شمانیوز
شما نیوز

عضو کمیسیون اقتصادی در گفت‌وگو با شمانیوز:

بانک مرکزی سیستم تهاتر ارز در خارج از کشور را در دستور کار قرار دهد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: از آقای همتی درخواست می‌شود تا اجازه تهاتر ارز در خارج از کشور را به بخش خصوصی بدهد تا بخش خصوصی به راحتی بتواند ارز مورد نیاز صادرات و واردات خود را تهیه کند.

بانک مرکزی سیستم تهاتر ارز در خارج از کشور را در دستور کار قرار دهد

معصومه آقاپور علیشاهی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری و تحلیلی شمانیوز، درباره تثبیت قیمت ارز در بازار اظهار کرد: یکی از دلایل تثبیت قیمت در ارز در بازار این است که دیگر طبقه متوسط علاقه‌ای به این ندارند که سرمایه‌های سرگردان را وارد بازار ارز کنند و دیگر اینکه در اردیبهشت ماه بانک مرکزی سیاست ایستادگی را در پیش گرفت و توانست با این سیاست به تنش بازار ارز پایان دهد.

 

وی افزود: با سیاستی که بانک مرکزی در پیش گرفت بر همه مشخص شد که ایستادگی و مقاومت به خصوص حرکت به سمت اقتصاد دانش‌بنیان و صادرات غیرنفتی می‌تواند به ثبات بازار ارز کمک کند.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تورم در کالاهای اساسی رشد 40 درصدی را تجربه کرده است، گفت: از بانک مرکزی انتظار می‌رود تا با کمک دولت، تلاش کند کمک‌های معیشتی را افزایش دهد و نیز فکری به حال قدرت خرید مردم کند.

 

آقاپور علیشاهی با بیان اینکه آقای همتی در رأس بانک مرکزی تمام تلاش خود را کرد تا به عنوان یکی از فرماندهان خط مقدم جنگ اقتصادی از فشارهای بین‌المللی و داخلی در حوزه اقتصادی بکاهد، ادامه داد: همچنین آقای همتی در حوزه پیش‌بینی کردن عرضه و تقاضا در بازار ارز بسیار خوب عمل کردند.

 

 وی خاطرنشان کرد: از آقای همتی توقع داریم تا در مرحله ایستادگی اقتصادی سازوکاری را برای بخش خصوصی در نظر بگیرند که مقداری اوضاع بخش خصوصی بهتر از گذشته شود؛ چون هر روز تحریم‌های آمریکا شدیدتر می‌شود و ما به بروزرسانی قانون‌های سیستم بانکی در رابطه با عرضه و تقاضای ارز نیاز داریم.

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین از آقای همتی درخواست می‌شود تا اجازه تهاتر ارز در خارج از کشور را به بخش خصوصی بدهد تا بخش خصوصی به راحتی بتواند ارز مورد نیاز صادرات و واردات خود را تهیه کند.

آقاپور علیشاهی یادآور شد: تا زمانی که سازوکار اصلاح نشود، بنگاه‌های کوچک و بزرگ اقتصادی به‌جای پرداختن به تولید، وارد عرصه قاچاق کالا و ارز شوند؛ لذا آقای همتی باید مدنظر داشته باشند که عرضه و تقاضا در بازار ارز باید اصلاح شود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied