شمانیوز
شما نیوز

اختصاصی شمانیوز// عبدالمجید پورسعید، مدیرعامل بانک ایران زمین اعلام کرد:

آمادگی بانک «ایران زمین» برای ارائه تجربه خوب بانکداری الکترونیک به مشتریان

پورسعید گفت: "ایران زمین بوم" می‌تواند در توسعه بانکداری دیجیتال و تجربه مشتری نقش قابل توجهی داشته باشد، لذا همه شرایط برای ارائه یک تجربه خوب به مشتریان آماده است

آمادگی بانک «ایران زمین» برای ارائه تجربه خوب بانکداری الکترونیک به مشتریان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شمانیوز بانکداری الکترونیک نوعی از بانکداری است که امکاناتی را در جهت افزایش سرعت و کارایی بانک در ارائه خدمات بانکی در مکان موردنظر مشتری و ارائه امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به مشتریان ارائه می‌دهد تا مشتریان با استفاده از این خدمات بتوانند بدون حضور فیزیکی در بانک، در هر ساعت از شبانه‌روز به‌صورت ۲۴ ساعته از طریق کانال‌های ارتباطی ایمن و متنوع، عملیات‌های متنوع بانکی دلخواه خود را انجام دهند.

 

البته بانک ایران زمین در این راستا تلاش کرده که بانکداری دیجیتال تنها منحصر به بانکداری آنلاین یا بدون شعبه نباشد درواقع شعب فیزیکی بانک‌ها حذف نشده بلکه از وضعیت تراکنش محوری فعلی به سمت مشاوره پروری پیش رفته است. در این میان کارکنان با ایجاد تعامل مثبت و مستمر با مشتریان و نیز درک و شناخت بهتر نیاز آنان به‌منظور برآورده کردن انتظارات در سریع‌ترین زمان فعالیت می‌کنند.

 

در این راستا به‌منظور تنویر افکار عمومی در گفت‌وگو با کارشناسان اقتصادی و مسئولین این بانک به بررسی عملکرد بانک ایران زمین پرداختیم که شرح آن در ادامه آمده است:

محمد امیدی نژاد، کارشناس اقتصادی و عضو هیئت‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار ما در خصوص بانکداری الکترونیک و خدمات بانکی در کشور اظهار داشت: بانکداری الکترونیکی باید به‌گونه‌ای باشد که مشتری بدون حضور فیزیکی در شعب بانکی و تنها با استفاده از واسطه‌های ایمن خدمات بانکی متعددی دریافت کند و به سطح گسترده‌ای از نقل‌وانتقال وجوه و اطلاعات به شیوه‌ای الکترونیکی و از طریق وب‌سایت بانک عامل دسترسی داشته باشد.

 

وی افزود: آغاز فرایند بانکداری دیجیتال در تمامی جوامع همواره با یک دوره سرگردانی و واهمه مشتریان بانکی از چگونگی انجام این فرایندها همراه بوده اما آنچه در این میان مهم و قابل‌تأمل است آموزش چگونگی بهره‌گیری از خدمات الکترونیک و دیجیتال به مشتریان می‌باشد.

 

امیدی نژاد در ادامه گفت: درواقع بانک‌ها می‌بایست با ارائه آموزش در زمینه چگونگی بهره‌گیری از خدمات الکترونیک برای تمامی اقشار جامعه در جلب و جذب مشتری اقدام کنند؛ زیرا که در دنیای امروزی بانکی موفق است که تجربه خوبی از استفاده مشتری از خدمات الکترونیک را ایجاد نمایند.

وی تصریح کرد: تعدد خدمات الکترونیک و سادگی روند کار اهمیت بسیار زیادی در کسب رضایت مخاطبان خواهد داشت و همچنین در برخی از بانک‌ها مشاورینی جهت آموزش کار با سامانه‌ها تعریف‌شده و در کاهش مراجعات بانکی تأثیر بسزایی داشته است.

 

این کارشناس اقتصادی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر بسیاری از خدمات الکترونیک بانکی در کشور ارائه می‌شود اما هنوز به تکامل نرسیده و همه‌گیر نیز نشده است لذا ضروری است که بانک‌ها در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشند.

عبدالمجید پورسعید، مدیرعامل بانک ایران زمین با تأکید بر اینکه بانک‌ها باید خود را برای فضای رقابتی جدید که از مدت‌ها قبل آغازشده آماده کنند، اظهار داشت: بانک‌ها در فضای جدید کسب‌وکار با خدمات نوینی را به مشتریان ارائه می‌کنند که امکان آن پیش‌ازاین فراهم نبود.

وی افزود: در شیوه جدید از بانکداری تمرکز بر ارائه هرچه بهتر خدمت بر مبنای درخواست مشتری است و فضای ارائه خدمات تغییر می‌کند. درواقع در فضای جدید تکیه‌بر روی ایجاد شبکه‌های تبادل اطلاعات است و تنها متمرکز کردن آن مدنظر نیست لذا در این فضا خلاقیت است که موجب انتخاب یک بانک به‌عنوان ارائه‌دهنده، خدمات خواهد بود.

 

مدیرعامل بانک ایران زمین در ادامه گفت: در بانکداری دیجیتال هریک از مشتریان، تجربه منحصربه‌فردی از دریافت خدمات خواهد داشت و در مقابل برای ارائه‌کنندگان خدمات نیز این امکان فراهم می‌شود که محدودیت‌ها را بردارند و طیف وسیعی از مشتریان را بر مبنای استراتژی‌های سازمانی خود مورد تحلیل قرار داده و به آن‌ها خدمت ارائه کنند.

 

پورسعید با تأکید بر بازنگری در فرآیندهای سنتی اظهار داشت: ما باید به‌سرعت فرآیندهای خود را موردبازنگری قرار دهیم و دراین‌بین نهادهای ناظر هم باید سرعت خود را در به‌روزرسانی و ابلاغ این فرآیندها افزایش دهند تا صنعت بانکداری کشور از رشد تکنولوژی عقب نماند.

 

وی ادامه داد: امروز فرایندهای گشایش حساب، احراز هویت، دستورالعمل‌های وام‌دهی، تشخیص ریسک و ... بسیاری دیگر از فرایندهای سنتی دیگر کارکرد خود را ازدست‌داده‌اند و امضای دیجیتال، گشایش حساب به‌صورت آنلاین، ثبت درخواست انجام امور از طریق همراه بانک، پرداخت از طریق حساب‌هایی با چند امضا و بسیاری دیگر از خدمات، ساده‌ترین محصولاتی هستند که مشتریان امروز در حال دریافت آن هستند.

 

پورسعید با اشاره به فضای جدید گفت: یکی از تهدیدهای امروز صنعت بانکداری کشور این است که بانک‌ها به بانکداری باز روی نیاورند لذا اگر این‌گونه باشد دیگر پاسخگوی هزینه‌های خود نخواهیم بود و مشتریان ناراضی خواهند بود و بانک‌ها از رقابت بازخواهند ماند.

مدیرعامل بانک ایران زمین با اشاره به نقشی که پلت فرم بانکداری باز این بانک با نام "ایران زمین بوم" می‌تواند در توسعه بانکداری دیجیتال و تجربه مشتری داشته باشد اظهار داشت: همه شرایط برای ارائه یک تجربه خوب به مشتریان آماده است.

 

فرهاد اینالویی، معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین با بیان اینکه بانک ایران زمین به‌صورت کامل بانک دیجیتالی خواهد شد، گفت: اولویت اصلی ایجاد زیرساخت داده‌ای مناسب در بانک ایران‌زمین است؛ لذا در سال جاری تعداد قابل‌توجهی از پروژه‌های مرتبط با بانکداری دیجیتال به نتیجه خواهد رسید.

 

وی با بیان اینکه هدف‌گذاری بانکداری دیجیتال با تعریف بیش از ۱۶۰ پروژه از سه سال قبل آغازشده، تصریح کرد: پروژه‌ها طبق برنامه زمان‌بندی پیش می‌رود و به‌زودی شاهد تکمیل یکی از پازل‌های مرتبط با بانکداری دیجیتال خواهیم بود. زمان‌بندی بانکداری دیجیتال طبق برنامه پیش می‌رود و بانک در سال ۱۴۰۰ یک بانک دیجیتال با مفهوم واقعی آن خواهد بود.

 

معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین تصریح کرد: همچنین با توجه به تغییرات در فضای کسب‌وکار، بررسی مدل‌های مربوطه در بانکداری دیجیتال و تکمیل فرآیندهای مرتبط در اولویت است و بانک ایران‌زمین تصمیم دارد فرآیندهای سمت مشتری را مکانیزه کند و این به آن مفهوم است که مشتریان بانک بتوانند درخواست‌های خود را بدون مراجعه به شعبه انجام دهند.

اینالویی ادامه داد: این درخواست‌ها می‌تواند شامل درخواست تسهیلات، درخواست دسته‌چک، ضمانت‌نامه، LC داخلی، انواع کارت‌ها، تمکن مالی و سایر خدمات بانکی باشد.

 

بر اساس این گزارش بانک ایران زمین در راستای ارائه خدمات به مشتریان خود همواره استراتژی خدمات بانکی را حول محور بانکداری دیجیتال برنامه‌ریزی کرده تا در مسیر افزایش سهم خود از بازار دیجیتال گام بردارد. در این راستا هیچ‌گاه ارتقای انگیزه مخاطبان و مشتریان به استفاده از خدمات دیجیتال بدون ارائه آموزش‌های لازم ایجاد نشده است. در این راه تاکنون به‌منظور شناسایی موانع، معایب، کاستی‌ها، بیان مشکلات و شنیدن دغدغه‌های مخاطبان و در کنار آن کارمندان در کارگروه‌های متعددی این موضوعات را بررسی کرده است و با توجه به اینکه امروزه کار با سیستم بانکی هوشمند به‌عنوان الزام محسوب می‌شود نه انتخاب، این بانک خدمات دهنده در جهت شناسایی بیشتر خدمات بانکداری مدرن به مشتریان اقدامات ارزشمندی ازجمله آموزش به‌گونه‌ای مختلف داشته است.

 

 به‌طورکلی در برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته می‌بایست تا سال ۱۴۰۰ بانک ایران زمین تبدیل به بانکی دیجیتال و پیشرو در حوزه خدمات استارت اپی باشد. در نهایت می‌توان گفت که بانک ایران زمین به‌عنوان بانک پیشرو در صنعت بانکداری دیجیتال همواره به دنبال بهبود تجربه مشتریان و تأمین انتظارات آنان بوده است.

گزارش:معصومه افلاکی

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied