شمانیوز
شما نیوز

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در دومین نمایشگاه ملی فولاد عنوان کرد:

صنعت فولاد به بومی سازی و تولید محصولات استراتژیک بها می دهند

دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و جمعی از معاونین وزارت صنعت 23 دی ماه در تالار همایش های برج میلاد تهران گشایش یافت..

صنعت فولاد به بومی سازی و تولید محصولات استراتژیک بها می دهند

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی شرکت ذوب آهن اصفهان، دکتر سورنا ستاری در آیین گشایش این نمایشگاه ، گفت: صنایع برای دستیابی به بومی سازی واقعی و برخورداری از تکنولوژی باید با دانشگاه روابط بسیار نزدیک تری داشته باشد .

وی با بیان این که محصول نتیجه سرمایه گذاری بخش خصوصی در پژوهش است و بخش دولتی نباید در این بخش ورود کند ، افزود: فروش نفت به ما تلقین کرده که همه چیز از جمله دانش و تکنولوژی خریدنی است . در حالی که تکنولوژی آموختنی است . با پول می توان صاحب کارخانه شد اما نمی توان صاحب دانش شد . متاسفانه این اشتباه , فرهنگ کارآفرینی را در کشور ما نابود کرده است در حالی که پشتوانه 6 هزار ساله داریم .

معاون علمی فناوری رئیس جمهور تاکید کرد: باید از دست اندرکاران صنعت فولاد قدردانی کنم که به بومی سازی ، ارتباط با دانشگاه و تولید محصولات استراتژیک بها می دهند .

دکتر ستاری، ساختارهای واردات در کشور را بسیار قوی و روان و ساختار صادرات را ضعیف دانست و اظهار داشت: تحریم که واردات را مشکل کرده یک فرصت است تا ضعف ها را رفع کنیم  . اگر بخواهیم به نسل های آینده کمک کنیم باید حامی صنایع باشیم و واردات بی حاصل نداشته باشیم  در همین راستا در صنعت فولاد حرکت های بسیار خوب و امیدوار کننده در حال انجام است.

شایان ذکر است در دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران بیش از ۱۳۰ شرکت مطرح تولیدکننده و تامین کننده در زنجیره فولاد مشارکت دارند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied