شمانیوز
شما نیوز

قیمت طلا، سکه و دلار امروز دوشنبه 98/10/30 + تغییرات

قیمت طلا، سکه و دلار امروز دوشنبه 98/10/30 + تغییرات

قیمت طلا، سکه و دلار امروز دوشنبه 98/10/30 + تغییرات

قیمت طلا، سکه و دلار امروز دوشنبه 98/10/30 + تغییرات

 

 

این خبر در هر ساعت بروزرسانی می شود...

 

 

جدیدترین قیمت سکه،‌ طلا و ارز در بازار

قیمت انواع سکه در بازار در حالی امروز افزایش جزئی داشت که نرخ ارز امروز هم به روند کاهشی خود ادامه داد؛ به طوریکه دلار رسما وارد کانال ۱۲ هزار تومان شد.

به گزارش ایسنا، قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار امروز (دوشنبه) چهار میلیون و ۸۹۰ هزار تومان است که اندکی نسبت به روز یکشنبه افزایش یافته است. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار طرح قدیم بدون تغییر قیمت نسبت به روز گذشته، چهار میلیون و ۸۶۰ هزار تومان است که نسبت به روز گذشته  ۳۰ هزار تومان گران شده است.

در این میان نیم‌سکه دو میلیون و ۴۶۰ هزار تومان و ربع سکه بدون تغییر یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان داد و ستد می‌شوند.

اما هر قطعه سکه یک گرمی هم بدون تغییر و ۹۲۰ هزار تومان عرضه می‌شود. هر گرم طلای ۱۸ عیار هم در طلافروشی‌ها ۴۹۶ هزار تومان عرضه می‌شود.

در بازارهای جهانی، آخرین قیمت هر اونس طلا ۱۵۵۹ دلار ثبت شده است.

 

divider1

دلار به کانال ۱۲ هزار تومان برگشت

اما دامنه روند کاهشی نرخ ارز که از روزهای گذشته آغاز شده است، به امروز هم کشیده شد و نرخ دلار و یورو به طور متوسط ۵۰ تومان نسبت به روز گذشته کاهش داشت.

بر این اساس، امروز صرافی‌های مجاز بانک مرکزی هر دلار آمریکا را ۱۲ هزار و ۸۵۰ تومان می‌خرند که نسبت به روز گذشته  ۵۰ تومان کاهش دارد. نرخ فروش این ارز نیز ۱۲ هزار و ۹۵۰ تومان اعلام شده که می‌توان گفت رسما وارد کانال ۱۲ هزار تومان شده است، زیرا نرخ فروش دلار در صرافی‌ها روز گذشته ۱۳ هزار تومان بود.

این صرافی‌ها هر اسکناس یورو را ۱۴ هزار و ۳۵۰ تومان می‌خرند و ۱۴ هزار و ۴۵۰ تومان عرضه می‌کنند که نرخ خرید و فروش این ارز هم نسبت به روز قبل هرکدام ۵۰ تومان کاهش یافته است.

بانک‌ها هم امروز هر دلار آمریکا را ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان می‌خرند که نسبت به روز گذشته ۲۰ تومان کاهش دارد.

همچنین ارز مسافرتی که تا سقف ۱۰۰۰ یورو به مسافران کشورهای غیر همسایه ارائه می‌شود، با احتساب کارمزد بانک مرکزی و بانک‌ها حدود ۱۴ هزار و ۴۵۰ تومان فروخته شد.

 

divider1

قیمت طلا، سکه و دلار امروز دوشنبه 98/10/30 // ساعت 09:00

 
تغییر قیمت لحظه نوع
(-۰.۰۲%) -۳۰ ۱۳۰,۰۰۰ دلار
(۰.۰۲%) ۳۰ ۱۴۵,۰۶۰ یورو
(۰.۰۱%) ۲۰ ۱۷۵,۸۴۰ پوند
(۰.۰۵%) ۲۰ ۳۷,۰۱۰ درهم امارات
(۰.۲۱%) ۱۰۰,۰۰۰ ۴۸,۴۰۰,۰۰۰ سکه بهار آزادی
(۰.۰۴%) ۲۰,۰۰۰ ۴۸,۸۷۰,۰۰۰ سکه طرح جدید
(۰.۴%) ۱۰۰,۰۰۰ ۲۴,۷۰۰,۰۰۰ نیم سکه
(۰.۶۸%) ۱۰۰,۰۰۰ ۱۴,۷۰۰,۰۰۰ ربع سکه
(۰.۲۲%) ۲۰,۰۰۰ ۹,۳۰۰,۰۰۰ سکه گرمی
(-۰.۱%) -۵,۰۰۰ ۴,۹۷۵,۰۰۰ گرم طلای 18
(-۰.۱۱%) -۷,۰۰۰ ۶,۶۳۳,۰۰۰ گرم طلای 24
(-۰.۰۹%) -۲۰,۰۰۰ ۲۱,۵۴۰,۰۰۰ مثقال طلا
(۰%) ۶ ۱,۵۵۹.۷۱ انس طلادلار
(۰.۰۳%) ۳۰ ۱,۰۳۱.۳ پلاتیندلار
-- ۱۸.۰۶ انس نقرهدلار
 

 

divider1

کاهش 50 تومانی دلار صرافی ها/ فروش دلار: 13.000

صرافی بانک ملی، امروز (‌یکشنبه 29 دی 1398) در اولین به روزرسانی، قیمت خرید و فروش دلار را با 50 تومان کاهش نسبت به آخرین قیمت 28 دی، به این شرح اعلام کرد: 

خرید دلار: 12.900 - فروش دلار: 13.000 (50-) 

قیمت خرید و فروش یورو نیز 150 تومان کاهش یافت.

خرید یورو: 14.400 - فروش یورو: 14.500 (150-)

divider1

براساس نرخ های اعلام شده قیمت خرید دلار آمریکا 12,950(دوازده هزار و نهصد و پنجاه تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا 13,050(سیزده هزار و پنجاه تومان) اعلام شد.//دنیای اقتصاد

همچنین براساس اعلام صرافی بانک ملی ایران قیمت خرید یورو 14,550 (چهارده هزار و پانصد و پنجاه تومان) و قیمت فروش یورو 14,650 (چهارده هزار و ششصد و پنجاه تومان) است.//دنیای اقتصاد

divider1

مرور بازار در روزهای گذشته 28 دی//

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که آمارها در مورد رشد اقتصادی 6.1 درصدی چین در سال 2019 و امضای فاز نخست توافق تجاری موجب افزایش اشتها برای ریسک پذیری در بازارهای مالی شده است، قیمت طلا روز جمعه اندکی افزایش داشت، اما اولین کاهش قیمت هفتگی در طی 6 هفته گذشته را تجربه کرد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با 4 دلار و 73 سنت معادل 0.30 درصد افزایش به 1557 دلار و 24 سنت رسید.  قیمت طلا در بازار آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز با 9 دلار و 80 سنت معادل 0.63 درصد افزایش به 1560 دلار و 30 سنت رسید.

قیمت فلز پالادیوم هم به دلیل کمبود شدید عرضه با رشد بیش از 3 درصدی یکبار دیگر رکورد بالاترین قیمت ثبت شده برای این فلز گرانبها را جابجا کرد.

لاکمن اوتونوگا، تحلیلگر موسسه اف ایکس تی ام در باره آخرین تحولات بازار طلا گفت: «می شد انتظار کشید که پس از انتشار آمارهای جدید از اقتصاد چین شاهد افت نسبی قیمت طلا باشیم. (اما) عاملی که موجب تداوم رشد قیمت طلا شده حس نگرانی درباره اختلافات تجاری جدی تر میان آمریکا و چین پس از امضای فاز نخست توافق تجاری است.»

وی در ادامه گفت: «من فکر می کنم احساس عدم اطمینان و احتیاط همچنان در حال تشویق سرمایه گذاران برای خرید طلاست.»

آمارهای جدید منتشر شده از اقتصاد چین که نشان می دهد دومین اقتصاد جهان در حال تثبیت شدن است موجب شد تا دیروز بازارهای مالی جهان شاهد رشد باشند.

اما سرمایه گذاران همچنان نگران اند زیرا فاز نخست توافق تجاری نتوانسته اختلاف طرفین بر سر تعرفه ها را حل کند و برخی مسائل کلیدی همچنان باقی مانده است.// تسنیمdivider1

** منبع قیمت ها در جدول سایت .tgju.org می باشد

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied