا بودن امنیت در مقابل سارقین)، عایق صوت و گرما نیز باشند.

2. قفل درب ضد سرقت: بر روی این درها دو قفل وجود دارد. یک قفل که مانند همه درهاست و قفل دیگر در بالای در قرار گرفته و به آن شب‌بند گفته می‌شود. قفل یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌ها در تأمین امنیت این درهاست. بهترین مارک قفل ضد سرقت، برندهای ترک هستند. همچنین زبانه قفل‌های درهای ضدسرقت از چهار طرف است که نفوذپذیری را تقریبا غیرممکن می‌سازد.

3. لولاها: یکی از راه‌های نفوذ سارقین، لولاهاست. بنابراین، اگر لولاها مخفی باشند و یا تعدادشان زیاد باشد، امنیت در بالاتر خواهد رفت. در دربهای ضدسرقت تعداد زیاد لولا و پنهان بودن از داخل و خارج در، به افزایش امنیت کمک شایانی کرده است.

 

ص

ویژگی‌های درهای ضدسرقت، بسیاری افراد را به این فکر واداشته است که نسبت به تعویض در قدیمی و نصب درب ضد سرقت برای خانه خود اقدام کنند. به‌خصوص که امروزه امکان تعویض در معمولی با در ضد سرقت بدون نیاز به تخریب و هزینه زیاد بنایی امکان‌پذیر شده است. استفاده از سایزهای سفارشی در ضدسرقت و یا استفاده از چهارچوب قدیمی در با تمهیداتی مانند بریدن قسمت قابلمه‌ای چارچوب در وقتی در معمولی بزرگتر از درب ضد سرقت است و یا جوش دادن قوطی در مواقعی که در قدیمی بزرگ‌تر است، ازجمله راهکارهای در دسترس است.

 

حفاظ آکاردئونی چیست؟

درب آکاردئونی یک شبکه فولادی است که به صورت باز و بسته‌شونده طراحی  می‌شود و در داخل یک فریم فلزی به صورت ریلی جابجا می‌شود. این نوع درها جایگزینی برای درب منازل نیستند. بلکه بر روی آن در فضای بیرون نصب می‌شوند و حتی اگر در خانه معمولی باشد، در بالا بردن امنیت اثرگذار هستند. ویژگی این نوع حفاظ‌ها، سهولت نصب و عدم نیاز به تخریب می‌باشد.

 

درب ضد سرقت بهتر است یا حفاظ آکاردئونی؟

واقعیت این است که هر دوی آن‌ها در افزایش امنیت ساختمان موثر هستند؛ چرا که نفوذپذیری به فضای داخل با استفاده از این درها کاهش پیدا می‌کند. اما تفاوت‌هایی نیز دارند.

 

ششقثش

بسته بودن حفاظ‌ آکاردئونی یک اعلام رسمی است مبنی بر این که صاحبخانه در منزل نیست. در شرایطی که سارقین زمان کافی داشته باشند، ممکن است با تخریب این در، امکان ورود به منزل را پیدا کنند. در صورتی که درب ضد سرقت با توجه به این که جایگزین در معمولی خانه است، به هیچ‌وجه نشان‌دهنده اتفاقات درون خانه نیست.

حفاظ آکاردئونی بر روی در نصب می‌شود. بنابراین با از بین بردن اتصالات آن به فریم (در صورتی که سارق زمان کافی داشته باشد و سروصدا ایجاد نگرانی نکند)، می‌توان به فضای درونی نفوذ کرد. اما درب ضدسرقت با توجه به ویژگی‌هایی که در بالا ذکر شد، با چند روش امنیت را بالا می‌برد. بنابراین، احتمال نفوذ به داخل خانه را  بسیار کاهش می‌دهد. چرا که از بین بردن این مانع حتی با صرف زمان زیاد هم به سادگی میسر نیست.

اگر هزینه برای شما مهم است، احتمالا حفاظ آکاردئونی گزینه منتخب شماست. چرا که درهای ضدسرقت که کیفیت مناسبی داشته باشند، هزینه زیادی دارند. درهای ضد سرقت ارزان عموما کیفیت لازم را نداشته و اساسا ممکن است با یک در معمولی تفاوت چندانی نداشته باشند. این در صورتی است که درب آکاردئونی با قیمت برابر با درب ضد سرقت ارزان می‌تواند پاسخگوی نیاز شما باشد. اما یک نکته مهم را باید به یاد داشته باشید؛ اگر زیبایی برای شما مهم است، حفاظ آکاردئونی می‌تواند به شدت بر آن اثرگذار باشد. ضمن این که این مورد می‌تواند برای همسایگان شما در یک آپارتمان مسکونی هم مهم باشد.

اغلب درهای ضد سرقت سیستم قفل خودکار دارند، اما درهای آکاردئونی فاقد آن هستند. ضمن این که قفل این درها بر روی خودشان نصب می‌شود اما قفل حفاظ آکاردئونی عموما از نوع کتابی است که بر روی آن قرار می‌گیرد. در واقع، جای آویز قفل روی حفاظ و به آن متصل است و نه خود قفل.

 

خرید درب ضد سرقت

با توجه به مجموع مواردی که گفته شد؛ یعنی امنیت بیشتر و زیبایی، اگر هزینه برای شما چالش جدی نباشد، خرید درب ضد سرقت بر نصب حفاظ آکاردئونی ارجحیت دارد. درب ضد سرقت آوین (https://antitheftdoor.com) یک فروشگاه اینترنتی است که علاوه بر نصب فوری و قیمت ارزان ارائه خدمات، آماده مشاوره رایگان به مشتریان خود است. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌تواند وارد سایت اینترنتی این فروشگاه شوید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • بهنام

    واسه درب های ضدسرقت فولادی یه سری به اتحاد درب بزنید لطفاً