شمانیوز
شما نیوز

سهولت دسترسی بیمه شدگان به خدمات تامین اجتماعی با کارگزاری ها

مدیرکل تامین اجتماعی استان قم از کارگزاری شماره 112 بازدید کرد.

سهولت دسترسی بیمه شدگان به خدمات تامین اجتماعی با کارگزاری ها

به گزارش شمانیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، علی اصغر دادخواه در حاشیه بازدید از کارگزاری رسمی شماره 112 تامین اجتماعی در گفت و گوی مستقیم با مراجعان به این کارگزاری اظهار کرد: این کارگزاری ها علاوه بر اینکه سهولت در ارائه خدمات به جامعه هدف را در برنامه کاری خود قرار داده، باعث ایجاد اشتغال نیز شده اند.

وی هدف از راه اندازی کارگزاری ها را سهولت دسترسی بیمه شدگان به خدمات تامین اجتماعی اعلام کرد.

دادخواه با بیان این که دفاتر کارگزاری برای کم کردن تصدی گری دولت و ارائه خدمات مطلوب تر به بیمه شدگان، مستمری بگیران و کارفرمایان و در راستای واگذاری خدمات به بخش خصوصی ایجاد شده است، تصریح کرد: کارگزاری ها به عنوان دفاتر خدماتی این سازمان، خدماتی چون صدور دفترچه، تامین اعتبار، دریافت لیست های بیمه، پرینت سوابق، فیش حقوقی و بسیاری از امور بیمه ای را انجام می دهند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان قم با تاکید بر لزوم فعالیت بیشتر کارگزاری ها در امور میدانی ادامه داد: بازاریابی از بیمه شدگان مشاغل آزاد و اختیاری، پیگیری و وصول ماده 66 ، پلاک برداری و شناسایی کارگاههای جدید، انجام بازرسی از دفاتر قانونی و کنترل و نظارت بر وضعیت اشتغال کارگران ساختمانی از جمله امور میدانی است که دفاتر کارگزاری می توانند فعال تر از گذشته در این زمینه عمل کنند.

وی با بیان اینکه انجام بازرسی های کارگاهی و پیگیری مطالبات در برنامه عملیاتی کارگزاری ها پیش بینی شده است، افزود: سه موضوع انجام امور مشاوره ای ، پیگیری مطالبات و بازرسی ها فعالیت هایی هستند که کارگزاری ها می توانند ورود پیدا کنند.

بر اساس این گزارش، تامین اجتماعی استان قم دارای 4 شعبه رسمی، 2 شعبه اقماری و 5 کارگزاری رسمی است و به 784 هزار بیمه شده زیر پوشش خدمات رسانی می کند.

از مجموع آمار افراد بهره مند از خدمات تامین اجتماعی استان قم، 237 هزار نفر بیمه شده اصلی و 51 هزار نفر مستمری بگیر هستند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied